Τα γούρια και οι... κατάρες των οδηγών αγώνων!

Τα γούρια και οι... κατάρες των οδηγών αγώνων!

Ακόμα και οι οδηγοί αγώνων σε τέσσερις και δύο τροχούς έχουν κάποια γούρια, που τους φέρνουν τύχη, και... κατάρες που θέλουν να αποφύγουν. Το gazzetta.gr παρουσιάζει μερικά από αυτά. Ποια είναι των Σεμπάστιαν Φέτελ και Βαλεντίνο Ρόσι και τι απέφευγε συνέχεια ο Μίκαελ Σουμάχερ;

Τα γούρια και οι... κατάρες των οδηγών αγώνων!

Όπως όλοι μας έχουμε πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, έτσι έχουμε και κάποια γούρια σ' ό,τι κι αν κάνουμε στη ζωή μας, αλλά και κακοτυχίες ή αλλιώς... κατάρες που θεέλουμε να αποφύγουμε. Το ίδιο ισχύει και για τους οδηγούς αγώνων, οι οποίοι έχουν τα δικά τους γούρια για καλή τύχη και τις... γρουσουζιές (για να το πούμε λίγο διαφορετικά) που δεν επιθυμούν και τόσο.

Το gazzetta.gr, λοιπόν, παρουσιάζει μερικά από αυτά, καθώς δεν είναι λίγοι οι οδηγοί σε τέσσερις και δύο τροχούς που τα έχουν κρατήσει κρυφά! Σε πρώτη φάση θα εστιάσουμε κυρίως (με μικρά παραδείγματα) γενικά στα γούρια και στις κακοτυχίες και εν συνεχεία σε συγκεκριμένους οδηγούς, είτε αυτοί μπήκαν σε κάποιο αγωνιστικό αυτοκίνητο ή μονοθέσιο, είτε ανέβηκαν σε μία μοτοσικλέτα.

Ο τρόπος που ντύνονται

Ένα γούρι, λοιπόν, είναι ο τρόπος που ντύνονται κάποιοι. Μάλιστα, ντύνονται με τον ίδιο τρόπο τις περισσότερες ημέρες χωρίς να το σκεφτούν καν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο οδηγός Μπράιαν Σκοτ, ο οποίος είχε ακούσει από άλλους ότι το να ντύνεις πρώτα τη δεξιά πλευρά του σώματός σου φέρνει μεγάλη τύχη.

Με άλλα λόγια, ακόμα και το σώβρακο να φορέσεις, θα βάλεις πρώτα το δεξί πόδι και μετά το αριστερό και... πάει λέγοντας! Την ίδια προτίμηση φαίνεται πως έχει και ο Λιούις Χάμιλτον! Επίσης, κάποιοι άλλοι επιλέγουν συγκεκριμένο τρόπο ντυσίματος πριν από κάθε αγώνα, ενώ υπάρχουν και συνήθειες που μερικοί δε θέλουν να κόψουν, όπως το να μην ξυρίζονται το πρωί ανήμερα του αγώνα.

Τα διαφορετικά παπούτσια

Κάτι άλλο που έχει να κάνει με το ντύσιμο είναι να φοράνε διαφορετικά παπούτσια ή και διαφορετικές κάλτσες, με κάποιους οδηγούς να προτιμούν ένα από τα παραπάνω και στο τέλος της ημέρας να φαίνονται χαρούμενοι. Ακόμη, μπορεί κάποιος να οδηγήσει φορώντας το ένα από τα δύο γάντια ανάποδα, όπως έπραξε ο πρώην πιλότος της Formula1, Στέφανο Μοντένα, κάτι που δεν ήταν και τόσο βολικό.

Κάποιο φυλαχτό ή τυχερό νόμισμα

Επίσης, έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις ανθρώπων να έχουν κάποιο φυλαχτό ή ένα τυχερό νόμισμα ή ακόμα και λαγοπόδαρο. Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν παραδεχτεί κατά το πέρασμα των χρόνων ότι έχουν κρατήσει κάπου κοντά τους ένα νόμισμα, ώστε να νιώθουν πιο άνετα κατά τη διάρκεια των αγώνων. Μάλιστα, για να το καταφέρει αυτό, ο Ιταλός οδηγός στους δύο και στους τέσσερις τροχούς, Τάτσιο Νουβολάρι, φόρεσε μία καρφίτσα χελώνας δείχνοντας πως είχε το δικό του ξεχωριστό γούρι, ώστε να έχει την τύχη με το μέρος του.

