Με νέα «καρδιά» το Volvo S60

Γιώργος Βαρίνος
Με νέα «καρδιά» το Volvo S60
Το αρχοντικό σεντάν μεταμορφώνεται προς το καλύτερο με τον νέο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 152 ίππους, που τα κάνει όλα και…συμφέρει.

Σκανδιναβικό ντιζάιν, ασφάλεια και πολυτέλεια χαρακτηρίζουν όλα τα μοντέλα της Volvo. Ειδικότερα η σειρά S60 αποτελεί την επιτομή της σουηδικής μάρκας λόγω του διαχρονικού χαρακτήρα της και του κύρους, που ακτινοβολεί ένα μεσαίο σεντάν υψηλών προδιαγραφών. Βεβαίως το S60 δεν είναι νέο, παρόλα αυτά κρύβει πολλές ειδήσεις κάτω από τις λαμαρίνες του, οι οποίες αφορούν κυρίως τον κινητήρα του και το αυτόματο κιβώτιο, με το οποίο συνδυάζεται.
To ποιοτικό σεντάν ανανεώθηκε το 2013, οπότε απέκτησε μία μυώδη μάσκα με γρίλιες πίσω από τις οποίες φαίνεται το ραντάρ απόστασης του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος. Η εικόνα του αυτοκινήτου, όταν το κοιτάς από τα πλάγια, είναι ευχάριστη στο μάτι και προσωπικά θεωρούμε το S60 παρά τα χρονάκια του ως ένα από τα ωραιότερα μοντέλα της Volvo. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν χωρίς αμφιβολία τα φώτα, που προεξέχουν λίγο από το αμάξωμα δίνοντας έτσι την αίσθηση ότι είναι τρισδιάστατα.
Σήμα κατατεθέν εξακολουθεί να αποτελεί στο εσωτερικό η λεπτή κεντρική κονσόλα με την κρυφή θήκη πίσω της και τα κλασικά χειριστήρια για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα. Η συνολικότερη εικόνα του θαλάμου επιβατών επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα του μεσαίου σουηδικού σεντάν, ενώ ο διάκοσμος δίνει έμφαση στη διαχρονική κομψότητα και αποφεύγει τις σχεδιαστικές υπερβολές.
Μέσα στο αυτοκίνητο υπάρχουν αρκετοί μικροί αποθηκευτικοί χώροι με καλύμματα για τα αδιάκριτα βλέμματα, η οθόνη στην κορυφή της κονσόλας μοιάζει αλλά δεν είναι αφής, ενώ τα καθίσματα του αυτοκινήτου είναι από τα καλύτερα και πιο άνετα στην κατηγορία του. Δεν λείπουν εξάλλου οι λεπτομέρειες, που κάνουν πραγματικά τη διαφορά, όπως για παράδειγμα τα γαζιά των δερμάτινων επενδύσεων και τα φιλέτα αλουμινίου σε διάφορα σημεία του θαλάμου επιβατών. Οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικότατους χώρους, ενώ o χώρος αποσκευών δεν μπορεί να θεωρηθεί τεράστιος με τα 380 λίτρα του και τις περιορισμένες δυνατότητες μεταβλητότητας, όπως ισχύει εξάλλου και για σχεδόν όλα τα σεντάν. Γενικότερα, το S60 προσφέρεται για χαλάρωση σε ένα περιβάλλον υψηλής ασφαλείας, καθώς διαθέτει πολλά σύγχρονα συστήματα προστασίας των επιβατών του και όπως όλα τα Volvo έχει αριστεύσει στα κρας τεστ.
Όπως προείπαμε, τα μεγάλα νέα κρύβονται κάτω από το μπροστινό καπό. Εδώ βρίσκεται ο υπερσύγχρονος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων με 152 ίππους ισχύ, που είναι βεβαίως υπερτροφοδοτούμενος, έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από τη Volvo και κατασκευάζεται στη Σουηδία. Πρόκειται για ένα κορυφαίων προδιαγραφών μοτέρ, το οποίο συνδυάζει την υψηλή ισχύ του με ένα μέγεθος ροπής, που το συναντάς σχεδόν πάντα μόνον σε πετρελαιοκινητήρες.
Να τονίσουμε επίσης, ότι η συγκεκριμένη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, στο οποίο γίνονται οι αλλαγές γρήγορα, ομαλά και στη σωστή περιοχή στροφών. Ετσι εξασφαλίζεται μία λογική κατανάλωση καυσίμου και μειώνονται οι φθορές των μηχανικών μερών. Εννοείται, ότι μπορείτε να αλλάζετε τις ταχύτητες και χειροκίνητα είτε με το τζόιστικ είτε με τα paddles στο τιμόνι.
Οι επιδόσεις του αριστοκρατικού Volvo μπορούν να χαρακτηριστούν δικαιολογημένα γρήγορες, καθώς η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα έρχεται μετά από 8,6’’ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με το εργοστάσιο αρκείται το αυτοκίνητο σε 5,8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., στην πραγματικότητα όμως απαιτεί γύρω στα 7 με 7,5 λίτρα, που τα βρίσκουμε απολύτως αποδεκτά για ένα σεντάν της μεσαίας κατηγορίας.
Η εικόνα του S60 στον δρόμο είναι αυτή μίας αθόρυβης μπερλίνας με υψηλότατα επίπεδα άνεσης και κορυφαία ασφάλεια χάρη στην πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων, που βρίσκονται στην υπηρεσία του οδηγού και των επιβατών. Το στιβαρό αμάξωμα, το καλό πάτημα στον δρόμο, το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων με υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και το σκανδιναβικό ντιζάιν αποτελούν μερικά από τα πληθωρικά προσόντα του σουηδικού μοντέλου, που έχει ωριμάσει σαν το παλιό, καλό κρασί.
Σε λογικά επίπεδα κυμαίνονται και οι τιμές του αυτοκινήτου, που ξεκινούν από 26.500 ευρώ στη βασική έκδοση Optimum, αλλά με στάνταρ το αυτόματο σαζμάν και ένα πλουσιότατο πακέτο εξοπλισμού. Αν μάλιστα βρείτε και κάποιο τέτοιο μοντέλο σε στοκ με χαρτί απόσυρσης, τότε θα μπορείτε να μιλάτε πραγματικά για ευκαιρία, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση μειώνεται η τιμή αγοράς στις 25.070 ευρώ.

Δείτε το άρθρο με περισσότερες φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!