Δέκα χρόνια μηχανολογική τέχνη!

ΤΑ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ

Δέκα χρόνια μηχανολογική τέχνη!

Η ομάδα Aristotle Racing Team (ART), συμπληρώνει δέκα χρόνια ζωής και θέλει να το γιορτάσει με μία ακόμα επιτυχημένη παρουσία στις πίστες της FSAE.

Δέκα χρόνια μηχανολογική τέχνη!

Το άρθρο του Πάνου Σειτανίδη στο www.redbull.com είναι μια ωδή στις ελληνικές προσπάθειες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και συγκεκριμένα στην ομάδα ART, να διακριθεί στον θεσμό της Formula SAE ή Formula Student όπως είναι περισσότερο γνωστή.

Ήδη φαντάζει μακρινό το 2006, όταν και ξεκίνησε αυτή η "περιπέτεια" από κάθε άποψη για τους ανήσυχους φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παράλληλα με τις σπουδές τους, αποφάσισαν να μπουν σε ένα χορό τα βήματα του οποίου ούτε γνώριζαν, ούτε εύκολα ήταν. Ωστόσο με τη φαρέτρα τους γεμάτη πάθος, πείσμα και όνειρα, έφτασαν σε μία σειρά επιτυχιών στη Formula Student, κόντρα σε ομάδες από χώρες με αγωνιστική παιδεία και κληρονομιά αλλά και δυνατότητα παροχής πολλαπλάσιων πόρων.

Φέτος, η ομάδα Aristotle Racing Team (ART), συμπληρώνει δέκα χρόνια ζωής και θέλει να το γιορτάσει με μία ακόμα επιτυχημένη παρουσία στις πίστες της FSAE. Το νέο μονοθέσιο, το ART16, είναι ετοιμοπόλεμο, τα μέλη της ομάδας διψασμένα και από αυτή την εβδομάδα ξεκινούν το κυνήγι του θριάμβου! Πρώτη στάση, το Χόκενχαϊμ και αμέσως μετά, νέα συμμετοχή, στον γύρο της Ουγγαρίας. Δύο αγώνες, δύο προκλήσεις, δύο ευκαιρίες.

Για αυτές αλλά και για την αξιοπρόσεκτη πορεία αυτής της δεκαετίας, ο συνάδελφος Πάνος Σειτανίδης μίλησε με μέλη της ομάδας που τη βοήθησαν να φτάσει ως εδώ αλλά και που είναι υπεύθυνα για το επόμενο βήμα. Και όσα του εκμυστηρεύτηκαν, έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.

Πως γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας αυτής της ομάδας;
Γιώργος Παπαροϊδάμης (Marketing Manager ART 2013-2014): Το Σεπτέμβριο του 2006 μια παρέα 8 φοιτητών από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, έχοντας διαβάσει για το Διαγωνισμό που ονομάζεται Formula Student, αποφάσισαν να δημιουργήσουν με τη βοήθεια των καθηγητών τους τη δική τους ομάδα, στην οποία θα σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν το δικό τους μονοθέσιο κάνοντας το όνειρό τους πραγματικότητα συμμετέχοντας για πρώτη φορά στο Διαγωνισμό το καλοκαίρι του 2007.

Συμπληρώνετε λοιπόν 10 χρόνια ζωής. Πως εξελίχθηκε η ART μέσα σε αυτή την περίοδο;
Η ομάδα μας πέρασε από διάφορες περιόδους στη δεκάχρονη αυτή ιστορία της. Πέρασε σεζόν άλλοτε περισσότερο άλλοτε λιγότερο επιτυχημένες, σεζόν οι οποίες έκλειναν με την κατάκτηση μίας κούπας με τη σημαντικότερη διάκριση μέχρι τώρα την 3η θέση στην γενική κατάταξη στο Διαγωνισμό της Ιταλίας το 2012. Ωστόσο, κάθε χρόνο τα μέλη της ART επιστρέφουν στο Αεροδρόμιο Μακεδονία με πολλές εμπειρίες στις αποσκευές και παρακαταθήκη για το μέλλον. Βέβαια, αυτό που διακρίνει την ομάδα μας στο πέρασμα των χρόνων, είναι η συνεχής βελτίωσή της, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να βρίσκεται ανάμεσα στις 32 καλύτερες ομάδες ανάμεσα από 528 σε όλο τον κόσμο. Και συνεχίζουμε…

Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει;
Σίγουρα λόγω της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια, το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσαμε είναι η συλλογή ενός budget αντίστοιχου των μεγάλων ομάδων του εξωτερικού, ώστε να τους αντιμετωπίσουμε επί ίσοις όροις. Ωστόσο, η προσπάθεια που έγινε από όλα τα μέλη της ομάδας ήταν η ανεύρεση πάρα πολλών εταιρειών οι οποίοι αποτέλεσαν και αποτελούν αρωγούς στην προσπάθειά μας στηρίζοντάς μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ως χορηγοί τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά. Μολαταύτα, οι επιτυχίες που διέπουν την ομάδα μας όλα αυτά τα χρόνια επιδεικνύουν τη δουλειά και την αφοσίωση που έδειξαν τα μέλη όλα αυτά τα χρόνια.

Πάμε και στο σήμερα. Το νέο μονοθέσιο έχει πλέον πατήσει πίστα. Τι διαφορετικό έχει από τον προκάτοχό του και ποιοι είναι οι στόχοι σας;
Αμαλία Χάβαρη (Marketing Manager ART 2015-2016): Το τελευταίο μονοθέσιο της ομάδας, το ART-14, από τεχνικής σκοπιάς, αποτελείται από κινητήρα Honda CBR 600 RR Pc 40 (2007), ενώ έχει ιπποδύναμη 82 HP, ροπή 65 Nm στις 11500 rpm, πλευρικές επιταχύνσεις 1,65 g, επιβράδυνση 1,8 g, τελική ταχύτητα 120 km/h και πετυχαίνει 0-100 km/h σε 3,8 sec. Επιπλέον, αποτελείται από σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα 25CrMo4, ανάρτηση με διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια τύπου ‘push’ εμπρός-πίσω, τροχούς 7*13’’ εμπρός-πίσω με ζάντες OZ Racing καθώς και ελαστικά Hoosier. Διαθέτει, επιπλέον, φρένα με δαγκάνες ISR, πλωτές διάτρητες δισκόπλακες διαμέτρου 220/230 mm εμπρός/πίσω, καθώς και διαφορικό Drexler LSD (περιορισμένης ολίσθησης). Το μονοθέσιο, επιπλέον, εμφανίζει βάρος 230 kg, μετατρόχιο πίσω 1150 mm, μετατρόχιο εμπρός 1180 mm και μεταξόνιο 1575 mm. Επιπρόσθετα, διαθέτει 4-τάχυτο αγωνιστικό κιβώτιο και λίπανση με ξηρό κάρτερ, ενώ τέλος πλαισιώνεται από ένα αεροδυναμικό βοήθημα (διαχύτη).

Έπειτα από έρευνα και μελέτες νέων κομματιών και τρόπων κατασκευής από τα μέλη της ομάδας, προχωρήσαμε στην κατασκευή ολοκαίνουργιου μονοθέσιου, βασισμένο στο προηγούμενο, προχωρώντας ταυτόχρονα σε κάποιες σημαντικές βελτιώσεις και αποφέροντας καινοτομίες σε ό,τι αφορά τον τρόπο κατασκευής. Συγκεκριμένα, η ομάδα επικεντρώθηκε στη χρήση σύνθετων υλικών και κυρίως του Carbon, έτσι ώστε να πετύχει σημαντική μείωση βάρους της κατασκευής. Σε αυτή τη λογική, σχεδιάστηκε πλαίσιο τύπου μόνοκοκ από σύνθετα υλικά για μεγαλύτερη δυστρεψία και μείωση βάρους, καθώς και εισαγωγή και ψαλίδια από Carbon.

