Με στυλ αλλά και ουσία

Πέτρος Πιτσίνης
Με στυλ αλλά και ουσία
Η Alfa Romeo Giulietta δεν περιορίζεται στην ελκυστική εμφάνισή της και αποδεικνύεται ότι είναι ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο μοντέλο σε όλους τους τομείς.

Oι Ιταλοί της Alfa Romeo πέτυχαν ακριβώς αυτό που ήθελαν με τη Giulietta, δηλαδή έφτιαξαν ένα πολύ καλό μικρομεσαίο, με την απαραίτητη φινέτσα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της μάρκας. Στη μικρής έκτασης ανανέωση που δέχθηκε πριν από μερικούς μήνες, άλλαξαν μονάχα τα φωτιστικά σώματα αλλά και οι προφυλακτήρες στο εμπρός και το πίσω μέρος. Η γρίλια ανασχεδιάστηκε και τέλος προστέθηκαν νέες επιλογές σε χρώματα και ζάντες, ώστε να «δέσει το γλυκό».
Μέσα στην καμπίνα, τα πράγματα αλλάζουν ακόμη λιγότερο συγκριτικά με την απερχόμενη. Διαφορές εντοπίζονται στις επενδύσεις των καθισμάτων, τους χρωματισμούς, το νέο ασημί σήμα της Alfa Romeo στο τιμόνι, ο λευκός (αντί του κόκκινου) φωτισμός στον πίνακα οργάνων και η πιο ουσιαστική είναι στο σύστημα πολυμέσων, οι λειτουργίες του οποίου έχουν αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο. Στο κομμάτι της ποιότητας η Giulietta τα καταφέρνει πολύ καλά, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να έχουν καλό φινίρισμα και γερή συναρμογή. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και μια πολύ καλή θέση οδήγησης, με σωστή περιμετρική ορατότητα, πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμα αλλά και τιμόνι. Οι θήκες στο εσωτερικό επίσης ικανοποιούν, ενώ στο κομμάτι των χώρων, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ που αναλαμβάνει να «φιλοξενήσει» τις αποσκευές τους έχει όγκο 350 λίτρα, με αξιοποιήσιμο σχήμα που βοηθά στη σωστή φόρτωση.
Η «δική μας» Alfa Romeo Giulietta είχε κάτω από το καπό της τον 1.6 JTDM πετρελαιοκινητήρα, με τους 120 ίππους και τα 320 Nm ροπής (αν επιλεχθεί το πρόγραμμα οδήγησης Dynamic στο Alfa DNA). Συνδυαζόταν δε με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT των έξι σχέσεων, με το δίδυμο να ταιριάζει πολύ καλά αφού προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης μαζί με δυναμισμό, αν απαιτηθεί. To κιβώτιο χαρακτηρίζεται από τις γρήγορες αποφάσεις που παίρνει αφού δουλεύει απροβλημάτιστα κάτω από όλες τις συνθήκες, με το Kickdown να είναι η μόνη διαδικασία που ίσως χρειαστεί ένας οριακά αντιληπτός χρόνος για την πραγματοποίησή της. Ο κινητήρας είναι αντίστοιχου επιπέδου και αποδείχθηκε πως ισορροπεί πολύ καλά ανάμεσα στην οικονομία και τις σβέλτες επιδόσεις. Η Alfa Romeo υποστηρίζει ότι «σταματάει» το χρονόμετρο στα 10 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωση του 0-100 χλμ./ώρα και ότι η τελική αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα, ενώ για την κατανάλωση λέει ότι κατά μέσο όρο «καίει» 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε πραγματικές συνθήκες, με σχετική αυτοσυγκράτηση και προοδευτικές κινήσεις στο πεντάλ του γκαζιού είδαμε 5,7 λίτρα για την ίδια απόσταση και η μέση τιμή που «γράψαμε», χωρίς κάποια προσπάθεια ήταν 6,2 λίτρα. Δεν θα έπρεπε να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι ο JTDM των 1.6 λίτρων έχει και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, αφού δεν ακούγεται ενοχλητικά ούτε μεταφέρει δονήσεις στην καμπίνα των επιβατών.
Στο δρόμο η Giulietta με το αυτόματο σασμάν θα ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού. Αν αυτός αποφασίσει να την πιέσει σε στροφές εκείνη θα υπακούσει στις εντολές του, με τα paddles που συνοδεύουν το κιβώτιο να προσθέτουν πόντους στη γρήγορη οδήγηση. Η ανάρτηση έχει μάλλον σκληρή ρύθμιση και δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει κλίσεις, όμως παρά το γεγονός ότι συνδυάζεται με ελαστικά χαμηλού προφίλ σπάνια ενοχλεί μέσα στην πόλη. Στο αστικό περιβάλλον, το αυτόματο κιβώτιο πλεονεκτεί σαφώς έναντι του χειροκίνητου, επιτρέποντας τις πιο ξεκούραστες μετακινήσεις. Επίσης, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα στο Alfa DNA, το Dynamic, Natural και All Weather, που ρυθμίζουν κατά περίπτωση την απόκριση του γκαζιού, το βάρος του πολύ καλού σε αίσθηση τιμονιού και τη λειτουργία των αποδοτικών φρένων.
Εν κατακλείδι, η ντίζελ Alfa Romeo Giulietta με τους 120 ίππους είναι η πιο στιλάτη επιλογή στην κατηγορία, όμως τα πλεονεκτήματά της δεν σταματούν εδώ. Με τον συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου αποκτά διττό χαρακτήρα, αφού είναι σπορ αλλά και άνετη, οδηγείται σβέλτα αλλά και οικονομικά και βέβαια, έχει μια ποιοτική καμπίνα με ικανούς χώρους και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Η Alfa Romeo ζητά για την απόκτησή της 24.031€, 3.000€ περισσότερα από το αντίστοιχο μοτέρ με το χειροκίνητο σασμάν.

Δείτε εδώ τη δοκιμή με πολλές φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!