Τα αποκαλυπτήρια του νέου Peugeot 5008

Η Γαλλική φίρμα λανσάρει ένα νέο SUV μοντέλο, το οποίο απευθύνεται σε όσους έχουν ανάγκη από άνεση, αφού οι χώροι του είναι τουλάχιστον... αχανείς! 

Με το 5008, η Peugeot κάνει την πρότασή της σε όποιον ψάχνει ένα άνετο και επταθέσιο SUV. Όπως και το μικρότερο 3008, βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και αυτό σημαίνει πως οι σχεδιαστές της φίρμας είχαν εύκολο έργο στο να εκμεταλλευτούν κάθε εκατοστό μήκους και πλάτους. 

Η τρίτη σειρά καθισμάτων που φιλοξενεί έκτο και έβδομο επιβάτη είναι εκτός από αναδιπλούμενη και αφαιρούμενη, ενώ αν οι δύο αυτές θέσεις χρησιμοποιούνται, το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 640 λίτρα (φόρτωση ως την οροφή)! από την άλλη, αν είναι περιττές και μέσα στο αυτοκίνητο ταξιδεύουν έως και πέντε άτομα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών εκτοξεύεται στα 1.060 λίτρα! 

Επιπλέον, αν αναδιπλωθεί και το κάθισμα του συνοδηγού, μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα με μήκος έως και 3,2 μέτρα. Όλες οι εκδόσεις, έρχονται με πλήρες πακέτο εξοπλισμού, από το οποίο δεν λείπει σχεδόν τίποτα. Από την πλευρά της ασφάλειας, το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα είναι στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως και το αυτόματο φρενάρισμα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. 

Η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας είναι επίσης εκεί, ενώ υπάρχουν και άλλα στοιχεία όπως το σύστημα αυτόματου χειρισμού της μεγάλης σκάλας φώτων, το σύστημα αναγνώρισης των οδικών σημάτων, η υπενθύμιση του ορίου ταχύτητας, το ενεργό σύστημα ενημέρωσης για την ύπαρξη οχήματος στο τυφλό σημείο και πολλά ακόμη. 

Οι κινητήρες που θα εφοδιάζουν το νέο Peugeot 5008 ξεκινούν από τα 1.2 λίτρα για τους βενζίνης, με 130 ίππους. Μπορεί να συνδυαστεί με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ή ένα αυτόματο ισάριθμων ταχυτήτων, ενώ με το μεγαλύτερο 1.6 των 165 ίππων διατίθεται αποκλειστικά η δεύτερη επιλογή στα σασμάν. Όσοι «κοιτούν» προς τα ντίζελ, θα δουν τον γνωστό κι από άλλα μοντέλα της φίρμας 1.6, ο οποίος αποδίδει 100 ή 120 ίππους. Στην πιο «αδύναμη» παραλλαγή εφοδιάζεται αποκλειστικά με ένα χειροκίνητο πεντάρι ενώ η πιο ισχυρή έχει εξάρι σασμάν, σε μηχανικό αλλά και αυτόματο κιβώτιο. 

Πιο ψηλά στην γκάμα συναντάμε έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, επίσης γνωστό από άλλα Peugeot. Με 150 ή 180 άλογα, αναλαμβάνουν να παίξουν το ρόλο των πιο ισχυρών προτάσεων στην γκάμα, για την ώρα. Πάντως, όσοι περιμένουν να δουν τετρακίνηση μαζί με το 5008 θα απογοητευτούν, καθώς η κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα. Βέβαια, υπάρχει το σύστημα Advanced Grip Control, το οποίο έχει πέντε διαφορετικά προγράμματα (Normal, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off), ώστε να ταιριάζει κάτι σε κάθε περίπτωση και να κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Η επίσημη παρουσίαση του Peugeot 5008 θα γίνει στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, με τις πωλήσεις να εκκινούν την άνοιξη του 2017.