Να μιλάνε στο αυτοκίνητο ή στη μοτοσικλέτα

Έχουμε δει σε ταινίες να μιλάνε στα άλογα αυτοί που τα καβαλούν πριν από αρματοδρομίες. Αυτό το έχουν... αντλήσει πολλοί οδηγοί, είτε τρέχουν με αυτοκίνητο, είτε με μοτοσικλέτα, και πριν ξεκινήσουν τα... βάσανα του αγώνα μιλούν στο όχημά τους. Κάποιοι με λίγο πιο επιθετικό τρόπο για να πάνε πιο γρήγορα και άλλοι με πιο γλυκό τρόπο, ώστε να τους φτάσουν μέχρι τον τερματισμό χωρίς κανένα πρόβλημα.

Άλλωστε, λένε πως αν προσέχεις το όχημά σου, θα σε προσέξει και αυτό και η ομιλία, όσο κι αν περίεργο ακούγεται, είναι ένας τρόπος... σχέσης και δεσμού μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας. Μία ακόμη επιλογή είναι και ο χορός, κάτι που έκανε ο εκ των συνιδιοκτητών του μονοθεσίου του Μάικλ Αντρέτι, ενώ κρατούσε ένα πούρο!

Να μπαίνουν από μία μόνο πλευρά

Ένα άλλο γούρι, που το έχουν επιλέξει πιλότοι της Formula1 και αναβάτες του Moto GP, είναι να μπαίνουν στο αυτοκίνητο ή να ανεβαίνουν στη μοτοσικλέτα από μία συγκεκριμένη πλευρά, είτε αυτή είναι η δεξιά, είτε η αριστερά. Μάλιστα, ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια έκανε και τη διαφορά, αφού έδενε και τη ζώνη του πάντα με τον ίδιο τρόπο, τόσο στις δοκιμές, όσο και στους αγώνες, καθώς θεωρούσε πως πάντα ήταν το δικό του γούρι.

Το... σύνδρομο του 13

Ωστόσο, υπάρχουν και αυτά που φέρνουν κακή τύχη. Το περίφημο... 13άρι είναι ένα εξ' αυτών και η πρόληψη για τον συγκεκριμένο αριθμό έχει κάνει την εμφάνισή της και στους αγώνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι στο πρωτάθλημα NASCAR αριθμούν τα πιτς με τέτοιο τρόπο, προκειμένου κανένα πλήρωμα να μην δουλέψει στη θέση με το Νο13, μη τυχόν και φέρει κακή τύχη στον οδηγό ή στο αυτοκίνητο.

Επίσης, ο δις πρωταθλητής Τζο Γουέδερλι κατετάγη μία φορά στην 13η θέση και του επέτρεψαν να εκκινήσει 12ος. Επιπλέον, ήταν θέμα και στους δύο τροχούς, με την Αμερικανική Ένωση Μοτοσικλετιστών, που διαχειρίζεται τους αγώνες μοτοκρός, να δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να μην προτιμούν τον εν λόγω αριθμό. Μάλιστα, το αποφεύγουν και αρκετοί πιλότοι της F1, ενώ ο ένας που το επέλεξε (θα αναφερθούμε παρακάτω σε αυτόν) δεν είχε και τα καλύτερα αποτελέσματα.

Η... κατάρα του χαρτονομίσματος των 50 δολαρίων

Η φήμη αυτή ξεκίνησε το 1964, όταν σκοτώθηκε ο Τζο Γουέδερλι, στον οποίο αναφερθήκαμε και νωρίτερα, σε δυστύχημα. Τη γλίτωσε τότε με το 13άρι, ωστόσο αποδείχτηκε κάτι άλλο ως κακοτυχία. Ο λόγος για το χαρτονόμισμα των 50 δολαρίων!

Μετά το συμβάν που του κόστισε τη ζωή, βρήκαν πως στην τσέπη του είχε δύο 50δόλαρα. Διπλό το κακό! Βέβαια, πέρασε πολύς καιρός για να... εμφανιστεί ξανά η εν λόγω κακοτυχία, όταν ο Ντέιλ Έρνχαρντ, που επίσης έτρεχε στο NASCAR, απέφευγε το εν λόγω χαρτονόμισμα, αν και αυτό δεν τον γλίτωσε από τον θάνατο, αφού σκοτώθηκε στην Ντεϊτόνα το 2001.

