Υπάρχουν πολλά κενά στη Formula1 για 2017

Νίκος Τσιώκος
Υπάρχουν πολλά κενά στη Formula1 για 2017
Το καλοκαίρι φτάνει στο τέλος του, όμως το γκριντ της Formula1 για το 2017 έχει ακόμα πολλά κενά, καθώς 13 θέσεις έχουν μείνει... ορφανές.

Μπορεί η καλοκαιρινή περίοδος για τη Formula1 να αποτελεί τη silly season, όσον αφορά το μεταγραφικό σκέλος, όμως δεν έχουμε δει και πολλές κινήσεις κατά τη διάρκεια αυτής. Για την ακρίβεια, έχουν ανανεώσει οι Νίκο Ρόσμπεργκ, Κίμι Ραϊκόνεν και έχει ξεκαθαρίσει το μέλλον του Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν μόνο φήμες και όλα δείχνουν ότι δε θα έχουμε κάποια εξέλιξη μέσα στις εναπομείνασες μέρες του Αυγούστου. Γι' αυτό και ρίχνουμε μία ματιά στο τι ισχύει αυτή τη στιγμή ενόψει της επόμενης χρονιάς χρησιμοποιώντας τρεις υποκατηγορίες.

Τις ομάδες που έχουν... κλειδώσει αμφότερες τις θέσεις, αυτές που έχουν τη μία κενή και αυτές που δεν έχουν κάνει ανακοινώσεις. Στην πρώτη ανήκουν οι Mercedes, Red Bull, Ferrari, στη δεύτερη οι McLaren, Force India, Toro Rosso και στην τελευταία οι Williams, Renault, Haas, Sauber, Manor.

Οι... κλειδωμένες

Μόνο τρεις ομάδες έχουν... κλειδώσει τα οδηγικά τους δίδυμα για τη νέα χρονιά. Ο λόγος για τις τρεις πρώτες της βαθμολογίας, Mercedes, Red Bull και Ferrari. Στα «ασημί βέλη» ο Λιούις Χάμιλτον είχε υπογράψει από πέρυσι συμβόλαιο μέχρι και το 2018. Το ίδιο έπραξε φέτος και ο Νίκο Ρόσμπεργκ, αφού ανανέωσε για δύο ακόμη χρόνια όντας ο μακροβιότερος πιλότος των Γερμανών.

Στους «κόκκινους ταύρους» ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν σίγουρος, αφού έχει συμβόλαιο για έναν ακόμη χρόνο, τη στιγμή που η προώθηση του Μαξ Φερστάπεν από την Toro Rosso σήμανε και το... κλείσιμο των κενών θέσεων στην ομάδα του Μίλτον Κέινς.

Όσο για τη Scuderia, το μοναδικό ερωτηματικό ήταν ο Κίμι Ραϊκόνεν, αφού δεσμεύεται με συμβόλαιο ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Τελικά, ο Iceman ανανέωσε για μία ακόμα χρονιά και οι κόκκινοι θα έχουν ίδιο οδηγικό δίδυμο για τρίτη σεζόν.

Οι ομάδες της μιας θέσης

Άλλες τρεις ομάδες έχουν ανακοινώσει τον έναν από τους δύο πιλότους για το 2017 και πρόκειται για τιε McLaren, Force India, Toro Rosso. Στο Γουόκινγκ είναι δεδομένος μόνο ο Φερνάντο Αλόνσο, που έχει συμβόλαιο για έναν ακόμη χρόνο, τη στιγμή που... παίζεται η άλλη θέση. Εδώ έχουμε να κάνουμε με το αν θα ανανεώσει ο Τζένσον Μπάτον ή όχι.

Το όνομα του Βρετανού έχει συνδεθεί με το ενδεχόμενο επιστροφής στη Williams, όμως τα πάντα μέχρι στιγμής είναι φήμες, εφόσον δεν υπάρχει κάτι επίσημο. Σε περίπτωση που ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 αποχωρήσει, υπάρχει η εναλλακτική λύση του Στόφελ Φαντόρν. Στη δεύτερη περίπτωση είναι σίγουρος μόνο ο Νίκο Χούλκενμπεργκ και είναι όλα ανοιχτά για τον Σέρχιο Πέρεζ.

Ο Μεξικανός έχει ξεκαθαρίσει ότι οποιαδήποτε απόφαση θα έρθει σε συνεργασία με τους χορηγούς του (γι' αυτό, άλλωστε, είχε και συζητήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος) και αυτή μετά τις διακοπές της Formula1. Συνάμα, πιστεύεται πως υπάρχει ενδιαφέρον για τον 26χρονο πιλότο από τις Renault, Williams.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την STR, θα παραμείνει ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, παρά τις φήμες για... μετακόμισή του στη Renault, που θα προμηθεύει με κινητήρες την ομάδα της Φαένζα. Η θυγατρική της Red Bull δεν έχει συνηθίσει να κρατάει για τόσο πολύ καιρό πιλότους, αφού συνήθως μετά από μία καλή χρονιά τους προωθεί στην RB, όμως αυτή τη φορά δεν υπάρχει... ανοιχτό κάποιο παράθυρο!

Έτσι, σε συνδυασμό με την εξαιρετική του φόρμα, η Toro Rosso αποφάσισε να τον διατηρήσει στο δυναμικό της για τρίτη σεζόν. Από εκεί και πέρα, μένει να δούμε το τι μέλλει γενέσθαι με τον Ντανιίλ Κβιάτ, που δε διανύει και την καλύτερη χρονιά της καριέρας του στην F1, καθώς ήρθε ο υποβιβασμός του στην STR για να προωθηθεί ο Φερστάπεν στη Red Bull. Εφόσον δε συνεχίσει ο Ρώσος, στη Scuderia βλέπουν τον 20χρονο Πιερ Γκασλί, ο οποίος τώρα είναι δεύτερος στη βαθμολογία του GP2.

