Πώς ανταγωνίστηκαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στους Ολυμπιακούς Αγώνες; (vids & pics)

Νίκος Τσιώκος
Πώς ανταγωνίστηκαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στους Ολυμπιακούς Αγώνες; (vids & pics)
Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο δεν είχαμε μόνο ανταγωνισμό μεταξύ των αθλητών που συμμετείχαν, αλλά και μεταξύ μερικών εκ των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών. Πώς, λοιπόν, ανταγωνίστηκαν αυτές κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης;

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Ρίο αποτελούν παρελθόν και υπήρξε μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ αθλητών σε αρκετά αθλήματα, είτε για την πρόκριση στον τελικό, είτε για την κατάκτηση ενός μεταλλίου, όποιο χρώμα κι αν είχε αυτό. Ωστόσο, είχαμε κι έναν άλλο ανταγωνισμό λίγο ξεχωριστό από τα όσα συνέβησαν εντός των αγωνιστικών χώρων.

Ο λόγος γι' αυτόν των αυτοκινητοβιομηχανιών, που έλαβαν μέρος με τον δικό τους τρόπο στη διοργάνωση, με στόχο φυσικά απλά να... πουλήσουν περισσότερο και να... πλασαριστούν σε νέες αγορές και σε νέους πελάτες. Ας δούμε, λοιπόν, τι έκαναν οι Jeep, BMW, Toyota, Chevrolet, Mini και Ford για να πετύχουν τον προαναφερθέν σκοπό.

Jeep, συνεργάτης ομάδας μπάσκετ ΗΠΑ

Με άλλα λόγια η συνεργάτης της Dream Team, κάτι που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο η Jeep για να έχει ένα... ονειρικό καλοκαίρι! Ο αστέρας του ΝΒΑ, Πολ Τζόρτζ, συμμετείχε σε σποτ της Jeep πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων, το οποίο γυρίστηκε στο Μαϊάμι. Επίσης, έπαιξε σε δύο σποτ της εταιρείας, που είχαν διάρκεια 30 δεύτερα, μαζί με μία σειρά ψηφιακών βίντεο με τη μητέρα του και φίλους του.

Η εν λόγω συνεργασία και η διαφήμιση βοήθησε την Jeep, με δεδομένο ότι δεν ήταν χορηγός της διοργάνωσης, αφού μέσω αυτής είχε την ευκαιρία να... συναντηθεί με μερικούς αθλητές υψηλού προφίλ πριν τους Αγώνες, μεταξύ των οποίων οι Κάιρι Ίριβινγκ και Κρις Πολ. Μάλιστα, στα τέλη Ιουλίου πήγε στο Σικάγο, όπου ένα λευκό Wrangler τοποθετήθηκε σε γήπεδο μπάσκετ, με τον κόσμο να ρίχνει σουτ από το πίσω μέρος του συγκεκριμένου SUV.

Και εκεί πήρε μέρος ο Τζορτζ, ενώ κάτι παρόμοιο έπραξε και σε Ατλάντα, Ντένβερ για να συνεχίσει την καλοκαιρινή καμπάνια «Το καλοκαίρι της Jeep». Ωστόσο, δε σταμάτησε εκεί, καθώς στη διάρκεια των Αγώνων μπήκε και εντός παρκέ! Πώς έγινε αυτό; Σε κάθε διακοπή ενός παιχνιδιού στα μάτριξ... έπαιζε ένα θεαματικό λέι απ του Ίρβινγκ σ' ένα μικρό τμήμα που λεγόταν «Η οδήγηση του Αγώνα» από την Jeep.

«Το να συνεργαζόμαστε με την μπασκετική ομάδα των ΗΠΑ μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε σε νέους καταναλωτές. Για να παραμείνουμε αξιοπρεπείς σε αυτή την πολύ ανταγωνιστική αγορά, πρέπει να το συνεχίσουμε αυτό για να εξελίξουμε την εταιρεία», δήλωσε η επικεφαλής διαφήμισης της Jeep, Κιμ Άνταμς Χάους.

Jeeps in #Chicago. #Jeep #Cherokee #NavyPier #carsofinstagram #summerofjeep #skyline #marketing

A photo posted by Automotive News (@automotivenews) on

BMW, χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων

Η χορηγία της BMW στους Ολυμπιακούς Αγώνες πήγε ένα βήμα πιο πέρα από τη διαφήμιση, καθώς εξέλιξε τεχνολογίες για να βοηθήσει κάποιους αθλητές των ΗΠΑ να κατακτήσουν το χρυσό. Επίσης, ως χορηγός της Επιτροπής Κολύμβησης και της Ολυμπιακής Επιτροπής των ΗΠΑ δημιούργησε ένα σύστημα παρακολούθησης της κίνησης των κολυμβητών που τους βοηθούσε να βελτιώσουν την απόδοσή τους και τους χρόνους τους.

