Σε ποιο μοντέλο ακούς την ηχώ σου;

Πέτρος Πιτσίνης
Σε ποιο μοντέλο ακούς την ηχώ σου;
Ταξιδέψαμε μέχρι τη Μαδρίτη της Ισπανίας για να οδηγήσουμε το νέο SsangYong XLV, με τον…συγκλονιστικό χώρο αποσκευών, τα υψηλά επίπεδα άνεσης και το μοντέρνο ντιζάιν!

Η SsangYong επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο με νέα μοντέλα, που δεν θυμίζουν σε τίποτα το παρελθόν της, χάρη στην ινδική Mahindra που την εξαγόρασε με σκοπό να την απογειώσει. Αναμφίβολα, το σημαντικότερο δημιούργημά της που ανέλαβε να την εκπροσωπήσει στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των κόμπακτ crossover, είναι το Tivoli. Τώρα, έφτασε η στιγμή που θα γνωριστούμε με τον μεγαλύτερο... αδερφό του, δηλαδή το XLV, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και έναν κορυφαίων προδιαγραφών χώρο αποσκευών!

Ελάχιστες είναι οι στυλιστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ Tivoli και ΧLV, όσον αφορά στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος. Αυτό σημαίνει ότι και το XLV υιοθετεί τη χαρακτηριστική λεπτή μάσκα, τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και τον τονισμένο προφυλακτήρα, ο οποίος είναι διακοσμημένος με πλούσιο χρώμιο. Οι πλευρικές γραμμές αρχίζουν να μαρτυρούν, πως κάτι διαφορετικό... παίζει στο XLV, καθώς κοιτώντας από εμπρός προς τα πίσω, θα αντιληφθείς ότι είναι κατά 24 εκατοστά μακρύτερο από το Tivoli, φτάνοντας τα 4,44 μέτρα!

Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση είναι εντελώς διαφορετική. Νέα φωτιστικά σώματα, πέμπτη πόρτα και προφυλακτήρας ήταν τα απαραίτητα στοιχεία για να «δέσει» ο επιπλέον όγκος, διατηρώντας τους τονισμένους «ώμους» που χαρακτηρίζουν και το Tivoli. Γενικότερα οι Κορεάτες έλυσαν επιδέξια τη δύσκολη εξίσωση της δημιουργίας ενός crossover με κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ και άπλετους χώρους, χωρίς να δείχνει όμως αντιαισθητικό και υπερβολικά ογκώδες. Αν δεις μάλιστα το XLV από πλάγια, έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται για κάποια νέα παραλλαγή του πολυτελούς Range Rover Evoque.

Μπαίνοντας μέσα στην καμπίνα, διαπιστώνεις αμέσως τις μεγάλες αλλαγές. Όχι από την άποψη της σχεδίασης, που είναι η ίδια από την κεντρική κονσόλα μέχρι και τον πίνακα οργάνων με του Tivoli, αλλά από την αίσθηση ευρυχωρίας. Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων απολαμβάνουν επιπλέον αέρα για γόνατα και κεφάλι, ενώ στον χώρο αποσκευών ακούς την ηχώ σου, αφού ο όγκος του κυμαίνεται μεταξύ 720 λίτρων και 1.294 λίτρων, που κατατάσσουν το κορεάτικο crossover στην κορυφή της κατηγορίας του. Από την άλλη, ο οδηγός έχει άριστη περιμετρική ορατότητα και μια καλή θέση οδήγησης χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις των καθισμάτων, ενώ προβλέπονται και άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα.

Στο κομμάτι των κινητήρων, το XLV περιλαμβάνει στην γκάμα του από μία βενζινοκίνητη και πετρελαιοκίνητη πρόταση. Και οι δύο κινητήρες είναι 1,6 λίτρων, με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα να αποδίδει 128 ίππους και τον τούρμπο πετρελαιοκινητήρα να αρκείται στα 115 άλογα. Η κίνηση σε όλους τους τροχούς συνδυάζεται μόνο με τον τελευταίο, με το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στη Μαδρίτη να είναι το τετρακίνητο ντίζελ. Βλέποντας τη διαφορά στους ίππους ίσως δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το πετρελαιοκίνητο είναι πιο αργό, όμως αυτό δεν ισχύει στην πράξη λόγω της άφθονης ροπής των 300 Nm από χαμηλά και πιο συγκεκριμένα από τις 1.500 σ.α.λ. Βέβαια δεν πρόκειται για κάποιο μηχανικό σύνολο υψηλών επιδόσεων, όμως προσφέρει αξιοπρεπείς επιταχύνσεις από στάση και σβέλτες ρεπρίζ, ενώ μπορεί να ζοριστεί λίγο μόνον στις ανηφόρες, όπου τη λύση δίνει το κατέβασμα ταχύτητας με το σαφές μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ή με το αντίστοιχο αυτόματο εξατάχυτο σαζμάν.