Σημαντικές καινοτομίες στις οποίες προχώρησε η ομάδα μας για πρώτη φορά είναι, επιπλέον, η κατασκευή εξάτμισης από τιτάνιο, η χρήση συστήματος ενδοεπικοινωνίας καθώς και ο σχεδιασμός δικού μας συστήματος τηλεμετρίας. Μείζονος σημασίας αποτελούν, ακόμη, έπειτα από αεροδυναμικές μελέτες, η προσθήκη ενός πλήρους αεροδυναμικού πακέτου αποτελούμενου από sidepods, διαχύτη και εμπρός και πίσω αεροτομές. Με την πραγματοποίηση όλων αυτών των αλλαγών και την κατασκευή του βελτιωμένου μονοθέσιου, αναμένουμε μία αξιόλογη αγωνιστική παρουσία το τρέχον καλοκαίρι, πετυχαίνοντας τις βέλτιστες δυνατές επιδόσεις και διακρίσεις.

Μετά από την τελευταία αγωνιστική χρονιά, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η ανέλιξη τη ART στην 32η θέση παγκοσμίως από τις 520 ομάδες πανεπιστημίων απ’ όλο τον κόσμο, η ομάδα μας εξασφάλισε για την φετινή σεζόν τη συμμετοχή της με αγωνιστική παρουσία σε 2 παγκόσμιους διαγωνισμούς, αυτόν της Γερμανίας (πίστα Hockenheim Ring), που αποτελεί τον μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό Παγκόσμιο Διαγωνισμό, καθώς και της Ουγγαρίας (πίστα Gyor). Είμαστε πεπεισμένοι πως η ομάδα μας διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να καταλάβει μεγάλες διακρίσεις και να καταφέρει ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στον υψηλό ανταγωνισμό και να κατακτήσει μία θέση ακόμη ψηλότερα στην παγκόσμια κατάταξη.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε φέτος;
Η απόφαση της ομάδας να προχωρήσει σε πολλές κατασκευαστικές καινοτομίες τη φετινή χρονιά ήταν φιλόδοξη και πολλά υποσχόμενη, αλλά ταυτόχρονα εγκυμονούσε μεγάλο ρίσκο. Όπως ήταν αναμενόμενο, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με πολλές κατασκευαστικές δυσκολίες, με κυριότερη αυτή του μόνοκοκ πλαισίου. Το πλαίσιο είναι βασικό κομμάτι του μονοθέσιου και επηρεάζει τον σχεδιασμό και την κατασκευή όλων των επιμέρους κομματιών και εξαρτημάτων του. Η ομάδα μας, για πρώτη φορά, προχωρούσε στην κατασκευή μόνοκοκ πλαισίου από ανθρακονήματα, μία ενέργεια ιδιαίτερα καινοτόμα για ελληνικά δεδομένα, οπότε ήταν δύσκολη η ανεύρεση κατάλληλων υποδομών για την υλοποίηση του.

Έγινε, λοιπόν, σημαντική μελέτη από την ομάδα μας πάνω στα σύνθετα υλικά και πολλές δοκιμές, κάποιες επιτυχημένες και κάποιες όχι, ώστε να καταλήξουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Χάρη στην πολύτιμη υποστήριξη της εταιρίας CFT, που μας παραχώρησε εξαιρετικές υποδομές και τεχνογνωσία, καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα βελτιωμένο μονοθέσιο με μόνοκοκ πλαίσιο που ανταποκρίνεται απόλυτα στις προσδοκίες μας.

Από πλευράς χορηγών κτλ, η προσπάθειά σας έχει αντιμετωπίσει προβλήματα λόγω κρίσης;
Η αλήθεια είναι ότι η ART έχει καταφέρει πολλά αντιμετωπίζοντας πολλές δυσκολίες οικονομικής και τεχνικής φύσεως, παραμένοντας όμως σταθερά ανταγωνιστική έναντι άλλων διεθνών ομάδων που διαθέτουν μεγαλύτερο budget και στήριξη από μεγάλες βιομηχανίες. Όπως είναι φυσικό, οι δυσκολίες αυτές γίνονται ακόμη μεγαλύτερες λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

Οι μεγαλύτερες δυσκολίες προκύπτουν στο κομμάτι της ανεύρεσης χρηματικών και υλικών πόρων που έχει ανάγκη η ομάδα. Δεδομένου ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πολλές μεγάλες βιομηχανίες και επιχειρήσεις, ειδικά στον χώρο της αυτοκίνησης, η αναζήτηση χορηγιών γίνεται περισσότερο απαιτητική. Πολλές εταιρίες, ακόμη κι αν έχουν τη διάθεση να στηρίξουν την προσπάθεια μας, αδυνατούν να προχωρήσουν σε χορηγία.

