Με έμπνευση από τους αγώνες

Γιώργος Βαρίνος
Με έμπνευση από τους αγώνες
Συνεχώς λέμε πως οι αγώνες δημιουργούν τεχνολογικές λύσεις που στη συνέχεια εμφανίζονται στα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτή είναι η «καραμέλα» που λένε οι δημοσιογράφοι για τους αγώνες και σπάνια αυτές οι τεχνολογικές λύσεις είναι ορατές.

Στην προσπάθεια για δημιουργία συνεχώς μεγαλύτερης κάθετης δύναμης, οι ομάδες εφοδιάζουν συνεχώς τα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας με νέα αεροδυναμικά βοηθήματα. Φτάνει να κοιτάξουμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του '90 με ένα μοντέρνο, για να ανακαλύψουμε πλήθος αεροδυναμικών λεπτομερειών που κάνουν την διαφορά. Ας δούμε 10 αυτοκίνητα παραγωγής, που έχουν αφομοιώσει αυτές τις μοντέρνες αεροδυναμικές λύσεις που προέρχονται κατ' ευθείαν από τους αγώνες!

Ferrari 488 GTB Ενεργά φλάπς στον διαχύτη

H F50 ήταν η τελευταία Ferrari που πρόσφερε μια μεγάλη ανακλινόμενη αεροτομή αλλά αυτό δεν σημαίνει πως το Μαρανέλο δεν χρησιμοποιεί «έξυπνα» αεροδυναμικά βοηθήματα στα αυτοκίνητά του. Η Ferrari, εξελίσσει από την πείρα της στους αγώνες μια μεγάλη γκάμα κρυφών λεπτομερειών που χειραγωγούν το αέρα γύρω από το αυτοκίνητο σε μεγάλες ταχύτητες δημιουργώντας κάθετη δύναμη. Στην 488GTB η Ferrari, χρησιμοποιεί ενεργά φλάπς στον διαχύτη που ανοίγουν στις υψηλές ταχύτητες μειώνοντας την οπισθέλκουσα.

Ford GT Κεντρική στήριξη στην πίσω αεροτομή

Οι κεντρική στήριξη στις πίσω αεροτομές είναι ένα must σήμερα στα μοντέρνα αγωνιστικά, αλλά κανένα αυτοκίνητο παραγωγής δεν χρησιμοποιεί αυτή τη λύση που μειώνει την ορατότητα προς τα πίσω. Κανένα; Όχι ακριβώς! Το νέο Ford GT με την έξυπνη λύση του να μην είναι η πίσω πτέρυγα ορατή και να είναι κρυμμένη χαμηλά στο αμάξωμα χρησιμοποιεί την λύση της κεντρικής στήριξης της αεροτομής!

Dodge Viper ACR Extreme Aero Package

Το Viper ACR πηγαίνει τα αυτοκίνητα...παραγωγής σε ένα άλλο επίπεδο. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί όλες τις μικρές αγωνιστικές αεροδυναμικές λεπτομέρειες που βλέπουμε στου αγώνες. Τα μικρά φτεράκια που χειραγωγούν τη ροή του αέρα, το μεγάλο σπόιλερ εμπρός που χειραγωγή τη ροή του αέρα που περνά κάτω από το αυτοκίνητο, την γιγάντια αεροτομή πίσω... και φυσικά τον μεγάλο διαχύτη στο πίσω μέρος. Όχι ακριβώς αυτοκίνητο παραγωγής!

McLaren αερόφρενο!

Η McLaren εφοδιάζει με ενεργή πίσω αεροτομή που λειτουργεί ως αερόφρενο, τα μοντέλα Super Series (12C, 650S, 675LT) και αυξάνει τη γωνία της αεροτομής μέχρι τις 69 μοίρες κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος για να δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερη κάθετη δύναμη αλλά και μεγαλύτερη οπισθέλκουσα, φρενάροντας απότομα το αυτοκίνητο στα φρεναρίσματα από υψηλές ταχύτητες. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που λειτουργεί!