Να τρώνε συγκεκριμένα φαγητά

Ακόμη, τα γούρια έχουν να κάνουν και με την τροφή, με τους οδηγούς να τρώνε συγκεκριμένα φαγητά πριν τον αγώνα. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο Στέρλινγκ Μέρλιν είχε... καταβροχθίσει ένα σάντουϊτς bologna, το οποίο τρώγεται στις ΗΠΑ και στον Καναδά, πριν πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη στην Ντεϊτόνα 500 το 1994. Βέβαια, υπάρχει και πιο πρόσφατο παράδειγμα, στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια.

Τα καθαρισμένα αράπικα φιστίκια

Αυτό, ίσως, είναι και το πιο περίεργο. Στους αγώνες NASCAR επιτρέπεται οι οδηγοί να έχουν στις τσέπες τους καθαρισμένα αράπικα φιστίκια! Όμως, αρκετοί τα θεωρούσαν κακοτυχία και δεν τα επέτρεπαν στα πιτς, ακόμα κι αν τα πουλούσαν! Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι αυτοί που ζήτησαν τον αποκλεισμό τους λόγω δύο ξεχωριστών ατυχημάτων, τα οποία έλαβαν αμφότερα χώρα το 1937.

Το ένα στην πίστα Langhome Speedway, όπου δύο αυτοκίνητα βγήκαν εκτός πίστας και τραυμάτισαν ή σκότωσαν θεατές, και το άλλο στο Nashville, όπου τέσσερα ή πέντε αυτοκίνητα συγκρούστηκαν και είχαμε τον θάνατο ενός οδηγού. Σύμφωνα με μάρτυρες, σε αμφότερα τα συμβάντα βρέθηκαν τα προαναφερθέντα φιστίκια στα συντρίμμια.

Τα πράσινα αυτοκίνητα

Αυτός ο... μύθος προέκυψε στο μακρινό 1920, όταν ο Γκαστόν Σεβρολέτ σκοτώθηκε σε δυστύχημα με αυτοκίνητο χρώματος πράσινου στο Ιντιανάπολις 500 στο πλαίσιο του εθνικού πρωταθλήματος των ΗΠΑ, που μετέπειτα έγινε NASCAR. Ο λόγος για τον αδερφό του συνιδρυτή της Chevrolet, Λουίς, ο οποίος στάθηκε αιτία αρκετοί να... κάνουν στην άκρη το εν λόγω χρώμα.

Ωστόσο, αυτό στην πορεία δημιούργησε προβλήματα στους σπόνσορες, που προτιμούσαν το πράσινο χρώμα, αλλά φαίνεται ότι ξεπεράστηκε ο συγκεκριμένος... μύθος, αφού είχαμε πολλές επιτυχίες στο NASCAR με αυτό το χρώμα, ειδικά στη δεκαετία του 1980.

Ο Σουμάχερ, ο Φέτελ, ο Ρόσι και οι υπόλοιποι

Όμως, αξίζει να αναφερθούμε και σε συγκεκριμένους οδηγούς αγώνων. Τι γούρια είχαν ή έχουν οι Μίκαελ Σουμάχερ, Σεμπάστιαν Φέτελ, Βαλεντίνο Ρόσι; Οι περισσότεροι ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες, ενώ υπάρχουν ξεχωριστές περιπτώσεις, που δεν έχουμε αναφέρει ακόμα. Ας δούμε, λοιπόν, τι προτιμούν ή προτιμούσαν συγκεκριμένοι οδηγοί, πιλότοι, αναβάτες (όπως θέλετε πάρτε το!!!) για να έχουν καλή τύχη.

Σεμπάστιαν Φέτελ

Αναφερθήκαμε στα τυχερά νομίσματα και αυτό είναι το γούρι του Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός έχει πάντα ένα νόμισμα του ενός σεντ στην τσέπη του. Μάλιστα, σε συνέντευξή του είχε αποκαλύψει ότι οι άνθρωποι της τότε ομάδας του (της Red Bull ή της Toro Rosso) ήθελαν να ράψουν τις τσέπες της φόρμας του, καθώς δεν ήταν χρήσιμες. Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής, όμως, έθεσε βέτο, αφού εκεί μέσα έκρυβε το γούρι του.

Βαλεντίνο Ρόσι

Ούτε σε μία, ούτε σε δύο, αλλά σε τρεις από τις προαναφερθείσες κατηγορίες ανήκει ο Βαλεντίνο Ρόσι. Ο «Γιατρός» έχει 9 τίτλους σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσικλέτας και κυνηγάει τον δέκατο. Για να καταφέρει ό,τι έχει πετύχει μέχρι τώρα και να συνεχίσει στο ίδιο τέμπο στο μέλλον, έχει τρία γούρια.