Ωστόσο, η κατασκευή ενός μονοθέσιου είναι πολυδάπανη. Στις δαπάνες αυτές προστίθενται επίσης τα έξοδα συμμετοχής στους παγκόσμιους αγώνες, αλλά και τα έξοδα μεταφοράς και μετακίνησης της ομάδας και του μονοθέσιου στο εξωτερικό. Συνεπώς, η υλοποίηση της προσπάθειας μας συνδέεται άμεσα με τις χορηγίες που συγκεντρώνονται και τίποτα δεν μπορεί αν τις αντικαταστήσει.

Το νέο μας μονοθέσιο και τη συμμετοχή μας στους αγώνες τα οφείλουμε αναμφίβολα στο ΑΠΘ και σε όλους τους εξαιρετικούς χορηγούς που στήριξαν φέτος την ομάδα μας και τη βοήθησαν να φτάσει πιο κοντά στον στόχο της. Η χορηγία τους είναι ανεκτίμητη, ιδιαίτερα γιατί, παρ’ όλους τους δύσκολους καιρούς που διανύει η χώρα μας, δεν δίστασαν να επενδύσουν στην νεανική δημιουργία και έρευνα. Τον μεγαλύτερο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα έπαιξε η μεγάλη χορηγία της BETA CAE Systems, η οποία με την χρηματική της υποστήριξη και την παροχή των προγραμμάτων της συντέλεσε καθοριστικά να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να ολοκληρώσουμε το μονοθέσιό μας.

Η ομάδα είναι πολυμελής. Πόσο εύκολη είναι η συνεργασία, δεδομένου πως κάθε μέλος έχει εκτός από διαφορετικές αρμοδιότητες, διαφορετικό χαρακτήρα κτλ.;
Ιορδάνης Κοντσές (Team Leader ART 2015-2016): Η κατασκευή ενός αγωνιστικού μονοθέσιου, ως ένα απαιτητικό και χρονοβόρο project, απαιτεί συλλογική εργασία και ομαδικό πνεύμα. Όλα τα μέλη μοιράζονται τον ίδιο ενθουσιασμό για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και εργάζονται για έναν κοινό στόχο. Είναι πολύ ευχάριστο και δημιουργικό να συνεργάζεσαι και να μοιράζεσαι ιδέες και γνώσεις με ανθρώπους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα με σένα. Πολλές φορές, η συλλογική εργασία αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποδοτική, καθώς τα μέλη μοιράζονται γνώσεις και εμπειρίες, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται λάθη και να πετυχαίνουν καινοτόμες προσπάθειες. Σαφώς, είναι προφανής η δυσκολία του συντονισμού μίας πολυμελούς ομάδας. Ωστόσο, για να αποφευχθεί αυτή η δυσκολία, η ART λειτουργεί με μία συγκεκριμένη ιεραρχία και οργάνωση. Η ομάδα λειτουργεί υπό την επίβλεψη του αρχηγού της ομάδας και χωρίζεται σε 7 υποομάδες (Frame, Suspension, Powertrain, Drivetrain, Aerodynamics, Electronics, Marketing) η καθεμία από τις οποίες έχει έναν υπεύθυνο. Υπάρχουν καθιερωμένες συναντήσεις όλης της ομάδας, αλλά και της κάθε υποομάδας χωριστά ώστε να γίνεται η ενημέρωση των υπευθύνων για την εξέλιξη των εργασιών και ακολούθως, οι υπεύθυνοι ενημερώνουν τον αρχηγό για να έχει τη συνολική εικόνα. Η ομάδα μας εργάζεται σύμφωνα με deadlines και λειτουργεί με απόλυτο επαγγελματισμό και συνέπεια, προσομοιώνοντας απόλυτα ένα εργασιακό περιβάλλον. Ταυτόχρονα, φυσικά, διατηρούμε τον φοιτητικό αυθορμητισμό, το νεανικό ενθουσιασμό και το ομαδικό μας πνεύμα.

Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάζετε αυτή την προσπάθεια, με τα μαθήματα;
Αμαλία Χάβαρη: Οι υποχρεώσεις της ομάδας είναι πολλές και μας αναγκάζουν να αφιερώνουμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας για την αντιμετώπιση τους. Εάν λάβουμε υπ’ όψιν μας τον εθελοντικό χαρακτήρα της ART, καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορεί να υπάρχει σαφές ωράριο, καθώς όποτε προκύπτει ανάγκη ή εκκρεμότητα, θα πρέπει να επιλύεται. Ο σεβασμός προς την ομάδα, τον σκοπό και τα μέλη της, μας δεσμεύει καθημερινά. Αυτό συνεπάγεται προσωρινή αλλαγή των προτεραιοτήτων που θέτει ο καθένας μας. Φυσικά, παράλληλα με όλα αυτά, δεν ξεχνούμε πως είμαστε φοιτητές και σπουδάζουμε. Προσπαθούμε να είμαστε συνεπείς τόσο με την ομάδα όσο και με τη σχολή, ωστόσο αυτό δεν είναι πάντοτε εφικτό. Είναι αρκετές οι φορές που οι εκκρεμότητες της ομάδας συμπίπτουν με το πρόγραμμα της σχολής και πρέπει να γίνει επιλογή.

Πόσο μπορεί η Formula Student να σας βοηθήσει για την επαγγελματική σας καριέρα;
Η συμμετοχή στην Formula Student δεν μπορεί να χαρακτηριστεί παρά ωφέλιμη στην επαγγελματική μας καριέρα. Οι απαιτήσεις της διοργάνωσης μας αναγκάζουν να εργαζόμαστε με απόλυτη ιεραρχία, επαγγελματισμό, οργάνωση και συνέπεια. Μαθαίνουμε να λειτουργούμε υπό την επίβλεψη άλλων και να ακολουθούμε deadlines, να συνεργαζόμαστε και να λειτουργούμε συλλογικά με ομαδικό πνεύμα και απόλυτο σεβασμό στους συνεργάτες μας. Διαχειριζόμαστε τεχνογνωσία αλλά και εξοπλισμό υψηλού επιπέδου και έχουμε την δυνατότητα να δούμε τη γνώση που μας παρέχει η σχολή στην εφαρμογή της, εμπειρία που άλλοι συμφοιτητές μας δεν έχουν αποκτήσει. Μαθαίνουμε να κάνουμε συμβιβασμούς και να λαμβάνουμε υπ’ όψιν την απόδοση αλλά και το κόστος των επιλογών μας, καταλήγοντας στην οικονομικότερη βέλτιστη επιλογή. Προσαρμόζουμε την καθημερινότητα μας στους ρυθμούς της εργασίας μας και ερχόμαστε αντιμέτωποι με υποχρεώσεις, εκκρεμότητες και δυσκολίες που δεν θα αντιμετωπίζαμε κάνοντας μία συνηθισμένη φοιτητική ζωή. Η συμμετοχή στην Formula Student αποτελεί την καλύτερη προσομοίωση εργασιακού περιβάλλοντος και έχοντας αντεπεξέλθει επιτυχώς σε αυτό, δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε σε αληθινή μελλοντική μας εργασία. Έμπειροι και ώριμοι, πλέον, μπορούμε να επιδιώξουμε μία αξιόλογη επαγγελματική ανέλιξη.

Ίσως, λοιπόν, η ART να περιορίζει την συχνότητα της παρακολούθησης μαθημάτων, αλλά συνολικά ωφελεί σημαντικά στον τρόπο σκέψης και στην κατανόηση της γνώσης που μας παρέχει η σχολή. Εφόσον ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πρακτική εφαρμογή στα πλαίσια της ομάδας, η αντίληψη των μαθημάτων και η απόδοση μας στις εξετάσεις εν τέλει βελτιώνονται σημαντικά.