H SsangYong, ανακοινώνει μία μέση κατανάλωση της τάξης των 6,3 λίτρων ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα, όμως στη διάρκεια της δοκιμής μας έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου ότι χρειαστήκαμε περίπου 7,4 λίτρα πετρέλαιο για την ίδια απόσταση. Πρόκειται για μία πολύ καλή επίδοση, καθώς οι ρυθμοί στα δημοσιογραφικά test drives είναι σίγουρα πιο γρήγοροι από τους συνηθισμένους, άρα με ένα πιο συγκρατημένο δεξί πόδι μπορεί να πέσει η μέση κατανάλωση σχετικά εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ. Εννοείται, ότι αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο σε συνδυασμό με τις εμπροσθοκίνητες εκδόσεις.

Η ύπαρξη τετρακίνησης δεν εγγυάται μόνον εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά αναβαθμίζει και την ασφάλτινη οδική συμπεριφορά του XLV. Eτσι προσφέρει το κορεάτικο crossover υψηλά επίπεδα πρόσφυσης στην άσφαλτο αλλά και σε ολισθηρές επιφάνειες, ενώ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων διαχειρίζεται ιδανικά τις κακοτεχνίες των δρόμων. Αν προστεθεί σε αυτά και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, έχουμε ένα σύνολο που εξελίχθηκε, για να καλύπτει ήσυχα και άνετα μεγάλες αποστάσεις, δηλαδή έναν ιδανικό χιλιομετροφάγο! Σε διαδρομές με αρκετές στροφές ο οδηγός δεν θα εντυπωσιαστεί από την αίσθηση του τιμονιού, κάτι λίγο-πολύ αναμενόμενο για το χαρακτήρα του μοντέλου, ωστόσο είναι ακριβές και δεν θα προβληματίσει πουθενά. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, ενώ τα φρένα του XLV είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά χωρίς εμφανή σημάδια κόπωσης μετά από συνεχή χρήση και με ισορροπημένη αίσθηση του πεντάλ.

Συμπερασματικά, το SsangYong XLV αποτελεί μια πρόταση, που αξίζει την προσοχή όποιου «κοιτάει» προς τα μικρομεσαία crossover, έχοντας να επιδείξει πολύ καλή ευρυχωρία για τους επιβάτες και τον κορυφαίο χώρο αποσκευών της κατηγορίας. Φυσικά τα προσόντα του δεν σταματούν εκεί όντας επίσης άνετο και ασφαλές, ενώ οι μικροελλείψεις στο κομμάτι της συνδεσιμότητας και του συστήματος πολυμέσων θα αποκατασταθούν -σύμφωνα με τους Κορεάτες- σχετικά σύντομα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μοναδικό κράμα πολυχρηστικού βαν, SUV και πεντάθυρου χάτσμπαγκ, που δύσκολα μπορεί να συγκριθεί με κάτι αντίστοιχο. Όσο για τις τιμές, ξεκινούν από τα χαμηλά επίπεδα των 20.540 ευρώ για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση και από 23.280 ευρώ για την αντίστοιχη πετρελαίου. Λίγο ψηλότερα ξεκινούν οι τιμές για τα τετρακίνητα και πετρελαιοκίνητα SsangYong XLV με εκκίνηση τις 26.700 ευρώ.

Εδώ να σημειώσουμε, ότι το νέο XLV καλύπτεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση και πέντε χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Πετρελαιοκινητήρα

Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, τούρμπο, 1.597 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 115 ίπποι στις 3.400 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 300 Nm στις 1.500 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο της Aisin ισάριθμων ταχυτήτων, μετάδοση της κίνησης εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών από 720 έως 1.294 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.440/1.798/1.635 χιλιοστά, μεταξόνιο 2.600 χιλιοστά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βενζινοκινητήρα (οι διαφορές)

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.597 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 128 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 160 Nm στις 4.600 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο της Aisin ισάριθμων ταχυτήτων, μετάδοση κίνησης εμπρός.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!