O «θάνατος» των ντίζελ είναι κοντά

Πέτρος Πιτσίνης
O «θάνατος» των ντίζελ είναι κοντά
Ο όμιλος Renault-Nissan εξελίσσει έναν κινητήρα νέας τεχνολογίας με μεταβλητή συμπίεση στους κυλίνδρους, που εγγυάται την οικονομία του πετρελαίου και την απόδοση της βενζίνης!

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού σε λίγους μήνες, η Renault-Nissan θα μας δείξει έναν κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης, που όπως λένε θα αλλάξει το παιχνίδι. Κινείται με καύσιμο τη βενζίνη και εγγυάται ότι διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματά της, συνδυάζοντάς τα με την οικονομία των ντίζελ μοτέρ!

Αρχικά θα έχει κυβισμό 2.0 λίτρων και λέγεται VC-T, ενώ η απόδοσή του θα συναγωνίζεται αυτή των V6 συνόλων, παρά το γεγονός ότι θα είναι τετρακύλινδρος. Το μυστικό είναι η μεταβολή του όγκου του θαλάμου καύσης ανάλογα με το που βρίσκεται το πιστόνι, μέσω ενός βραχίονα ανάμεσα στο πιστόνι και στο στρόφαλο που παίρνει διαφορετική θέση και γωνία.

Με αυτό τον τρόπο μεταβάλλεται το ύψος της διαδρομής του πιστονιού μέσα στον κύλινδρο ανάλογα με τις συνθήκες και έτσι, η συμπίεση είναι από 8:1 έως και 14:1, με τη χαμηλή σχέση συμπίεσης να βάζει σε προτεραιότητα την απόδοση και την υψηλή την οικονομία καυσίμου. Αρχικά, θα τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα της Infiniti και στη συνέχεια θα πάρουν θέση και πιο εμπορικά μοντέλα του ομίλου. Αναμένεται πως θα αποδίδει περίπου 270 ίππους και κοντά στα 400 Nm ροπής!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!