Περί Ferrari και Φερστάπεν

Ο Νίκος Τσιώκος γράφει για τα όσα συνέβησαν στο Σπα, το συμβάν της πρώτης στροφής, την εύκολη νίκη του Νίκο Ρόσμπεργκ και το προσεχές Γκραν Πρι της Ιταλίας.

Περί Ferrari και Φερστάπεν

Πολύς... ντόρος έχει γίνει για το συμβάν της πρώτης στροφής, μετά την εκκίνηση του αγώνα στο Σπα. Ο λόγος, βέβαια, για τη σύγκρουση των Σεμπάστιαν Φέτελ, Κίμι Ραϊκόνεν και Μαξ Φερστάπεν. Για να είμαι ειλικρινής είδα αρκετά ριπλέι για να σχηματίσω όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη και πιο αντικετιμενική άποψη.

Η αλήθεια είναι ότι επικράτησε ένας μικρός χαμός από τη στιγμή που συνέβη ό,τι συνέβη, όσον αφορά το ποιος φταίει και ποιος όχι. Κάποιοι επέρριψαν ευθύνες στον Φερστάπεν, κάποιοι άλλοι στον Φέτελ! Αν το δούμε από επίσημα χείλη, αμφότεροι οι πιλότοι της Ferrari κατηγόρησαν τον Ολλανδό και αυτός τα... έριξε στον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή.

Συνάμα οι αγωνοδίκες δεν επέβαλαν κάποια ποινή, που σημαίνει ότι το θεώρησαν αγωνιστικό συμβάν. Πώς το βλέπω εγώ; Ο Φερστάπεν κάνει κακή εκκίνηση, σε αντίθεση με τα δύο κόκκινα μονοθέσια, που έφυγαν πολύ καλά. Όμως, κατ' εμέ ο Iceman έφυγε λίγο καλύτερα από τον Γερμανό, γι' αυτό και ο τελευταίος επιχείρησε να περάσει από την εξωτερική στην πρώτη στροφή.

Αν φταίει κάποιος, τότε ίσως είναι ο Φέτελ, που σ' εκείνο το σημείο πήγε προς τα άλλα δύο μονοθέσια, αντί να συνεχίσει από την εξωτερική και να πάρει πλεονέκτημα. Όσο για τον Φερστάπεν, αυτό που βλέπω είναι ότι περισσότερο ωθείται εκτός πίστας, καθώς πατάει ξεκάθαρα πάνω στα κερμπ, παρά το ότι πάει να... βουτήξει από την εσωτερική.

Ίσως να είμαι λάθος, ίσως και όχι, αλλά έτσι το είδα εγώ. Άλλωστε τη γνώμη μας λέμε πάντα και μιλάμε για ένα συμβάν, που δε φαίνεται ξεκάθαρα τι έκανε ο Φερστάπεν και οι απόψεις μπορούν να είναι πολλές. Ωστόσο, όπως προανέφερα, ποινή δεν είχαμε, θεωρήθηκε αγωνιστικό συμβάν και το θέμα τελειώνει εκεί, τη στιγμή που ο Ραϊκόνεν είπε ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι άλλο, αφού θα δημιουργούσε... καραμπόλα πίσω, αν πατούσε απότομα φρένο.

Οφέλη από αυτοκίνητο ασφαλείας και κόκκινη σημαία

Στα του αγώνα τώρα. Ο Ρόσμπεργκ δεν απειλήθηκε ποτέ και το παραδέχτηκε ο ίδιος στη συνέντευξη Τύπου ότι είχε εύκολο έργο λόγω της ποινής του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος αναγκάστηκε να εκκινήσει, τελικά, από την 20ή θέση. Ωστόσο, ο Βρετανός επωφελήθηκε από την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, μετά το ατύχημα του Κέβιν Μάγκνουσεν, που ευτυχώς δεν έχει κάτι το σοβαρό και τη γλίτωσε μ' ένα κόψιμο στον αριστερό αστράγαλο.

Τι συνέβη σ' εκείνο το σημείο; Σχεδόν άπαντες μπήκαν στα πιτς για νέα ελαστικά και ο Χάμιλτον κέρδισε πολλές θέσεις, όπως έγινε και με τον Φερνάντο Αλόνσο, που εκκίνησε 21ος και τερμάτισε εντός των βαθμών, και από εκεί και πέρα ήταν απλά θέμα στρατηγικής για να έρθει τρίτος και να διατηρήσει την πρωτιά στη βαθμολογία.

Επίσης, επωφελημένος ήταν και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, με τον Αυστραλό να παραδέχεται ότι... έσωσε το βάθρο με την κόκκινη σημαία. Από τα συντρίμμια των Φέτελ, Ραϊκόνεν, Φερστάπεν το μονοθέσιό του υπέστη ζημιά στην μπροστινή πτέρυγα. Η διακοπή του έκατσε... λουκούμι, αφού τα πάντα διορθώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής, αντί να... ξοδέψει άλλο ένα πιτ στοπ και να χάσει πολύτιμο χρόνο. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις δύο Ferrari, πιστεύω ότι αμφότεροι οι πιλότοι της είχαν την ευκαιρία για βάθρο ή ακόμα και για νίκη.

Ειδικά ο Κίμι θα μπορούσε να την πανηγυρίσει με σωστές στρατηγικές, αφού είχε κάνει καλή εκκίνηση και έδειχνε ικανός για πολλά πράγματα. Γι' αυτό και αδικεί την ομάδα του Μαρανέλο η έκτη και η ένατη θέση, σε αντίθεση με προηγούμενους αγώνες, που τα πράγματα ήταν χειρότερα. Υπήρξε βελτίωση, καθώς και πιθανότητα για κάτι πολύ καλύτερο.

Κρατήστε τη Μόντσα

Και τώρα έχει σειρά η Μόντσα, ο Ναός της Ταχύτητας. Εκεί είναι το... σπίτι της Ferrari και οι τιφόζι οπαδοί θα περιμένουν να δουν κάποια καλύτερα πράγματα από την ομάδα τους στο... εντός έδρας Γκραν Πρι. Ωστόσο, υπάρχει ένα θέμα που... καίει την ιταλική πίστα και δεν είναι άλλο από την ανανέωση του συμβολαίου της για τα επόμενα χρόνια.

Αυτό λήγει φέτος, η ανανέωσή του ή μη έχει περάσει από... σαράντα κύματα και τα πάντα θα κριθούν εντός της εβδομάδας, καθώς θα υπάρξει και συνέντευξη Τύπου. Όπως και να έχει το... πράγμα, έκκληση εμού και (φαντάζομαι) όλων των φαν της Formula1 είναι να διατηρηθεί στο καλεντάρι ένα σιρκουί θρυλικό, που έχει φιλοξενήσει αγώνες ιστορικούς του σπορ με μεγάλες μάχες.

Υ.Γ.: Όλα τα... λεφτά στο βάθρο, όταν ο Μαρκ Γουέμπερ, ο οποίος είχε ανέβει για τις συνεντεύξεις στους τρεις πρώτους, ήπιε σαμπάνια από το παπούτσι του Ντάνιελ Ρικιάρντο, με τον Αυστραλό να έχει... κέφια, μετά τη δεύτερη θέση!!!