Οι πρωταθλητές του τεστ «Γκάζι – Φρένο»

Πέτρος Πιτσίνης
Οι πρωταθλητές του τεστ «Γκάζι – Φρένο»
Ποια μοντέλα χρειάζονται τον λιγότερο χρόνο για να επιταχύνουν από στάση έως 200 χλμ./ώρα και ακολούθως να ακινητοποιηθούν φρενάροντας;

Τι να κάνεις ένα supercar, που επιταχύνει σαν πύραυλος και χρειάζεται αλεξίπτωτο για να φρενάρει από τις υψηλές ταχύτητες; Σε αυτό το ερώτημα προσπαθεί να απαντήσει το έγκριτο γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου auto-motor-und-sport με ένα πολύ ιδιαίτερο τεστ, που άρχισε να πραγματοποιεί τον Μάρτιο του 1997. Τότε είχε μετρήσει τον συνολικό χρόνο, που χρειαζόταν μία BMW M3 για να πραγματοποιήσει το σπριντ από μηδέν έως 200 χλμ./ώρα και ακολούθως να φρενάρει μέχρι να ακινητοποιηθεί.

Η συγκεκριμένη δοκιμή προκάλεσε πάταγο και από τότε την επαναλαμβάνει το περιοδικό με διάφορα πανίσχυρα μοντέλα. Σύμφωνα με τις εμπειρίες όλων αυτών των τεστ, στην επιτάχυνση 0-200 χλμ./ώρα αναλογούν περίπου τα δύο τρίτα του συνολικού χρόνου, ενώ για το φρενάρισμα από 200 χλμ./ώρα έως μηδέν χλμ./ώρα απαιτείται γύρω στο ένα τρίτο του χρόνου. Στο Top Ten που ακολουθεί, εμφανίζονται τα δέκα καλύτερα μοντέλα, το τεύχος της χρονιάς όπου δημοσιεύθηκε η δοκιμή τους και βέβαια η συνολική τους επίδοση σε δευτερόλεπτα.

Στη λίστα περιλαμβάνονται έντεκα αυτοκίνητα, επειδή ισοβαθμούν στην πέμπτη θέση η Porsche 911 GT2 RS και η Lamborghini Aventador LP 700-4.

Mοντέλο 0-200-0 km/h Χρόνος

Porsche 918 Spyder 11,8 s

Ferrari F12 Berlinetta 13,5 s

McLaren 650S Spider 13,6 s

Gumpert Apollo 14,2 s

Porsche 911 GT2 RS 14,4 s

Lamborghini Aventador LP 700-4 14,4 s

Koenigsegg CCR 14,5 s

Porsche 911 Turbo S (991) 14,6 s

Ruf Rt 12 14,7 s

Porsche Carrera GT 15,0 s

McLaren MP4-12C 15,0 s

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!