Μια φάρμα που παράγει supercar!

Μια φάρμα που παράγει supercar!

Μόνο στη Βρετανία των δεκάδων μικρών κατασκευαστών σπορ αυτοκινήτων θα μπορούσε να συμβεί: αντί για ζώα και καλλιέργειες, μια φάρμα να παράγει… αυτοκίνητα. 

Μια φάρμα που παράγει supercar!

Η ιστορία της αυτοκίνησης στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι περίπου τόσο παλιά όσο και η ίδια η βιομηχανική επανάσταση. Από τις πρώτες προσπάθειες του 18ου αιώνα με τις ατμομηχανές έως την κραταιά βρετανική βιομηχανία του 20ου αιώνα, η γνώση της κατασκευής αυτοκινήτων έχει ριζώσει βαθιά στο DNA της χώρας.

Μπορεί σήμερα καθαρά βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία να μην υπάρχει, καθώς οι μεγάλες και ιστορικές μάρκες ανήκουν σε ιδιοκτήτες εκτός Ηνωμένου Βασιλείου, ωστόσο η «τέχνη» ζει και βασιλεύει σε μικρότερες βιοτεχνίες κατασκευής ειδικών και σπορ αυτοκινήτων.  Radical, BAC, Ariel, Bristol, Caterham, TVR, Noble, Morgan, Zenos είναι μερικές μόνο από αυτές, μερικές εκ των οποίων παράγουν εξαιρετικής ποιότητας και απόδοσης μοντέλα, κυρίως σπορ προσανατολισμού.

Στις πρώιμες μέρες της ανάπτυξης της βιομηχανίας στα τέλη του 19ου αιώνα, ήταν αρκετά συνηθισμένο το φαινόμενο νέες μάρκες αυτοκινήτων να ξεπηδούν μέσα από μικρά γκαράζ ή φάρμες στην εξοχή, όπου ευφυείς μηχανικοί ξεκινούσαν το μαγικό τους ταξίδι κυρίως από τον κόσμο των αγώνων.

Τον 21ο αιώνα, μια εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων με έδρα μια φάρμα σε ένα μικρό χωριό της όμορφης βρετανικής εξοχής του Χάμπσαϊρ δεν είναι διόλου συνηθισμένο φαινόμενο. Όσο όμως και αν φαίνεται νοσταλγικό ή απλώς απίστευτο, είναι πραγματικό στην περίπτωση της Elemental.

Η εταιρεία είναι δημιούργημα του Τζόν Μπέγκλεϊ, σχεδιαστή πλαισίων για το BTCC και την Formula 1. Αυτός αποφάσισε ότι μπορούσε να κατασκευάσει το απόλυτο track day special αυτοκίνητο, καθώς οτιδήποτε άλλο είχε δοκιμάσει μέχρι τότε του φαινόταν «όχι αρκετά καλό». Το 2012 συγκέντρωσε μια ομάδα μηχανικών με πρότερη υπηρεσία σε αγωνιστικές ομάδες και ξεκίνησαν την εξέλιξη του RP1, που είναι πιστό στις αρχές του πολύ χαμηλού βάρους, της κορυφαίας αεροδυναμικής και της απόλυτης οδικής συμπεριφοράς.

Για να γίνουν εφικτές οι παραπάνω αρχές το Elemental RP1 συντίθεται από ένα πλαίσιο τύπου «μπανιέρας» κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα, με σωληνωτά ατσάλινα υποπλαίσια εμπρός και πίσω για τη στήριξη των μηχανικών μερών. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κατά μήκος στο κέντρο, με το σειριακό κιβώτιο των 6 σχέσεων να ακολουθεί. Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται τους πίσω τροχούς.

Με βάρος μόλις 580 κιλά, 200 κιλά κάθετη δύναμη στα 160 χλμ./ώρα και ισχύ 320 ίππων από τον δίλιτρο Ecoboost κινητήρα της Ford, το RP1 είναι ικανό να πιάσει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα σε 2,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 265 χλμ./ώρα. Χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα, με ελάχιστο ύψος και εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους, το αυτοκίνητο έχει μόνο τα ελαστικά, τις αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια και την προσεγμένη αεροδυναμική να το «κολλούν» στο δρόμο, αλλά αυτά είναι και όλα όσα χρειάζεται.

Με κόστος κάτι λιγότερο από 100.000€, είναι φυσικά αρκετά φτηνό για τις επιδόσεις του, αλλά και τόσο ειδικό λόγω της κατασκευής του που δεν μπορεί παρά να είναι το δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη του. Η πρώτη του «έξοδος» σε μορφή παραγωγής θα πραγματοποιηθεί στο φεστιβάλ ταχύτητα του Γκούντγουντ, το οποίο πραγματοποιείται στη Μεγάλη Βρετανία από τις 23 έως και τις 26 Ιουνίου 2016.

 

Best of internet