Το... 66 στα 66 της Ferrari και η... 24άρα της Honda

Νίκος Τσιώκος
Το... 66 στα 66 της Ferrari και η... 24άρα της Honda
Το 66ο... εντός έδρας βάθρο είχε η Ferrari στο 66ο Γκραν Πρι της Ιταλίας στη Μόντσα, τη στιγμή που ο Φερνάντο Αλόνσο χάρισε τον πρώτο ταχύτερο γύρο στη Honda, μετά από 24 χρόνια!

Πολλά και ενδιαφέροντα στατιστικά προέκυψαν, έπειτα από την ολοκλήρωση του Γκραν Πρι της Ιταλίας, που ήταν το 66ο στη Μόντσα. Σε αυτό η Ferrari έφτασε τον ίδιο αριθμό στις... εντός έδρας παρουσίες της στο βάθρο, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να βάζει τέλος στο αρνητικό σερί τερματισμών εκτός πόντιουμ, το οποίο κράτησε για τέσσερις αγώνες.

Τελευταία εμφάνιση της Scuderia στο βάθρο ήταν με τον Κίμι Ραϊκόνεν στην Αυστρία. Από εκεί και πέρα, η χθεσινή ήταν μία ιστορική μέρα για τη Honda, καθώς ο Φερνάντο Αλόνσο της χάρισε τον πρώτο ταχύτερο γύρο σε αγώνα της Formula1, έπειτα από 24 χρόνια, με τελευταίο να είναι αυτός του Άιρτον Σένα στην Πορτογαλία το 1992.

Από τη μεριά του, ο Λιούις Χάμιλτον μπορεί να μην κατάφερε να πανηγυρίσει την τρίτη σερί νίκη του στη Μόντσα, κάτι που μέχρι τώρα έχει πράξει μόνο ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, αλλά έφτασε τα 98 πόντιουμ και κυνηγάει τον δεύτερο στη σχετική λίστα όλων των εποχών, Αλέν Προστ, που έχει 106, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η Force India είχε αμφότερα τα μονοθέσιά της στους βαθμούς για τρίτο σερί αγώνα.

Αναλυτικά τα στατιστικά της Μόντσα

Για 22η φορά στην καριέρα του ο Φερνάντο Αλόνσο έκανε ταχύτερο γύρο σε αγώνα της Formula1 για να περάσει μπροστά από τον Γκέρχαρντ Μπέργκερ και να είναι μόνος 12ος στη σχετική λίστα όλων των εποχών.

Επίσης, ήταν ο πρώτος ταχύτερος γύρος του Ισπανού, μετά το Άμπου Ντάμπι το 2013, και πρώτος της McLaren, μετά τη Μαλαισία την ίδια χρονιά, ενώ έγινε ο έβδομος διαφορετικός πιλότος που το έπραξε αυτό μέσα στη σεζόν

Ακόμη, ήταν ο 58ος της Honda και ο πρώτος της μετά από 24 χρόνια, καθώς ο τελευταίος ήρθε από τον Άιρτον Σένα στην Πορτογαλία το 1992.

Πρώτη νίκη στη Μόντσα για τον Νίκο Ρόσμπεργκ, που έγινε ο 36ος διαφορετικός νικητής στον Ναό της Ταχύτητας. Επίσης, ήταν ο πρώτος που κέρδισε και δεν είχε κατακτήσει την pole position, μετά τον Ρούμπενς Μπαρικέλο το 2009, στη συγκεκριμένη πίστα.

Στην 14η θέση της λίστας με τους νικητές όλων των εποχών πέρασε ο Ρόσμπεργκ με την 21η νίκη του στη Formula1. Ο Γερμανός άφησε πίσω του τον τεράστιο Μίκα Χάκινεν.

Από εκεί και πέρα, αυτή ήταν η δεύτερη νίκη στη σεζόν, τη στιγμή που έφτασε τις εφτά στη σεζόν. Αριθμό που δεν έχει πιάσει ποτέ ξανά στην καριέρα του. Πέρυσι σταμάτησε στις έξι και το 2014 στις πέντε. Επίσης, φέτος έχει μία νίκη παραπάνω από τον ομόσταυλό του, Λιούις Χάμιλτον, όμως και πάλι είναι δεύτερος στη βαθμολογία δύο βαθμούς πίσω.

Ένα κοινό έχει, πλέον, ο Ρόσμπεργκ με τον Τζένσον Μπάτον, καθώς έχουν από 50 παρουσίες στο βάθρο και μοιράζονται την 14η θέση στη λίστα με τα πόντιουμ όλων των εποχών.

Από τη μεριά του, ο Λιούις Χάμιλτον ανέβηκε στο βάθρο για 98η φορά στην καριέρα του, είναι μόνος τρίτος στη λίστα όλων των εποχών αφήνοντας πίσω τον Φερνάντο Αλόνσο και έχοντας μπροστά του μόνο τους Αλέν Προστ (106) και Μίκαελ Σουμάχερ (155).

Ο Χάμιλτον έχασε την ευκαιρία να επαναλάβει ένα ιστορικό ρεκόρ, το οποίο έχει μέχρι στιγμής μόνο ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Αυτό αφορά τις τρεις σερί νίκες στη Μόντσα, με τον Αργεντινό να παραμένει ο μοναδικός μέχρι σήμερα που το έχει πράξει αυτό.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έβαλε τέλος στο αρνητικό σερί της Ferrari στους τερματισμούς εκτός βάθρου. Ο Γερμανός σημείωσε το 66ο πόντιουμ της Scuderia στο... σπίτι της, τη στιγμή που ήταν το 66ο Γκραν Πρι Ιταλίας στη συγκεκριμένη πίστα.

Για τρίτο σερί αγώνα η Force India είχε αμφότερα τα μονοθέσιά της στους πόντους, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να διατηρηθεί στην τέταρτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος κατασκευαστών, όπου πέρασε εκ νέου η Williams με τρεις βαθμούς διαφορά.

Για πέμπτη φορά στη σεζόν η Haas δεν κατάφερε για λίγο να πάρει βαθμούς, αφού είδε πιλότο της να τερματίζει στην 11η θέση. Αυτή τη φορά ήταν ο Ρομάν Γκροζάν, ενώ τις τέσσερις προηγούμενες ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!