Ηλεκτροκίνηση και στα φορτηγά;

Πέτρος Πιτσίνης
Ηλεκτροκίνηση και στα φορτηγά;
Η Mercedes-Benz εξελίσσει έναν τράκτορα με μπαταρίες, ο οποίος θα μπορούσε να περάσει στην παραγωγή μέχρι και την αρχή της επόμενης δεκαετίας!

Το Urban eTruck από τη Mercedes-Benz είναι για την ώρα ένα πρωτότυπο, όμως δεν απέχει και πολύ από τη γραμμή παραγωγής. Η κεντρική ιδέα δημιουργήθηκε από την ανάγκη ενός οικολογικού, ήσυχου φορτηγού, το οποίο θα προσφέρει μεταφορές εντός πόλης ή σε κοντινές διαδρομές.

Αυτό, γιατί η αυτονομία του περιορίζεται στα περίπου 200 χιλιόμετρα (με πλήρες φορτίο 26 τόνων), τιμή σημαντικά χαμηλότερη από τους ντίζελ ανταγωνιστές του, ενώ ο ανεφοδιασμός των τελευταίων διαρκεί λίγα μόλις λεπτά, σε αντίθεση με τη διαδικασία φόρτισης των μπαταριών. Μπορεί τα χαρακτηριστικά του να μην έχουν εντυπωσιάσει, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το Urban eTruck είναι ακόμη σε... εμβρυακή μορφή και μόλις ξεκίνησε η εξέλιξή του.

Αργότερα και αν τελικά αποφασιστεί να περάσει στην παραγωγή, θα ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και έχει μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς και ταχύτερη φόρτιση. Η Daimler σίγουρα θα σκέφτηκε και το γεγονός ότι δύο μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις, ετοιμάζονται να απαγορεύσουν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο κέντρο τους. Αυτές είναι το Παρίσι και το Λονδίνο, πρωτεύουσες της Γαλλίας και της Μεγάλης Βρετανίας αντίστοιχα.

Από το νόμο θα εξαιρεθούν θα φορτηγά σε πρώτη φάση και αυτά θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα, όμως με το χρόνο ίσως ισχύσει και για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Μαζί με τον ηλεκτρικό τράκτορα, η Mercedes-Benz ετοιμάζει και ένα αντίστοιχο πρότζεκτ, το οποίο κινείται με υδρογόνο και ονομάζεται Fuso Canter E-Cell. Αυτό προσφέρει αυτονομία αντάξια των ντίζελ, ανεφοδιασμό σε παραπλήσιο χρόνο και μηδενικούς ρύπους (από την εξάτμιση βγαίνει μόνο καθαρό νερό).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!