Το δράμα της Toyota στις 24 Ωρες του Λε Μαν

Το δράμα της Toyota στις 24 Ωρες του Λε Μαν

Οι Ιάπωνες βρίσκονταν μπροστά επί 23 ώρες και 56 λεπτά, όμως έμειναν έναν γύρο πριν το τέλoς από μηχανική βλάβη και έτσι θριάμβευσε εντελώς ανέλπιστα η Porsche!

Το δράμα της Toyota στις 24 Ωρες του Λε Μαν

Απίστευτη ανατροπή στο φινάλε του εφετινού αγώνα 24 Ωρες του Λε Μαν. Η μία εργοστασιακή Toyota με τον αριθμό 5 βρισκόταν στην κυριολεξία μία ανάσα από τον θρίαμβο, καθώς απέμεναν μόλις 13,6 χιλιόμετρα πριν το τέλος για να δει πρώτη την καρό σημαία, όταν έμεινε από μηχανική βλάβη. Την ώρα που ετοίμαζαν οι Ιάπωνες τις σαμπάνιες, άκουσαν τον οδηγό του αυτοκινήτου, Καζούκι Νακαζίμα, να παραπονείται στον ασύρματο ότι δεν είχε πλέον ισχύ ο κινητήρας και το πρωτότυπο άρχισε να ρολάρει, για να ακινητοποιηθεί –ειρωνία της τύχης- στη γραμμή του τερματισμού και ενώ είχε μία άνετη διαφορά από την δεύτερη Porsche.

Η απίστευτη ατυχία των Ιαπώνων ήταν η μεγάλη τύχη της Porsche, που δεν έχασε την ευκαιρία και έτσι τερμάτισε αυτή πρώτη με την 919 Hybrid Νούμερο 2 και πλήρωμα τους Γιάνι, Λιμπ και Ντουμάς . Για πολλοστή φορά επιβεβαιώθηκε με δραματικό τρόπο το γνωστό γνωμικό των μηχανοκίνητων αθλημάτων, ότι δηλαδή «για να τερματίσεις πρώτος, πρέπει πρώτα να τερματίσεις». Να σημειώσουμε, ότι το αυτοκίνητο του Νακαζίμα είχε διανύσει μέχρι τη στιγμή της βλάβης 384 γύρους και πάνω από 5.000 χιλιόμετρα και ότι απέμεναν για τον τερματισμό μόλις ένας γύρος και λιγότερα από τέσσερα λεπτά, ενώ τελικά ακυρώθηκε κιόλας.

Ο οδηγός της Porsche, Νιλ Γιάνι, που είδε πρώτος την καρό σημαία, έπλεε σε πελάγη ευτυχίας και αναρωτήθηκε μετά το τέλος του αγώνα, «πόση τύχη είχαμε άραγε σήμερα»; Χαρακτήρισε επίσης «απίστευτο αυτό που συνέβη σήμερα» και συμπλήρωσε, ότι «δεν γνωρίζω, τι να πω. Πιέζαμε με την κρυφή ελπίδα, ότι θα πάθουν κάποια βλάβη. Όμως κάτι τέτοιο δεν το εύχεσαι σε κανέναν. Δεν τολμούσα ούτε να ονειρευτώ, ότι θα τους έφτανα ή –πολύ περισσότερο- ότι θα τους προσπερνούσα». Ο Ελβετός είχε καταφέρει να μειώσει τη διαφορά του από τον Νακαζίμα από το ένα λεπτό και 10 δευτερόλεπτα στα 30 δευτερόλεπτα, όμως δέκα λεπτά πριν το τέλος είχε υποχρεωθεί σε πιτ στοπ για να αλλάξει δύο λάστιχα, οπότε ο Ιάπωνας έδειχνε ότι είχε καπαρώσει για τα καλά τη νίκη.

Το δραματικό φινάλε ανέβασε τον αριθμό των νικών της Porsche σε 18 στον θρυλικό αγώνα αντοχής στο Λε Μαν, όπου η μόνη ιαπωνική εταιρεία που έχει θριαμβεύσει ήταν η Μazda το 1991.

Να σημειώσουμε, ότι δεύτερη τερμάτισε τελικά η Toyota Νούμερο 6 με τους Κόνγουεϊ, Σαραζίν και Κομπαγιάσι, ενώ στις επόμενες δύο θέσεις πλασαρίστηκαν με μεγάλη διαφορά δύο Audi. Πέμπτη κατατάχθηκε άλλη μία Porsche με διαφορά 38 γύρων από την πρώτη.

Best of internet