Pirelli: «Πάνω από ένα πιτ στοπ στη Μόντσα» (pics)

Νίκος Τσιώκος
Pirelli: «Πάνω από ένα πιτ στοπ στη Μόντσα» (pics)
Η πρόβλεψη της Pirelli είναι ότι φέτος θα έχουμε πάνω από ένα πιτ στοπ στη Μόντσα λόγω της προσθήκης της πολύ μαλακής γόμας, όπως είπε ο Πολ Χέμπερι.

Την προεπισκόπησή της για το Γκραν Πρι της Ιταλίας γνωστοποίησε η Pirelli. Η ιταλική εταιρεία επιστρέφει... σπίτι της, με τον Πολ Χέμπερι να τονίζει ότι φέτος θα έχουμε στρατηγικές πάνω από ένα πιτ στοπ, οι οποίες υπήρξαν πέρυσι, λόγω της πολύ μαλακής γόμας.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου της Pirelli

Επιτέλους έφτασε: Ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli στην ταχύτερη απ' όλες τις πίστες, στη Μόντσα, στον απόλυτο "Ναό της Ταχύτητας". Οι ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές δεν είναι υψηλές οπότε σημασία έχουν κυρίως οι ευθείες όπου τα μονοθέσια πλησιάζουν τα 360km/h χάρη στη πολύ μικρή κλίση στις αεροτομές μια ρύθμιση που την βλέπουμε μόνο στην Ιταλία. Η Pirelli επέλεξε τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα η οποία εμφανίζεται για πρώτη φορά στη Μόντσα. Είναι ο τέταρτος συνεχής αγώνας που χρησιμοποιείται ο ίδιος συνδυασμός γομών. Όσον αφορά στην ατμόσφαιρα το Parco Reale di Monza παραμένει μοναδικό: Μια ιστορική τοποθεσία για τη Formula 1 που φιλοξενεί αγώνα από το 1950 ανελλιπώς, με εξαίρεση μόνο μια χρονιά. Ο χώρος δεν εμπνέει μόνο τους φιλάθλους αλλά και τους οδηγούς.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

Η μέση ωριαία ταχύτητα είναι υψηλή, αλλά οι ταχύτητες στις στροφές είναι χαμηλές αυτό ελαχιστοποιεί τη φθορά των ελαστικών.

Αυτό σημαίνει πως μερικές ομάδες μπορεί να βάλουν σα στόχο να κάνουν μόνο μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα.

Υψηλά φορτία στο διαμήκη άξονα ενεργούν στα ελαστικά ειδικά στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση στην έξοδο των δυο σικέιν.

Οι οδηγοί έχουν την τάση να χτυπούν τα διάσημα κερμπ στη Μόντσα με δύναμη, αυτό δοκιμάζει περαιτέρω τη δομή των ελαστικών.

Η Parabolica και η Curva Grande αποτελούν μεγάλη πρόκληση καθώς είναι παρατεταμένες στροφές στις οποίες μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών.

Μικρή κλίση στις αεροτομές συνεπάγεται αστάθεια στο φρενάρισμα και δυσκολία στην επιτάχυνση: Οι οδηγοί προσπαθούν να αποφύγουν το σπινάρισμα των τροχών.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

Άσπρη μέση: Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχει ένα σετ διαθέσιμο για τον αγώνα, πιθανό θα είναι σημαντικό για όσους στοχεύσουν σε ένα πιτ στοπ.

Κίτρινη, μαλακή: Υποχρεωτική η επιλογή ενός σετ, θα τη δούμε στον αγώνα ειδικά απ' όσους επιχειρήσουν δυο αλλαγές ελαστικών.

Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές το πιο πιθανό είναι όλοι όσοι βρίσκονται στην 1η δεκάδα να εκκινήσουν μ' αυτή τη γόμα.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΥΣΙ:

Ο Lewis Hamilton κέρδισε άνετα πετυχαίνοντας grand slam (νίκη, pole, ταχύτερο γύρο). Ακολούθησε στρατηγική 1 πιτ στοπ: Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στον 26ο γύρο σε σύνολο 53. Όλοι στη βαθμολογούμενη 10αδα έκαναν μια αλλαγή ελαστικών.

Η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Daniel Ricciardo τερμάτισε πιο ψηλά απ' όσους οδηγούς εκκίνησαν με τη μέση γόμα και έβαλαν μετά τη μαλακή. Εκκίνησε από τη 19η θέση και τερμάτισε στην 8η.

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Η Μόντσα ακολουθεί το Σπα μέσα σε μια βδομάδα δυο επικές διαδρομές. Για όλους όσοι εμπλέκονται στη Formula 1 ο εντός έδρας αγώνας είναι πάντα ο πιο σημαντικός της χρονιάς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ένα πολυάσχολο Σαββατοκύριακο για μάς καθώς για πρώτη φορά στη Μόντσα θα χρησιμοποιηθεί η πολύ μαλακή γόμα. Επιπλέον είναι πιθανόν να δούμε τελικές ταχύτητες ρεκόρ ειδικά στις κατατακτήριες δοκιμές. Πέρυσι η πλειοψηφία των οδηγών ακολούθησε στρατηγική ενός πιτ στοπ η παρουσία όμως της πολύ μαλακής γόμας καθιστά την επιλογή περισσότερων αλλαγών πιο ελκυστική αυτή τη φορά».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στις εγκαταστάσεις ή στην πίστα φέτος, σχεδιάζονται όμως σημαντικές αλλαγές για το 2017. Η πρώτη στροφή θα βρίσκεται μετά την Curva Grande οπότε φέτος θα είναι ο τελευταίος αγώνας με την κλασσική διαμόρφωση.

Αμέσως μετά τη Μόντσα θα συνεχιστεί η εξέλιξη των ελαστικών της Pirelli για το 2017 με τροποποιημένα μονοθέσια περασμένων ετών. Θα γίνουν δοκιμές με Ferrari στη Βαρκελώνη (6-7/9) και με Mercedes στο Πωλ Ρικάρντ (6-8/9).

ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ

Σε έξι περιπτώσεις οδηγοί της ίδιας ομάδας διάλεξαν διαφορετικές γόμες για τη Μόντσα.

Αυτό το Σαββατοκύριακο στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο Salon Prive θα παρουσιαστούν τα αποκλειστικά Pirelli P Zero που σχεδιάστηκαν για τη νέα Lamborghini Centenario.

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:

ΜΩΒ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΙΤΡΙΝΗ ΑΣΠΡΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Αυστραλία Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Μπαχρέιν Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Κίνα Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Ρωσία Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Ισπανία Μαλακή Mέση Hard

Μόντε Κάρλο Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή

Καναδά Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή

Αζερμπαϊτζάν Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Αυστρία Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή

Μεγ. Βρετανία Μαλακή Mέση Hard

Ουγγαρία Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Γερμανία Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Βέλγιο Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Ιταλία Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Σιγκαπούρη Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή

Μαλαισία Μαλακή Mέση Hard

Ιαπωνία Μαλακή Mέση Hard

ΗΠΑ Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Μεξικό Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση

Βραζιλία Μαλακή Mέση Hard

Άμπου Ντάμπι Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!