Τι σας λένε οι φίλοι σας που αντί να πηγαίνετε για καφέ, ξοδεύετε τον ελεύθερο χρόνο σας «δουλεύοντας» πάνω σε αυτό το project;
Όταν κάποιος επιλέγει να συμμετέχει στην ART, γνωρίζει πως θα λάβει σημαντική τεχνογνωσία σχετικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα ωριμάσει μέσα από τις εργασίες και τις ευθύνες που θα αναλάβει και θα ζήσει μία μοναδική εμπειρία μέσα από τη συλλογική εργασία, το ομαδικό πνεύμα και τις συμμετοχές στους διαγωνισμούς. Σίγουρα, όμως, γνωρίζει ότι για να τα λάβει όλα αυτά θα πρέπει να κάνει κάποιες θυσίες. Οι θυσίες αυτές αφορούν τον ελεύθερο χρόνο, χρόνο που θα αφιέρωνε σε φίλους ή σε άλλα ενδιαφέροντα, καθώς και σε εξόδους και καφέδες με φιλικά πρόσωπα. Όπως είναι λογικό, οι φίλοι μας δεν μπορούν να αντιληφθούν το λόγο που αφοσιωνόμαστε τόσο έντονα στην ομάδα και τα συναισθήματα που εισπράττουμε από την συμμετοχή μας. Ίσως, κάποιες φορές μας «πειράζουν» και γελούν με την επιλογή μας να ξενυχτήσουμε δουλεύοντας στον χώρο της ομάδας ή να αναβάλλουμε μια βόλτα μαζί τους για να πάμε με το μονοθέσιο στην πίστα για δοκιμές. Σίγουρα, όμως, αναγνωρίζουν ότι η συμμετοχή μας στην ομάδα μας γεμίζει με ενέργεια, χαρά και δημιουργικότητα. Χαίρονται με το πάθος μας και «κάνουν υπομονή» με τη φιλία μας.

Μέλη από ελληνικές πανεπιστημιακές ομάδες έχουν εργαστεί σε ομάδες της Formula 1 όπως η Red Bull Racing. Είναι αυτός ο απώτερος στόχος;
Δεδομένου ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πολλές βιομηχανίες ή εταιρίες που να σχετίζονται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και γενικότερα με την αυτοκίνηση, οι θέσεις εργασίας που μπορούν να απασχολήσουν μέλη ομάδων Formula είναι περιορισμένες. Έτσι, καλούνται να απαντήσουν στο εξής δίλημμα: φυγή στο εξωτερικό και ενασχόληση με το πάθος τους για Formula 1 ή παραμονή στην Ελλάδα σε μία διαφορετική θέση εργασίας. Παράλληλα, παρακολουθώ την εξέλιξη παλιότερων μελών της ART και άλλων ελληνικών ομάδων, οι οποίοι είχαν κάνει εξαιρετική δουλειά στο παρελθόν και είχαν φέρει διακρίσεις, και διαπιστώνω ότι πολλοί από αυτούς εργάζονται σε ομάδες της Formula 1, ενώ άλλοι εργάζονται σε επιχειρήσεις και βιομηχανίες με μεγάλες επωνυμίες του χώρου της αυτοκίνησης. Τους δίνεται, λοιπόν, σημαντική δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης και καριέρας και μάλιστα, πάνω στο πάθος τους, στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σε αυτή τη λογική, κατευθυνόμαστε οι περισσότεροι που συμμετέχουμε στην ART. Ήδη παίρνουμε μία πολύ γλυκιά γεύση από σχεδιασμό και κατασκευή μονοθέσιων, από υψηλές ταχύτητες και από αγώνες και πίστες. Ποιος δεν θα ήθελε να το ζήσει όλο αυτό στην μεγαλύτερη διάσταση του; Ποιος δεν θα ήθελε να εργάζεται στην Formula 1; Πιστεύω ότι διαθέτουμε όλα τα εχέγγυα για να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της.

Ωστόσο θέλω να ελπίζω ότι στο μέλλον θα βελτιωθεί η κατάσταση στη χώρα μας, θα δημιουργηθούν ελληνικές εταιρίες που να σχετίζονται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ή γενικότερα με την αυτοκίνηση και θα δημιουργηθούν κατάλληλες θέσεις και συνθήκες εργασίας, ώστε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα. Η Ελλάδα πιστεύω διαθέτει το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό και το επιστημονικό υπόβαθρο για να επενδύσει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πρέπει, λοιπόν, να τα εκμεταλλευτεί και να τα αξιοποιήσει κατάλληλα και τότε όλοι εμείς που αγαπούμε τη Formula και την Ελλάδα θα είμαστε εδώ για να στηρίξουμε αυτό το εγχείρημα.

Πηγή www.redbull.com/gr

 

 

 

Best of internet