Φωτιά τα τέλη κυκλοφορίας!

Γιώργος Βαρίνος
Φωτιά τα τέλη κυκλοφορίας!
Το οικονομικό επιτελείο έδωσε σαφείς εντολές στην Ειδική Επιτροπή για περιορισμό της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003.

Άλλαξε το αρχικό σχέδιο για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 της Ειδικής Επιτροπής που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών και ασχολείται με την φορολογία στα αυτοκίνητα καθώς η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας, με βάση τις εκπομπές CO2 σε οχήματα με 1η Άδεια από την 1η/1/2003 βρήκε αντίθετους τόσο τους εισαγωγείς και εμπόρους όσο και στελέχη του οικονομικού επιτελείου, καθώς εκτιμούν πως θα έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το οικονομικό επιτελείο έδωσε σαφείς εντολές στην Ειδική Επιτροπή για περιορισμό της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003 περιορίζοντας τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν, σε πάνω από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.

Μάλιστα στο στόχαστρο αρκετών μελών του οικονομικού επιτελείου έχει εισέλθει η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών καθώς απέτυχε παταγωδώς το πρώτο επίτευγμά της που αφορά στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των δημοσίων εσόδων!

Ειδικότερα σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ! Η αύξηση υπολογίζεται σε 215,7%!


«Αγκάθι» η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας

Η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 αποτελεί μία κίνηση με πολύ υψηλό ρίσκο για το οικονομικό επιτελείο καθώς σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι καταθέσεις των πινακίδων κυκλοφορίας θα δημιουργήσει μεγάλο έλλειμμα στον προϋπολογισμό καθώς κανένας ιδιοκτήτης ΙΧ που πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας 135 ευρώ για ένα μοντέλο με κινητήρα 1.250 κ.εκ. θα πρέπει να καταβάλει το 2017 Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 426,3 ευρώ!

Παράλληλα η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς όλα τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ θα χάσουν την αξία τους και οι εμπορίες αυτοκινήτων θα υποστούν τεράστιες ζημίες. Να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή στις εφορίες βρίσκονται πάνω από 750.000 πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθειμένες.

Δείτε τους αναλυτικούς πίνακες του Enikonomia.gr με τις αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας που προκύπτουν από τις εκπομπές ρύπων και όχι από τον κυβισμό του κινητήρα.

Μάρκα / Μοντέλο

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)

Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Daihatsu Sirion 1,0

118

120

115,6

Subaru Justy 1,0

118

120

115,6

Honda Jazz 1,2

125

135

150

Toyota Yaris 1,0

127

120

152,4

Hyundai Getz 1,1

130

135

156

Mitsubishi Colt 1,1

130

135

156

Chevrolet Aveo 1,2

132

135

158,4

Ford Fiesta 1,25

133

135

159,6

Opel Corsa 1,0

134

120

160,8

Fiat Grande Punto 1,2

139

135

166,8

Renault Clio 1,2

139

135

166,8

Renault Clio 1,2 TCE

139

135

166,8

Seat Ibiza 1,2

139

135

166,8

Skoda Fabia 1,2

140

135

168

Lancia Ypsilon 1,2 8V

142

135

262,7

Citroen C3 1,1

143

120

264,5

Nissan Micra 1,2

143

135

264,5

VW Polo 1,2

144

135

266,4

Opel Corsa 1,2

146

135

270,1

Μάρκα / Μοντέλο

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)

Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Honda Jazz 1,4

128

135

153,6

Mini One 1,4

128

135

153,6

Mazda 2 1,3

129

135

154,8

Lancia Ypsilon 1,4 8V

130

255

156

Ford Fiesta 1,4

133

255

159,6

Daihatsu Sirion 1,3

137

135

164,4

Hyundai Getz 1,4

137

135

164,4

Mitsubishi Colt 1,3

138

135

165,6

Fiat Gr. Punto 1,4 77

139

255

166,8

Kia Rio 1,4 5d

139

255

166,8

Chevrolet Aveo 1,4

140

255

168

Suzuki Swift 1,3

140

135

168

Toyota Yaris 1,3

141

135

260,8

Fiat Gr. Punto 1,4 95

142

255

262,7

Citroen C3 1,4

145

255

268,2

Peugeot 207 1,4 95 PS

145

255

268,2

Citroen C3 1,4 16V

148

255

273,8

Daihatsu Sirion 1,3 4x4

148

135

273,8

Opel Corsa 1,4

149

255

275,6

Seat Ibiza 1,4

149

255

275,6

Peugeot 207 1,4 75 PS

150

255

277,5

Peugeot 207 1,4 90 PS

152

255

281,2

Alfa Romeo MiTo 1,4 155 PS

153

255

283

Peugeot 1007 1,4

153

255

283

Nissan Micra 1,4

154

255

284,9

Suzuki Swift 1,3 4x4

154

135

284,9

Fiat Grande Punto 1,4 T

155

255

286,7

Lancia Ypsilon 1,4 16V

155

255

286,7

Skoda Fabia 1,4

155

255

286,7

VW Polo 1,4

155

255

286,7

VW CrossPolo 1,4

159

255

294,1

Dacia Sandero 1,4

165

255

404,2

Subaru Justy 1,3 4WD

166

135

406,7

Μάρκα / Μοντέλο

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)

Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας

BMW 116i

139

280

166,8

Hyundai i30 1,6

152

280

281,2

Kia Cee'd 1,6

152

280

281,2

Mitsubishi Lancer Sports Sedan 1,5

153

280

283

Opel Astra 1,6

155

280

286,7

Ford Focus 1,6 Ti-VCT

157

280

290,4

Mercedes A170 BlueEFFICIENCY

157

280

290,4

Opel Astra 1,6 Sedan

158

280

292,3

Citroen C4 1,6

159

280

294,1

Ford Focus 1,6

159

280

294,1

Peugeot 308 1,6

159

280

294,1

Mazda 3 1,6

162

280

396,9

Nissan Qashqai 1,6

162

280

396,9

Toyota Corolla 1,6

162

280

396,9

Citroen C4 1,6 T

164

280

401,8

Renault Megane 1,6

164

280

401,8

Lada Aquarius 1,6

165

280

404,2

Lada Venus 1,6

165

280

404,2

Nissan Tiida 1,6

165

280

404,2

Suzuki SX4 1,6

165

280

404,2

Toyota Auris 1,6

166

280

406,7

Peugeot 308 1,6 T 150 PS

167

280

409,1

Volvo C30 1,6

167

280

409,1

Audi A3 1,6

169

280

414

Subaru Impreza 1,5

176

280

431,2

Chevrolet Lacetti 1,6

178

280

436,1

Citroen C4 Sedan 1,6

179

280

438,5

Peugeot 308 GT

180

280

441

Seat Leon 1,6

180

280

441

Opel Astra 1,6 T

185

280

514,3

VW Beetle 1,6

185

280

514,3

Alfa Romeo 147 1,6

194

280

539,2

Μάρκα / Μοντέλο

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)

Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας

Νέα Τλέλη Κυκλοφορίας

Toyota Prius 1,5

104

-

101,9

BMW 316i

142

280

262,7

Mercedes C 180 BlueEFFICIENCY

156

280

288,6

VW Passat 1,4 TSI

157

255

290,4

Skoda Octavia 5 1,6 FSI

158

280

292,3

Opel Vectra 1,6

163

280

399,3

Skoda Octavia 1,4

163

255

399,3

Skoda Octavia 5 1,4

167

255

409,1

Skoda Octavia 1,6

169

280

414

Chevrolet Lacetti 1,4 4d

171

255

418,9

Volvo S40 1,6

171

280

418,9

Toyota Avensis 1,6

172

280

421,4

Skoda Octavia 5 1,6 MPI

176

280

431,2

Ford Mondeo 1,6

177

280

433,6

Chevrolet Lacetti 1,6 4d

178

280

436,1

Opel Insignia 1,6

179

280

438,5

Renault Laguna 1,6

180

280

441

Seat Toledo 1,6

185

280

514,3

Opel Insignia 1,6 T

186

280

517

Μάρκα / Μοντέλο

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)

Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Mazda 6 1,8

159

280

294,1

Audi A4 1,8 TFSI 120 PS

169

300

414

Audi A4 1,8 TFSI 160 PS

169

300

414

Toyota Avensis 1,8

171

300

418,9

Opel Vectra 1,8

173

300

423,8

Volvo S40 1,8

174

300

426,3

Skoda Octavia 5 1,8 TFSI

176

300

431,2

Dodge Caliber 1,8

177

300

433,6

Alfa Romeo 159 1,8

179

300

438,5

Mercedes C 200 K

180

300

441

VW Passat 1,8 TSI

180

300

441

Peugeot 407 1,8

183

300

508,7

Saab 9-3 Sport Sedan 1,8i

183

300

508,7

Opel Insignia 1,8

184

300

511,5

Citroen C5 1,8

188

300

522,6

Skoda Octavia 1,8 T

189

300

525,4

Μάρκα / Μοντέλο

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)

Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Skoda Superb 1,4 TSI

157

255

290,4

BMW 520i

163

690

399,3

Skoda Superb 1,8 TSI

180

300

441

Kia Magentis 2,0

184

690

511,5

Dodge Avenger 2,0

185

690

514,3

Opel Signum 1,8

185

300

514,3

Audi A6 2,0

187

690

519,8

Skoda Superb 1,8 TSI 4x4

189

300

525,4

Subaru Legacy 2,0

202

690

616,1

Chevrolet Epica 2,0

205

690

625,2

Volvo S60 2,0 T

212

690

646,6

Saab 9-5 2,0 T

214

690

652,7

Μάρκα / Μοντέλο

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.

Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας

Νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Kia Sportage 2,0

194

690

539,3

Honda CR-V 2,0

195

690

542,1

China Motors CEO-3 2,4

196

690

544,8

Hyundai Tucson 2,0

197

690

547,6

Subaru Forester 2,0

198

690

550,4

Suzuki Gr. Vitara 2,0 Wagon

199

690

553,2

VW Tiguan 1,4 TSI

199

255

553,2

Toyota RAV4 2,0

202

690

616,1

Nissan Qashqai 2,0 4x4

204

690

622,2

Jeep Compass 2,4

206

690

628,3

Jeep Patriot 2,4

206

690

628,3

Nissan X-Trail 2,0

208

690

634,4

Suzuki Gr. Vitara 2,4 Wagon

208

690

634,4

VW Tiguan 2,0 TSI 170 PS

213

690

649,6

VW Tiguan 2,0 TSI 200 PS

213

690

649,6

BMW X3 2,0

215

690

655,7

Chevrolet Captiva 2,4

222

690

677,1

Seat Altea Freetrack 2,0 TFSI

223

690

680,1

BMW X3 2,5 si

224

960

683,2

Citroen C-Crosser 2,4

225

690

686,2

Mitsubishi Outlander 2,4

225

690

686,2

Peugeot 4007 2,4

225

690

686,2

Opel Antara 2,4

229

690

698,4

Nissan X-Trail 2,5

230

690

701,5

Renault Koleos 2,5

237

690

722,8

Mazda CX-7 2,3

243

690

741,1

Hyundai Santa Fe 2,7

248

920

756,4

Subaru Forester 2,5

248

960

756,4

Kia Sorento 2,4

259

690

963,4

SsangYong Actyon 2,3

259

690

963,4

SsangYong Rexton 2,3

272

690

1.011,8

Πηγή: www.enikonomia.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!