Με στύλ και κομψότητα!

Πέτρος Πιτσίνης
Με στύλ και κομψότητα!
Η Renault πάντρεψε την δοκιμασμένη τεχνολογία του Nissan Qashqai με στυλ, κομψότητα και μεγαλύτερη άνεση και δημιούργησε με το Kadjar ένα SUV με γαλλικό DNA και πειστικά επιχειρήματα!

Δεν μαθαίνουν μόνον οι έξυπνοι άνθρωποι από τα λάθη τους, αλλά και οι δυναμικές επιχειρήσεις. Αυτό ταιριάζει γάντι στη Renault, που έπαθε και έμαθε από το πρώτο της SUV, το Koleos, με το οποίο δεν κατάφερε να κερδίσει τις καρδιές του αγοραστικού κοινού. Αντίθετα, με το Kadjar φαίνεται ότι οι Γάλλοι τα έχουν κάνει όλα σωστά. Από την υιοθέτηση της τεχνολογίας του αδελφού μοντέλου Nissan Qashqai και το ελκυστικό ντιζάιν έως την –γαλλικής σχολής- άνεση και τις λογικότατες τιμές σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος συντήρησης και χρήσης.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι μπορεί να μοιράζεται το Renault Kadjar το 60% των μερών του με το Nissan Qashqai, όμως το 95% των ορατών μερών του γαλλικού SUV είναι διαφορετικά σε σχεδιασμό και αίσθηση αφής, γιαυτό και αποτελεί το αυτοκίνητο μία απολύτως αυτόνομη παρουσία.
Αυτό αποτυπώνεται εύγλωττα στον εξωτερικό σχεδιασμό του, ο οποίος ακολουθεί τη νέα «γλώσσα» της Renault με τις χυτές και δυναμικές γραμμές, δύο νεύρα που διατρέχουν το μπροστινό καπό δείχνοντας τα όρια του αμαξώματος και αρκετό χρώμιο γύρω από τα φωτιστικά με τους LED προβολείς ημέρας και τις γρίλιες του ψυγείου. Οι Γάλλοι έλυσαν επίσης με μαεστρία τον σχεδιασμό του πίσω μέρους, που αποτελεί συνήθως την αχίλλειο φτέρνα των περισσοτέρων SUV, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση σε κερδίζει με το ανάλαφρο και αεροδυναμικό σχήμα του.
Την άποψή μας συμμερίζεται και το αγοραστικό κοινό των ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες κυκλοφορεί ήδη εδώ και μερικούς μήνες το Kadjar με μεγάλη εμπορική επιτυχία, που φιλοδοξεί να επαναλάβει και στη χώρα μας. Το άρτι αφιχθέν στην Ελλάδα γαλλικό SUV μας εντυπωσίασε στην πρώτη οδηγική επαφή μαζί του στα πάτρια εδάφη, όπου συμβιώσαμε με ένα πολύ προσεγμένο και ποιοτικό αυτοκίνητο.
Τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα, οι μεγάλοι χώροι και η υψηλή λειτουργικότητα του κόκπιτ με τα ευανάγνωστα όργανα συνθέτουν μία πολύ ανταγωνιστική εικόνα στην απαιτητική κατηγορία των κόμπακτ SUV, όπου ανήκει το Kadjar χάρη στα 4,45 μ. μήκος του αμαξώματός του. Να σημειώσουμε επίσης τα ποιοτικά πλαστικά και το προσεγμένο φινίρισμα, ενώ προβλέπονται τριάντα αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα. Επίσης το αυτοκίνητο απέχει 20 εκατοστά από το έδαφος, με αποτέλεσμα να κάθεσαι αρκετά ψηλά και να νιώθεις πραγματικά άρχοντας στις μετακινήσεις σου.
Αρχοντικών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με τον όγκο του να κυμαίνεται από 527 λίτρα και φτάνει τα 1.478 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Τη διαφορά την κάνουν ωστόσο οι λεπτομέρειες και εδώ έχει να επιδείξει το Kadjar πολλά πράγματα. Για παράδειγμα προβλέπεται ένα «σενάριο καλοσωρίσματος» μόλις ξεκλειδώσεις, οπότε ανάβουν όλα τα φώτα και τα φλας, ενώ ανοίγοντας την πόρτα «ζωντανεύει» ο πίνακας οργάνων μέσω μίας σειράς οπτικών και ηχητικών εφέ. Επίσης η οθόνη TFT είναι διαθέσιμη με 4 στυλ εμφάνισης και 5 χρωματισμούς ώστε να προσφέρει την ιδανική ατμόσφαιρα για κάθε οδηγό. Σαν γνήσιο τέκνο της σύγχρονης εποχής, προσφέρει το νέο γαλλικό SUV μία σειρά συστημάτων υποστήριξης του οδηγού και υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στο σύστημα R-Link2 με φωνητική αναγνώριση. Κατά τα άλλα προβλέπονται –στάνταρ ή προαιρετικά ανάλογα με την έκδοση- σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος εμπρός από εμπόδια, σύστημα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης για την τυφλή γωνία, κλπ.
Όσον αφορά στους κινητήρες, η γκάμα τους απαρτίζεται από έναν βενζίνης 1,2 λίτρων με 130 ίππους ισχύ και δύο πετρελαίου με χωρητικότητες 1,5 και 1,6 λίτρων και 110 και 130 άλογα αντίστοιχα. Εμείς οδηγήσαμε τη ντιζελοκίνητη έκδοση των 110 ίππων, η οποία συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σβέλτη (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9΄΄, τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα). Ωστόσο εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση, που κυμαίνεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις στα 3,8 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., αλλά και με τον πολιτισμένο χαρακτήρα της, ενώ κινητήρας και σαζμάν συνεργάζονται αρμονικά αξιοποιώντας τη ροπή του τετρακύλινδρου μοτέρ (260 Nm ήδη από τις 1.750 σ.α.λ.).
Σε παράσταση νίκης παρέπεμπε εξάλλου η οδική συμπεριφορά του Renault Kadjar στους ελληνικούς δρόμους. Το κομψό και δυναμικό SUV αποδείχθηκε κορυφαίο, όσον αφορά στην άνεση οδήγησης, καθώς οι αναρτήσεις του φιλτράριζαν άριστα τους κραδασμούς, η ποιότητα κύλισης θύμιζε μπερλίνες πολυτελείας, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ήταν ανεπαίσθητοι και οι αντιδράσεις στις κλειστές στροφές δεν προβλημάτιζαν κατά κανένα τρόπο, καθότι απολύτως προβλέψιμες και προοδευτικές.
Bεβαίως, η πορεία ενός μοντέλου μαζικής παραγωγής στην πολύπαθη ελληνική αγορά εξαρτάται σε κρίσιμο βαθμό από την τιμή του. Και εδώ πέτυχε ελληνική αντιπροσωπεία της Renault εξαιρετικά αποτελέσματα μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με το εργοστάσιο, οι οποίες φαίνεται ότι άξιζαν τελικά τον κόπο. Συγκεκριμένα, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 20.850 ευρώ, ενώ τα πετρελαιοκίνητα Kadjar των 110 αλόγων αρχίζουν από 22.340 ευρώ και συνθέτουν μία άκρως ελκυστική πρόταση σε συνδυασμό με τα πληθωρικά προσόντα του γαλλικού SUV!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!