Έτοιμη η Maserati Levante (vid)

Γιώργος Βαρίνος
Έτοιμη η Maserati Levante (vid)
H Maserati παρουσιάζει το πρώτο SUV στην ιστορία της με την ονομασία Levante. Καθόλου τυχαία (Levante, ανατολή στα ιταλικά) καθώς, η ιταλική πολυτελής μάρκα στοχεύει την αγορά της Κίνας σε μεγάλο βαθμό.

Βασισμένη σε μια εξελιγμένη μορφή του πατώματος των Quattroporte και Ghibli, θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις βενζίνης και ένα πετρελαίου. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας V6 των 3.0 λίτρων με δύο τούρμπο και αποδίδει 350 και 430 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 251 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 10,7 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 249 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η γρηγορότερη έκδοση της γκάμας είναι αυτή με τους 430 ίππους (που θα παρουσιαστεί αργότερα), με την διαδικασία επιτάχυνσης από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να απαιτεί 5,2 δευτερόλεπτα και την τελική της ταχύτητα να βρίσκεται στα 264 χλμ./ώρα, ενώ καταναλώνει κατά μέσο όρο 10,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπέμποντας στο περιβάλλον 253 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Το πετρελαιοκίνητο σύνολο από την άλλο υστερεί σε επιδόσεις συγκριτικά, όμως παίρνει το αίμα του πίσω στην κατανάλωση. Συγκεκριμένα, αποδίδει με την βοήθεια δύο τούρμπο 275 ίππους από τα 3.0 λίτρα και oι κύλινδροι είναι έξι, σε διάταξη V. Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 6,9 δευτερόλεπτα και η τελική ανέρχεται στα 230 χλμ./ώρα, όμως η κατανάλωση «πέφτει» στα 7,2 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων στα 189 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Όλες οι εκδόσεις θα συνδυάζονται με το σύστημα τετρακίνησης Q4 της Maserati και ένα αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, με την οδική συμπεριφορά να αναμένεται να είναι πολύ καλή, κρίνοντας από τους ισχυρισμούς της εταιρείας που κάνουν λόγο για τέλεια κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (50-50). Στον τομέα του εξοπλισμού, μια ποικιλία βοηθημάτων προς τον οδηγό θα είναι διαθέσιμη και περιλαμβάνει ενεργό Cruise Control, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας και προειδοποίηση τυφλού σημείου. Δείτε το βίντεο από τις τελευταίες δοκιμές του αυτοκινήτου στο Balocco.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!