O γητευτής των Ευρωπαίων

Πέτρος Πιτσίνης
O γητευτής των Ευρωπαίων
Το SsangYong Tivoli ανακατεύει την τράπουλα στην κατηγορία των κόμπακτ SUV με όπλα τη γοητευτική του εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής, τους άνετους χώρους και τις λογικές τιμές.

Από σαράντα κύματα πέρασε η SsangYong μέχρι να επανέλθει στην επικαιρότητα με ένα μοντέρνο και ανταγωνιστικό μοντέλο. Η ιστορικότερη κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται πάντως ότι τράβηξε με το Tivoli τον πρώτο λαχνό, καθώς δημιούργησε ένα κόμπακτ SUV υψηλών προδιαγραφών σε λογικές τιμές. Μιλάμε βέβαια πάντα σε σχέση με τις συνολικές δυνατότητες του αυτοκινήτου και τα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού του.

Μία πρώτη γεύση του κορεάτικου μοντέλου με μήκος 4,2 μέτρων είχαμε πάρει πριν μερικούς μήνες με τη βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων, η οποία μας είχε φανεί πάντως λίγο ράθυμη στον δρόμο, αν και αποδίδει 128 ίππους, λόγω έλλειψης ροπής στα χαμηλά. Τώρα είχαμε την ευκαιρία να δούμε την άλλη πλευρά του νομίσματος με τη μορφή του πετρελαιοκίνητου Tivoli σε συνδυασμό με τετρακίνηση και ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Εξωτερικά, το Tivoli μπορεί να χαρακτηριστεί χωρίς υπερβολή εντυπωσιακό και παραπέμπει έως ένα βαθμό στο Mini Countryman χάρη στη διχρωμία του αμαξώματος (προαιρετικός εξοπλισμός), αλλά και στον συνολικά γοητευτικό σχεδιασμό του. Αυτό το προσλαμβάνεις, όταν οδηγείς το αυτοκίνητο στον δρόμο και δέχεσαι συνέχεια ερωτήσεις του τύπου «τι μάρκα είναι», «πόσο κοστίζει», αλλά και κολακευτικά σχόλια για την εμφάνισή του, η οποία προφανώς ταιριάζει στα ευρωπαϊκά γούστα.

Αντίστοιχης λογικής είναι και η διαμόρφωση του εσωτερικού. Εδώ δείχνουν όλα προσεγμένα, έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά υλικά, ο σχεδιασμός του πίνακα οργάνων και της κονσόλας παντρεύει επιδέξια τη λειτουργικότητα με μοντέρνα στοιχεία, ενώ έχει δοθεί έμφαση στο σωστό φινίρισμα. Στα συν του Tivoli καταγράφεται η μεγάλη οθόνη επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων, αλλά και η κάμερα υψηλής ευκρίνειας που ενεργοποιείται με τη χρήση της όπισθεν. Οι χώροι βρίσκονται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, οπότε μπορούν να μετακινηθούν άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες και με κάποιους συμβιβασμούς ακόμη και πέντε. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών δεν ανήκει στα δυνατά όπλα του Tivoli με τα 328 λίτρα του όγκου του. Πάντως, η SsangYong έχει τη λύση που ονομάζεται XLV, για όσους επιθυμούν κάποιο μοντέλο με τα χαρακτηριστικά και τη γοητεία του Tivoli, αλλά με θεαματικά μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.

Ο Turbodiesel κινητήρας των 1,6 λίτρων είναι μοντέρνων προδιαγραφών, αποδίδει 115 άλογα και τραβά από χαμηλά, όπως προϊδεάζει και η μέγιστη ροπή στρέψης των 300 Nm μεταξύ 1.500 και 2.500 σ.α.λ. Σαν σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας, αποφεύγει τον υπερβολικό θόρυβο και το χαρακτηριστικό κροτάλισμα παλαιότερων μοτέρ της συνομοταξίας του, ενώ συνδυάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων που προέρχεται από την Aisin. Για το τελευταίο θα πρέπει να τονίσουμε, ότι εμφανίζει μία μικρή υστέρηση στον χρόνο αλλαγής ταχυτήτων, όμως κατά τα άλλα μας άρεσε ο τρόπος λειτουργίας του.

Γενικότερα, η συγκεκριμένη έκδοση του Τivoli ικανοποιεί με τη σπιρτάδα της και πιάνει τα 172 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, που κρίνεται επίσης επαρκής. Όσο για τη μέση κατανάλωση, κυμαίνεται σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις στα 5,9 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., στην πράξη όμως θα πρέπει να υπολογίσετε με περίπου 7,5 λίτρα για την ίδια απόσταση.

Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από την εικόνα του κορεάτικου SUV στον δρόμο. Η συμπεριφορά του Tivoli είναι απολύτως προβλέψιμη και χωρίς ακραίες αντιδράσεις, ενώ μας άρεσε και η αίσθηση του τιμονιού, που ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά προγράμματα normal, sport και comfort. Eδώ να πούμε, ότι οι αναρτήσεις του μικρότερου SUV της SsangYong είναι σχετικά μαλακές, ώστε να αποσβένουν σωστά τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Μόνο μείον που καταγράψαμε σε αυτό το κεφάλαιο, ήταν οι σχετικά έντονοι θόρυβοι από τους στροβιλισμούς του αέρα και την κύλιση των ελαστικών σε ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα.

H τετρακίνηση, το κατάλληλο σχήμα του αμαξώματος και η ελαφρά αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπουν εξάλλου στο Tivoli να κινηθεί με αρκετή άνεση και σε χωμάτινες διαδρομές έως μέτριας δυσκολίας, καθώς δεν πρόκειται για κάποιο καθαρόαιμο εκτός δρόμου μοντέλου. Ωστόσο μπορείς να κλειδώσεις την τετρακίνηση και να επιλέξεις –ανάλογα με την περίπτωση- μεταξύ των προγραμμάτων Winter και Power, που…ξελασπώνουν το αυτοκίνητο, όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες εκτός ασφάλτου.

Οι τιμές θεωρούνται αρκετά ελκυστικές, αν δεις το Tivoli ανεπηρέαστος από τα λογότυπα της μάρκας του. Η ντιζελοκίνητη αυτόματη έκδοση 4Χ4 ξεκινά από 24.840 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό και η αντίστοιχη με το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων από 23.240 ευρώ. Μάλιστα, η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι υπάρχει ένας αριθμός αυτοκινήτων σε στοκ με ιδιαίτερα προνομιακούς όρους, όπως εκπτώσεις, πέντε χρόνια δωρεάν σέρβις, δώρο το όφελος της απόσυρσης και η διαφορά του ΦΠΑ. Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορούν να απευθυνθούν οι ενδιαφερόμενοι στο επίσημο δίκτυο της SsangYong

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!