Ποια ιστορικά Γκραν Πρι κινδυνεύουν;

Ποια ιστορικά Γκραν Πρι κινδυνεύουν;

Λιγότερους αγώνες θα περιλαμβάνει τα καλεντάρι της Formula 1 για το 2017. Ποιες πίστες έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να «κοπούν» και ποιες νέες θα τις αντικαταστήσουν;

Ποια ιστορικά Γκραν Πρι κινδυνεύουν;

Η Formula 1 θα χάσει μερικά από τα πιο ιστορικά Γκραν Πρι. Αυτό διαφαίνεται από τις δηλώσεις του Μπέρνι Εκλεστοουν στην εφημερίδα ‘’Times’’. Ο 85χρονος Βρετανός απάντησε αρνητικά στο ερώτημα, αν πρόκειται να αυξηθεί ο αριθμός των Γκραν Πρι του χρόνου από τα 21 εφετινά σε 22 και πρόσθεσε όλο νόημα κουνώντας το κεφάλι, ότι «την επόμενη χρονιά δείχνουν όλα μάλλον για 18 αγώνες». Εμφανίστηκε μάλιστα σίγουρος, «ότι μία ή δύο χώρες θα χάσουν τα Γκραν Πρι τους».

Ποιες είναι λοιπόν οι προτεινόμενες πίστες με βάση τα σημερινά δεδομένα; Κατ΄ αρχάς υπάρχει το σήριαλ με τη Μόντσα, για το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση και ο ίδιος ο Εκλεστοουν ανέφερε ως εναλλακτική για του χρόνου την Ίμολα. Μιλάμε για την τελευταία πίστα υψηλών ταχυτήτων «παλαιάς κοπής» και ένα ιστορικό αυτοκινητοδρόμιο, που αποτελεί μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1 από το ξεκίνημά του πριν 66 χρόνια, με εξαίρεση μία χρονιά το 1980, όπου μεταφέρθηκε ο αγώνας στην Ίμολα.

Ο Καναδάς βρίσκεται επίσης στη λίστα εξόδου, γιατί οι διοργανωτές του Γκραν Πρι αναβάλουν εδώ και χρόνια τον εκσυγχρονισμό της πίστας, την οποία ζητά επιτακτικά ο Έκλεστοουν. Το κόστος των εργασιών ανέρχεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ και ο Εκλεστοουν απείλησε και πάλι με διαγραφή του Γκραν Πρι από το καλεντάρι, αν δεν τηρήσουν οι διοργανωτές τις υποσχέσεις τους. Οι τελευταίοι έδωσαν τα χέρια με τον Βρετανό, υποσχέθηκαν ότι θα προχωρήσουν στην ανακαίνιση και έλαβαν τη διαβεβαίωση, ότι ο αγώνας στο Μόντρεαλ θα συνεχιστεί τουλάχιστον έως το 2024. Μένει ωστόσο να επιβεβαιωθεί αυτό και στην πράξη.

Μία πονεμένη ιστορία είναι και το Ιντερλάγκος στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, στο οποίο πρέπει επίσης να γίνουν εκτεταμένες εργασίας αναμόρφωσης, κυρίως στον τομέα των πιτ. Ο Έκλεστοουν είχε απειλήσει πριν μερικές εβδομάδες, ότι «αυτή η χρονιά θα μπορούσε να είναι η τελευταία», όμως η Βραζιλία βρίσκεται σε πολιτική κρίση και η ανακαίνιση μίας πίστας δεν βρίσκεται βέβαια στην προτεραιότητα της κυβέρνησής της. Οι διοργανωτές του Γκραν Πρι στο Ιντερλάγκος, όπου έχουν γίνει μερικοί από τους συναρπαστικότερους αγώνες της Formula 1, έχουν ανακοινώσει ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τριών φάσεων, το οποίο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την ημερομηνία του εφετινού αγώνα, τον Νοέμβριο. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να ακυρωθεί πρόωρα το συμβόλαιό τους με την εταιρεία του Εκλεστοουν, που ισχύει έως το 2020.

Αρκετά δύσκολα είναι τα πράγματα και για ορισμένα ευρωπαϊκά Γκραν Πρι. Το Γκραν Πρι Γερμανίας δεν πραγματοποιήθηκε πριν δύο χρόνια, επειδή οι διαχειριστές της πίστας του Νίρμπουργκρινγκ είχαν οικονομικά προβλήματα λόγω μικρού ενδιαφέροντος από πλευράς θεατών.

Για τον αγώνα στην Αυστρία υπάρχει ακόμη σε ισχύ ένα μακροχρόνιο συμβόλαιο, όμως και εδώ υπάρχει πρόβλημα με τη ζήτηση εισιτηρίων μετά το καταπληκτικό comeback της πίστας Red-Bull-Ring το 2014. Αυτό συμβαίνει και εφέτος, καθώς η προπώληση εισιτηρίων είναι σύμφωνα με τους διοργανωτές του Γκραν Πρι «απογοητευτική».

Στη θέση των ιστορικών Γκραν Πρι αναμένεται να μπουν σταδιακά νέοι αγώνες σε περιοχές, που ήταν ενδεχομένως αχαρτογράφητες για τη Formula 1 μέχρι σήμερα. Δυνατά παίζει για παράδειγμα το Λας Βέγκας, όμως η πρεμιέρα της Formula 1 στη Μέκκα του τζόγου είναι απίθανο να γίνει ήδη τον επόμενο χρόνο. Πιο ρεαλιστικό είναι να δούμε το παρθενικό Γκραν Πρι στο Λας Βέγκας το 2018, ενώ ο Έκλεστοουν έχει δηλώσει επανειλημμένα, ότι υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι για να αναπληρώσουν τα Γκραν Πρι, που θα βγουν από το αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1
.

Best of internet