Το ένα αφορά το ντύσιμο, αφού ντύνεται με τον ίδιο τρόπο πριν από κάθε αγώνα χωρίς να προτιμάει ποια πλευρά θα ντύσει πρώτα. Επίσης, είναι γνωστό πως γονατίζει δίπλα στη μοτοσικλέτα του και της μιλάει πριν ανέβει σε αυτή. Όταν έρχεται σε αυτό το... σκέλος, επιλέγει να το κάνει συνέχεια από μία συγκεκριμένη πλευρά.

Άλεξ Βουρζ

Αναφερθήκαμε στα διαφορετιά παπούτσια και ο πιο φημισμένος που το έχει κάνει αυτό είναι ο πρώην Αυστριακός πιλότος της Formula1, Άλεξ Βουρζ. Βέβαια, έχουν ακολουθήσει κι άλλοι το παράδειγμά του, αλλά δεν έχουν προβεί σε αποκαλύψεις.

Νίκο Χούλκενμπεργκ, Μαρκ Γούεμπερ

Κάτι για προτίμηση από μία συγκεκριμένη πλευρά είπαμε ε; Αυτό το είδαμε και στην F1, αφού πλην του Μοντόγια, οι Νίκο Χούλκενμπεργκ και Μαρκ Γουέμπερ επέλεγαν πάντα να μπαίνουν στο μονοθέσιό τους από την αριστερή πλευρά. Ο πρώτος το συνεχίζει, με δεδομένο ότι παραμένει εν ενεργεία πιλότος της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Μίκαελ Σουμάχερ

Μέχρι και ο Μίκαελ Σουμάχερ είχε γούρια. Ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής των πολλών ρεκόρ είχε στάνταρ προτιμήσεις στους αριθμούς και μέσα σε αυτές σίγουρα δεν ήταν το γνωστό... 13άρι, το οποίο απέφευγαν πάρα πολλοί, όπως προαναφέραμε.

Παστόρ Μαλντονάντο

Άλλωστε, ο μοναδικός που το έκανε αυτό δεν είδε... άσπρη μέρα. Βέβαια, ευτυχώς δίχως να του κοστίσει τη ζωή. Ο λόγος για τον Παστόρ Μαλντονάντο, ο οποίος επέλεξε το 13 για το 2014. Αν και δε χρειαζόταν κακοτυχία για να είναι επιρρεπής στα ατυχήματα, εκείνη τη χρονιά μέτρησε μόλις έναν τερματισμό στους βαθμούς (ένατη θέση στις ΗΠΑ), 6 εγκαταλείψεις, ενώ σ' έναν αγώνα (Μονακό) δεν εκκίνησε καν.

Μικ Σουμάχερ

Μιας και αναφερθήκαμε, όμως, στον Σουμάχερ, έχουμε και δεύτερο στη λίστα και μάλιστα μ' ένα διαφορετικό γούρι, το οποίο δε συμπεριλαμβάνεται στα όσα γράψαμε πιο πάνω. Ο 17χρονος σήμερα γιος του «Σούμι», Μικ, έχει για γούρι τον ίδιο του τον πατέρα! Τι εννοούμε;

Ο Μικ έχει σχεδιασμένο στο πάνω μέρος του κράνους του ένα δίχτυ με εφτά αστέρα, που αντικατοπτρίζουν τα πρωταθλήματα του μεγάλου Μίκαελ Σουμάχερ. Εκτός από τα γονίδια, ο νεαρός έχει και τον πατέρα του να τον καθοδηγεί, ακόμα κι αν αυτός είναι καθηλωμένος στο κρεβάτι και ένα... βήμα πριν τον θάνατο!

Ντάνικα Πάτρικ

Η Ντάνικα Πάτρικ είναι η πιο γνωστή από τις γυναίκες οδηγούς αγώνων. Συμμετέχει στο NASCAR και αποτελεί το παράδειγμα που δεν αναφέραμε νωρίτερα στα γούρια με τα φαγητά. Η ίδια έχει πει ότι όλα είναι στο μυαλό, αλλά και πως για να διατηρηθεί αυτό καθαρό την ώρα του αγώνα αρκεί ένα υγιεινό γεύμα το πρωί, ώστε να είναι απολύτως συγκεντρωμένη όταν θα σβήσουν τα κόκκινα φώτα.

Best of internet