Koeningsegg One:1 Στήριξη της πίσω αεροτομής από την επάνω επιφάνεια

Έχετε δει τα μαχητικά αεροσκάφη που είναι φορτωμένα στα φτερά τους με κάθε είδους όπλα; Αυτό συμβαίνει γιατί η απόδοση της πτέρυγας δεν εξαρτάται από την κάτω πλευρά μιας πτέρυγας αλλά από την πάνω. Στα αυτοκίνητα που οι πτέρυγες είναι ανεστραμένες θέλουμε την κάτω πλευρά «καθαρή» έτσι το Koeningsegg One στηρίζει την πτέρυγα από το πάνω τμήμα της. Τι... δεν καταλάβατε;

Aston Martin DB11 Aeroblade

Θα μπορούσαν να βάλουν μια μεγάλη αεροτομή στο πίσω τμήμα, αλλά οι άνθρωποι της Jaguar σκέφτηκαν πως αυτό θα «χαλούσε» την εξωτερική εμφάνιση του μεγάλου πολυτελούς GT. Έτσι βρήκαν μια άλλη λύση. Ο αέρας μπαίνει από την συνέχεια των παραθύρων από μια μικρή εσοχή στην κάθε πλευρά και βγαίνει από μια λεπτή πίσω σχισμή. Αυτό δημιουργεί τα ποσά της κάθετης δύναμης που χρειάζεται το μεγάλο GT με διακριτικό τρόπο!

McLaren P1 Χειροκίνητο DRS

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα F1 χρησιμοποιούν ένα σύστημα μείωσης της οπισθέλκουσας (DRS, για συντομία) για να μειώνουν την αντίσταση του αέρα στις ευθείες, θέτοντας την αεροτομή σε μια ουδέτερη θέση που στην αεροπορική ορολογία λέγεται «πτέρωση». Μερικά αυτοκίνητα δρόμου έχουν συστήματα που το κάνουν αυτόματα, όπως η Ferrari 488, αλλά η McLaren P1 έχει ένα μεγάλο κουμπί στο τιμόνι ώστε ο οδηγός να μπορεί να το κάνει χειροκίνητα όποτε κρίνει εκείνος πως χρειάζεται!

Porsche 911 GT3 RS Θυρίδες ψύξης των εμπρός τροχών.

Η 911 GT3 RS διαθέτει μια μεγάλη πίσω πτέρυγα επίσης κατευθείαν από τους αγώνες, αλλά αυτές οι λεπτές εξόδοι αέρα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό. Είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα και έχουν σχεδιαστεί για να απάγουν θερμότητα από τα εμπρός φρένα. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που δύσκολα βρίσκουμε σε έλλα αυτοκίνητα παραγωγής!

Pagani Huayra BC

Ολόκληρη η Huayra BC, είναι ένα αεροδυναμικό θαύμα. Φτεράκια από εδώ, φτεράκια από εκεί. Αερόφρενα που κινούνται με το τιμόνι σε συνδυασμό με τα φρένα, φλάπς στον διαχύτη... και ο κατάλογος δεν τελειώνει. Η Huayra BC είναι το πιό αεροδυναμικά εξελιγμένο αυτοκίνητο παραγωγής. Παραγωγής... που λέει ο λόγος...

Ferrari 458 Italia Μπροστινά αεροδυναμικά βοηθήματα που αλλάζουν σχήμα

Αν και ηFerrari εγκατέλειψε αυτό το χαρακτηριστικό στη νέα 488, αλλά τα παραμορφώσιμα εμπρός winglets στην 458 είναι όλα «λεφτά». Βλεπετε τα «ασημένια» φτερά εμπρός από τις εισαγωγές αέρα; Έιναι κατασκευασμένα από ένα ελαστικό υλικό που παραμορφώνεται καθώς το αυτοκίνητο πηγαίνει πιο γρήγορα, αυξάνοντας την ροή αέρα προς τις εισαγωγές! Πανέξυπνο!!!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!