Όμως, φρόντισε και για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, που θα διεξαχθούν από τις 7 μέχρι και τις 18 Σεπτεμβρίου, καθώς σχεδίασε και έφτιαξε ένα αγωνιστικό αναπηρικό αμαξίδιο με αεροδυναμική βελτίωση για καλύτερα αποτελέσματα και υλικό από ίνες άνθρακα.

Μάλιστα, σε αυτό το πρότζεκτ οι Γερμανοί συνεργάστηκαν με τους αθλητές και τους προπονητές, με τον τέσσερις φορές Παραολυμπιονίκη, Τζος Τζόρτζ, να το παίρνει... μία βόλτα για τις ανάγκες ενός νέου σποτ και να το αποκαλεί «Φτιαγμένο Για το Χρυσό», τη στιγμή που το εν λόγω αμαξίδιο θα κάνει ντεμπούτο τον Σπετέμβριο.

«Η δημιουργία του αγωνιστικού αναπηρικού αμαξιδίου μας δίνει μία μοναδική ευκαιρία να γίνουμε μέρος της ιστορίας τους και να τη μοιραστούμε με τους πελάτες μας», είπε η αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της BMW στη Βόρειο Αμερική.

Toyota, χορηγός πρώτης βαθμίδας Ολυμπιακών Αγώνων

Η Toyota ανακοίνωσε την εν λόγω χορηγία το 2015, υπέγραψε μία πολυετή συμφωνία, που ισχύει μέχρι και το 2024 και έγινε η πρώτη μάρκα με αυτόν τον τίτλο. Επίσης, είναι χορηγός και της ιαπωνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, όμως περιορίστηκε με μερικές διαφημίσεις εντός των συνόρων, καθώς θα βγει εκτός το 2017.

Μάλιστα, σύναψε συνεργασία και με το ιαπωνικό περιοδικό Number για την προώθηση των Παραολυμπιονικών της ασιατικής χώρας, ενώ οι εργαζόμενοι στα γραφεία της εταιρείας έλαβαν φυλλάδια για τους Ιάπωνες Ολυμπιονίκες και Παραολυμπιονίκες, που συμμετείχαν και θα συμμετάσχουν, αντίστοιχα, στο Ρίο. Επίσης, στις ΗΠΑ προβλήθηκε ένα σποτ διαρκείας 60 δευτερολέπτων κατά την τηλεοπτική κάλυψη της τελετής έναρξης από το NBC στις 5 Αυγούστου.

«Ελπίζουμε να δώσουμε μαθήματα που πήραμε στην παγκόσμια καμπάνια το 2016. Η Toyota θα έχει πολλά μέλη στο Ρίο και κατά τη διάρκεια των Παραολυμπιακών Αγώνων παρακολουθώντας, μαθαίνοντας και γνωρίζοντας με τα μέλη της παγκόσμιας Ολυμπιακής Οικογένειας», είπε εκπρόσωπος, της Toyota.

Chevrolet, χορηγός και υποστηρικτής του αμερικανικού ποδοσφαίρου

Αμερικανικά... επέμεινε και η Chevrolet, που ήταν χορηγός του ποδοσφαίρου των ΗΠΑ και στήριξε τη γυναικεία ομάδα μ' ένα ξεχωριστό σποτ, το οποίο προβλήθηκε στις 3 Αυγούστου. Η καμπάνια που... έτρεξε είχε το hashtag #SheBelieves.

Με αυτή την πρωτοβουλία, έστειλε μήνυμα στις νεαρές κοπέλες να μην τα παρατούν και να πετυχαίνουν τους στόχους και τα όνειρά τους, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. Μάλιστα, το εν λόγω hashtag ανέβηκε και στο twitter της Chevrolet την ημέρα της τελετής έναρξης για να ωθήσει περισσότερο την καμπάνια της.

Mini, αντιμέτωπη ξανά με ετικέτες

Όπως και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012, έτσι και τώρα στο Ρίο η Mini πρόβαλε διαφημιστικό σποτ με τωρινούς και πρώην Ολυμπιονίκες. Το σύνθημα είναι «Αγνοώ τις Ετικέτες» με τη σταρ του τένις, Σερένα Γουίλιαμς, να πρωταγωνιστεί και να πλαισιώνεται από τη χρυσή ολυμπιονίκη στο μποξ, Κλαρέσα Σιλντς, τον παίκτη beach volley, Τζέικ Γκιμπ, τον παίκτη του ράγκμπι Κάρλιν Ίσλες, την αρσιβαρίστρια Μόργκαν Κινγκ, τον κολυμβητή Κούλεν Τζόουνς, τον ξιφομάχο Ιμπτιχάι Μοχάμεντ και τον μποξέρ Κάρλος Μπαλντέρας. Με αυτόν τον τρόπο, η Mini πέρασε το δικό της μήνυμα.

Ford, με σποτ στο snapchat

Τέλος, η Ford αρκέστηκε με μερικά σποτ στο snapchat θέλοντας να προσεγγίσει τους καταναλωτές που έχουν γίνει... ένα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για την ακρίβεια... έπαιαξαν 30 διαφημίσεις, με χρονική διάρκεια 10 δευτερόλεπτα η καθεμία.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!