To... νερό είναι το μέλλον στους κινητήρες

Πέτρος Πιτσίνης
To... νερό είναι το μέλλον στους κινητήρες
Η BMW M4 GTS χρησιμοποιεί ένα επαναστατικό σύστημα στον κινητήρα της, κάτι που η Bosch σκοπεύει να λανσάρει σαν τεχνολογία και να «ρίξει» την κατανάλωση των μοτέρ!

Μέχρι και το 2019, η Bosch θα έχει φτιάξει ένα σύστημα ψεκασμού νερού μέσα στο θάλαμο καύσης, το οποίο θα βελτιώσει τη λειτουργία του κινητήρα με πολλούς τρόπους. H BMW χρησιμοποιεί το εν λόγω σύστημα στην M4 GTS και παρά το γεγονός πως στη συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται για αύξηση της ισχύος, μπορεί να φέρει και μείωση στην κατανάλωση!

Το αποσταγμένο νερό μειώνει τις θερμοκρασίες του κινητήρα και τελικά, αποδίδει περισσότερο, καθώς με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται και η προανάφλεξη. Έτσι, η Bosch που έτσι κι αλλιώς προμηθεύει τη BMW με αυτό το σύστημα ψεκασμού, θα το λανσάρει σαν μια νέα τεχνολογία που μπορεί να μειώσει κατά 4% τις εκπομπές ρύπων και έως 13% την κατανάλωση, ακόμη και σε συνθήκες ταξιδιού ή γρήγορης οδήγησης.

Πάντως, υψηλόβαθμο στέλεχος της Bosch είπε στο Βρετανικό Autocar πως το νερό θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα μόνο σε κάπως πιο «πιεσμένους» κινητήρες, με απόδοση άνω των 110 ίππων ανά λίτρο, οπότε δεν θα είναι κάτι που θα τοποθετηθεί σε μικρά μοντέλα πόλης ή βασικές εκδόσεις μικρομεσαίων. Η Bosch θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα προμηθεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες με ανάλογη τεχνολογία ψεκασμού νερού, συνεπώς τα πρώτα εργοστασιακά αυτοκίνητα με τέτοιο σύστημα θα είναι γεγονός. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν ήδη τέτοιες λύσεις στο εμπόριο, κάτι που σίγουρα θα ξέρουν όσοι έχουν ασχοληθεί με τη βελτίωση και την αγορά aftermarket προϊόντων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!