Οικονομολόγος με χαρακτήρα!

Γιώργος Βαρίνος
Οικονομολόγος με χαρακτήρα!
Το Citroen C3 με τον κινητήρα των 82 ίππων ξεχωρίζει σχεδιαστικά, προσφέρει ένα καταπληκτικό value for money και αποτελεί ένα ιδανικό μοντέλο πόλης και όχι μόνον!

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση άλλαξε ριζικά το τοπίο της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και το ενδιαφέρον του μέσου αγοραστή στράφηκε σχεδόν αποκλειστικά στις μικρές και στις μικρομεσαίες κατηγορίες. Το Citroen C3 αποτελεί μία ιδιαίτερα περίπτωση, καθώς –αν και με μόλις 3,95 μ. μήκος- μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας και να κάνει ένα μεγαλύτερο μοντέλο περιττό.
Το πεντάθυρο μοντέλο ξεχωρίζει σχεδιαστικά σαν το μύγα μέσα στο γάλα ανάμεσα στους ανταγωνιστές του, καθώς διαθέτει ένα θολωτό σχήμα με καμπύλες γραμμές και μεγάλα φωτιστικά σώματα, που ενισχύουν τη γοητεία του. Αν σας το επιτρέπουν μάλιστα τα οικονομικά σας, επιλέξτε την έκδοση με τη μεγάλη, γυάλινη ηλιοροφή, που προσφέρει νέους…ορίζοντες σε οδηγό και επιβάτες.
Ανάλογης λογικής είναι και η διαμόρφωση του θαλάμου επιβατών, ο οποίος διαθέτει ένα λειτουργικό κόκπιτ και πείθει με την πρακτικότητά του. Ετσι διαθέτει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, προσφέρει ικανοποιητική ορατότητα και σχετικά άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Η ποιότητα των υλικών κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, τα καθίσματα αποδεικνύονται ξεκούραστα εντός και εκτός πόλης, ενώ σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα αποτελεί ο χώρος αποσκευών. Ο τελευταίος διαθέτει 300 λίτρα όγκο και είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του, εκτοξεύεται μάλιστα έως τα 1.000 λίτρα, εφόσον αναδιπλώσουν τα πίσω καθίσματα.
Η έκδοση με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων και τους 82 ίππους δεν προορίζεται για κόντρες στα φανάρια, αλλά φροντίζει για αξιοπρεπέστατες επιδόσεις στις καθημερινές μετακινήσεις εντός, αλλά και εκτός πόλης (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα). Η ισχύς και η ροπή των 118 Nm αξιοποιούνται ιδανικά από το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, που κουμπώνει εύκολα και συνεργάζεται θαυμάσια με το βενζινοκίνητο μοτέρ. Το τελευταίο δεν εμφανίζει ούτε κραδασμούς, αλλά ούτε και ενοχλητικούς ήχους, τραβά από τις χαμηλές στροφές και αρκείται σε περίπου 6,0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., όταν η εργοστασιακή τιμή για την ίδια απόσταση είναι στα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Σαν γνήσιο τέκνο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Citroen C3 επιτρέπει άνετες μετακινήσεις, που θυμίζουν μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Οι αναρτήσεις του σιδερώνουν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σαφώς πάνω από την αντίστοιχη του ανταγωνισμού και γενικότερα το αυτοκίνητο μεταδίδει μία πρωτόγνωρη αίσθηση άνεσης για μοντέλο πόλης ακόμη και όταν κινείται σε υψηλές ταχύτητες της τάξης των 140 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο.
Καλές εντυπώσεις αποκομίσαμε από το τιμόνι, που είναι αρκετά ελαφρύ για να διευκολύνονται οι επιτόπιοι ελιγμοί, ενώ οι κλίσεις στις σβέλτες στροφές κρίνονται λογικές και περιορισμένες. Να προσθέσουμε επίσης στα δυνατά όπλα του γαλλικού μοντέλου τα αποτελεσματικά φρένα με τη σωστή αίσθηση του πεντάλ.
Στην κατηγορία, όπου ανήκει το Citroen C3, παίζει κάθε ευρώ σημαντικό ρόλο. Με βάση λοιπόν αυτό το σκεπτικό, διαθέτει το συγκεκριμένο μοντέλο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα όσον αφορά στη δελεαστική τιμή του, η οποία ξεκινά στη βενζινοκίνητη έκδοση των 82 ίππων από 11.803 ευρώ. Αν προσθέσουμε τον πλούσιο εξοπλισμό και τα πέντε χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη, τότε αντιλαμβανόμαστε γιατί αποτελεί το C3 τον ορισμό του μοντέλου value for money.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες και video εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!