Οι... ορφανές

Και περνάμε στις ομάδες που δεν έχουν προβεί σε καμία ανακοίνωση, όσον αφορά τα οδηγικά τους δίδυμα και έχουν μείνει... ορφανές για τη νέα σεζόν. Αυτές είναι οι Williams, Renault, Haas, Sauber, Manor και θα τις πάρουμε με τη σειρά. Στην ομάδα του Γκρόουβ δεν έχουν συμβόλαιο ούτε ο Βαλτέρι Μπότας, ούτε ο Φελίπε Μάσα και οι φήμες είναι πολλές.

Πρώτα απ' όλα για επιστροφή του Μπάτον, όπως γράψαμε και πιο πάνω, και εν συνεχεία για τον νυν αναπληρωματικό πιλότο, Πολ ντι Ρέστα, και αυτόν του GP2, Άλεξ Λιν. Σενάρια πολλά... παίζουν και για την ομάδα του Ένστοουν, αφού δεν είναι ξεκάθαρο το μέλλον των Κέβιν Μάγκνουσεν, τη στιγμή που έχουν ακουστεί τα ονόματα των Πέρεζ, Σάινθ, Μάσα, Μπότας, καθώς και του Εστεμπάν Οκόν.

Βέβαια, θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα, καθώς οι Γάλλοι έχουν πει ότι δε θα ληφθεί κάποια απόφαση μέχρι τον Σεπτέμβριο. Πάμε στη... νεοφώτιστη Haas, που έχει κάνει το καλύτερο ντεμπούτο από κάθε άλλη ομάδα τα τελευταία χρόνια, αφού στην πρώτη της σεζόν κατάφερε να πάρει βαθμούς

.

Οι Ρομάν Γκροζάν, Εστεμπάν Γκουτιέρεζ είναι προς παραμονή στην αμερικανική ομάδα, ωστόσο υπάρχει και η περίπτωση του πρωτοπόρου του GP3, Σαρλς Λεκλέρκ, που είναι και αυτός μέλος της ακαδημίας της Ferrari, με την οποία συνεργάζεται η Haas. Στη Sauber μέχρι πρόσφατα δεν ήταν βέβαιο αν θα κατορθώσει να βρίσκεται στη Formula1 την επόμενη χρονιά.

Τελικά, αυτό οριστικοποιήθηκε με την εύρεση επενδυτή, όμως τα προβλήματα παραμένουν, ο προγραμματισμός έχει πάει πίσω και, όπως είναι λογικό, δεν έχουμε κάποια ανακοίνωση. Μάλιστα, ούτε φήμες δεν έχουμε για την ομάδα του Χίνβιλ, που καλείται να αποφασίσει αν θα διατηρήσει τους Μάρκους Έρικσον και Φελίπε Νασρ.

Πάντως, ο πρώτος έχει μία... άκρη, αφού φέρεται οι υποστηρικτές του να έχουν διασυνδέσεις με τους νέους ιδιοκτήτες, αν και η Μόνισα Κάλτενμπορν επιμένει ότι αυτό θα αποτελέσει παράγοντα κλειδί, όταν έρθει η ώρα για την απόφαση του οδηγικού διδύμου. Για το τέλος αφήσαμε τη Manor, η οποία αυτή τη στιγμή έχει δύο ταλαντούχους πιλότους, τους Πασκάλ Βερλάιν και Εστεμπάν Οκόν.

Αμφότεροι ανήκουν στη Mercedes, όμως μέχρι και το 2018 δεν υπάρχει κάποια κενή θέση και δεν αποκλείεται να τους δούμε σε κάποια από τις ομάδες που συνεργάζονται τα «ασημί βέλη». Άλλωστε, το όνομα του Βερλάιν έχει συνδεθεί με πιθανή... μετακόμιση στη Force India, αν αποχωρήσει ο Πέρεζ, ενώ αυτό του Οκόν έχει ακουστεί για τη Renault.

Όσο για την περίπτωση που αδειάσει μία θέση στην ομάδα του Μπάνμπερι, υπάρχουν ο Ρίο Χαριάντο (αν βρει τα χρήματα που δεν είχε για το δεύτερο μισό της σεζόν) και ο Αλεξάντερ Ρόσι, που έτρεξε με τους Βρετανούς το 2015 και τώρα τρέχει στα IndyCar.

Βέβαια, δεν αποκλείεται να δούμε και κάποιο νέο πρόσωπο, όπως συνηθίζει η Manor, που πέρυσι έφερε τον Χαριάντο. Έτσι, απομένει να δούμε ποιες αποφάσεις θα ληφθούν τους επόμενους μήνες για να καλυφθούν οι 13 κενές θέσεις και να συμπληρωθεί το γκριντ της F1 για το 2017.

Το γκριντ του 2017 μέχρι τώρα

Mercedes

Λιούις Χάμιλτον

Νίκο Ρόσμπεργκ

Red Bull

Ντάνιελ Ρικιάρντο

Μαξ Φερστάπεν

Ferrari

Σεμπάστιαν Φέτελ

Κίμι Ραϊκόνεν

Williams

Δεν έχουν ανακοινωθεί

Force India

Νίκο Χούλκενμπεργκ

Δεν έχει ανακοινωθεί

Toro Rosso

Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ

Δεν έχει ανακοινωθεί

McLaren

Φερνάντο Αλόνσο

Δεν έχει ανακοινωθεί

Haas

Δεν έχουν ανακοινωθεί

Renault

Δεν έχουν ανακοινωθεί

Manor

Δεν έχουν ανακοινωθεί

Sauber

Δεν έχουν ανακοινωθεί

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!