Προσωρινό τέλος ο Μπάτον, Φαντόρν στη McLaren

Ο Τζένσον Μπάτον ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τη Formula1 στο τέλος της σεζόν, αλλά με την προοπτική επιστροφής το 2018, με τον Στόφελ Φαντόρν να παίρνει τη θέση του στη McLaren.

Προσωρινό τέλος ο Μπάτον, Φαντόρν στη McLaren

Αφού ανακοινώθηκε η αποχώρηση από τη Formula1 από τον Φελίπε Μάσα, ήρθε και αυτή του Τζένσον Μπάτον δύο μέρες αργότερα. Ο Βρετανός ανακοίνωσε ότι δε θα βρίσκεται στο γκριντ το 2017, αν και είχε συζητήσεις με ομάδες και... έπαιζε δυνατά η επιστροφή του στη Williams, με την οποία ξεκίνησε την καριέρα του στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ.

Ωστόσο, δεν αποσύρεται εντελώς από την ενεργό δράση, καθώς θα έχει πρεσβευτικό ρόλο στη McLaren, με την οποία θα έχει διετές συμβόλαιο, που περιλαμβάνει επιστροφή στη θέση βασικού πιλότου από το 2018. Έτσι, για την επόμενη χρονιά οι Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ραϊκόνεν (αμφότεροι έκαναν ντεμπούτο το 2001) θα είναι οι πιο... παλιοί της F1.

«Λατρεύω τη McLaren. Πιστεύω ότι έχει φτιαχτεί από την καλύτερη δέσμη ανθρώπων που έχω δουλέψει ποτέ και δεν έχω σκοπό να οδηγήσω ποτέ γι' άλλη ομάδα της Formula1. Είμαι χαρούμενος που θα μείνω ως ένα μέλος κλειδί της ομάδας. Για την ακρίβεια, είμαι πολύ ενθουσιασμένος με τον νέο μου ρόλο, που ήταν το αποτέλεσμα ενός αριθμού συζητήσεων που είχα με τον Ρον (Ντένις).

Ανυπομονώ να εμπλακώ ακόμα πιο βαθιά στις προσπάθειες της ομάδας να επαναφέρει την επιτυχία, κάτι που θα προσπαθήσουμε όλοι. Για να είμαι ξεκάθαρος, σίγουρα δεν αποσύρομαι. Έχω συμβόλαιο για το 2017 και το 2018, σκοπεύω να δουλέψω σκληρά στην εξέλιξη του μονοθεσίου και είμαι σίγουρος ότι θα επιστρέψω στο τιμόνι του νέου μονοθεσίου κάποια στιγμή», ήταν τα λόγια του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2009.

Όσον αφορά τον αντικαταστάτη του, φυσικά αυτός θα είναι ο Στόφελ Φαντόρν, για τον οποίο έχει γίνει πολύς... ντόρος όλη τη χρονιά ότι θα πάρει τη θέση του Βρετανού. Κάτι που επιβεβαίωσε και ο Ρον Ντένις, ο οποίος ευχαρίστησε τον Μπάτον και αναφέρθηκε με τα καλύτερα λόγια στον Φαντόρν.

«Το οδηγικό δίδυμο της McLaren για την επόμενη σεζόν θα είναι οι Φερνάντο (Αλόνσο) και Στόφελ (Φαντόρν), ένα απόλυτα ισορροπημένο μείγμα αποδεδειγμένης λαμπρότητας και με τεράστιες δυνατότητες. Όμως, πριν μιλήσω γι' αυτούς, θέλω να ευχαριστήσω τον Τζένσον (Μπάτον). Ως οδηγός της ομάδας μας τις τελευταίες εφτά σεζόν, ήταν υπέροχος εντός και εκτός πίστας.

Παραμένει έτσι, όπως είδαμε και τη φετινή σεζόν, όχι μόνο γρήγορος, αλλά επίσης και έμπειρος και ειδικός. Θα εκκινήσει το 298ο Γκραν Πρι του αύριο, καθώς είναι ο πιο έμπειρος οδηγός στο γκριντ. Έχει επεκταθεί το συμβόλαιό του για το 2017 και το 2018, θα συνεχίσει να είναι ο αρχαιότερος, ο πιο σημαντικός άνθρωπος και δεσμευμένο μέλος της ομάδας και θα παραμείνει άμεσα εμπλεκόμενος με την εξέλιξη των μονοθεσίων μας.

Επίσης, θα είναι διαθέσιμος να τρέξει για μας, αν οι περιστάσεις το απαιτήσουν. Ο Στόφελ είναι μέλος του Προγράμματος Νεαρών Οδηγών της McLaren από τον Φεβρουάριο του 2013 και ορίστηκε δοκιμαστής μας και οδηγός εξέλιξης 11 μήνες αργότερα. Τα τελευταία 2,5 χρόνια έχει μία πολύτιμη συνεισφορά σε αυτόν τον ρόλο, έχει μάθει από τους δύο παγκόσμιους πρωταθλητές, καθώς επίσης και από τους παγκόσμιας κλάσης μηχανικούς μας.

Ήρθε δεύτερος στο World Series by Renault το 2013 και κατέκτησε τον τίτλο στο GP2 πέρυσι. Τώρα είναι πλήρης με διάκριση και σχολαστική μαθητεία. Συνεπώς, είναι έτοιμος να τρέξει στη Formula1, καθώς έγινε το ντεμπούτο του στο Μπαχρέιν φέτος», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας του Γουόκινγκ. Από τη μεριά του, με καλά λόγια για τον νεαρό Βέλγο μίλησε και ο Αλόνσο.

«Έχω βρθεί δίπλα σε πολλούς νεαρούς οδηγούς κατά τη διάρκεια των χρόνων και γνωρίζω πότε κάποιος είναι καλός, όταν τον βλέπω. Απόλαυσα τη δουλειά μαζί του, όταν πήρε τη θέση μου στο Μπαχρέιν νωρίτερα μέσα στη χρονιά και ανυπομονώ να τη συνεχίσω και να τον βοηθήσω να μάθει και να εξελιχθεί. Μαζί με τον Τζένσον είμαι σίγουρος ότι αυτός κι εγώ μπορούμε να επαναφέρουμε τη McLaren στην κανονική της θέση, στην κορυφή».

Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι ο Μπάτον θα φτάσει τις 308 συμμετοχές σε Γκραν Πρι και τις 305 εκκινήσεις σε αγώνα μέχρι το φινάλε στο Άμπου Ντάμπι, ενώ έχει πανηγυρίσει 15 νίκες, 50 παρουσίες στο βάθρο, 8 pole position, 8 ταχύτερους γύρους και φυσικά τον παγκόσμιο τίτλο του 2009 με την Brawn GP, τη στιγμή που έκανε το ντεμπούτο του στη Formula1, όπως προαναφέραμε, το 2000 με τη Williams.