Ποιοι θα πάρουν θέση στη Formula1 το 2017;

Ποιοι θα πάρουν θέση στη Formula1 το 2017;

Το καλοκαίρι ήρθε, σενάρια και φήμες για το 2017 ήδη υπάρχουν και το gazzetta.gr ρίχνει μία ματιά στο τι... παίζει στη μεταγραφική αγορά της Formula1. Ποιοι έχουν συμβόλαιο και ποιοι ενδέχεται να... μετακομίσουν!

Ποιοι θα πάρουν θέση στη Formula1 το 2017;

Μιας και έχουμε μπει στο καλοκαίρι, έχει ξεκινήσει και η περίοδος μεταγραφολογίας στη Formula1. Βέβαια, τα σενάρια και οι φήμες έχουν αρχίσει να υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό. Μάλιστα, κάποιες... έπαιξαν από το 2015, όπως για παράδειγμα η... μετακόμιση του Βαλτέρι Μπότας στη Ferrari.

Πάντως, το φετινό καλοκαίρι αναμένεται... καυτό στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς αυτή τη στιγμή μόνο 6 πιλότοι έχουν συμβόλαιο, με 16 θέσεις να είναι κενές και σε πρώτη φάση να είναι 18 αυτοί που διεκδικούν μία θέση στην F1, που ενδέχεται να αυξηθούν αν οι ομάδες κοιτάξουν κι άλλους από το GP2.

Το gazzetta.gr, λοιπόν, ρίχνει μία ματιά στο τι... παίζει στη μεταγραφική αγορά. Οι τωρινοί που δεν έχουν συμβόλαιο, οι υποψήφιοι ρούκι και οι πιθανές... μετακομίσεις. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι υπάρχει μία θέση κενή στις μεγάλες ομάδες. Ας δούμε, λοιπον, τι... παίζει παίρνοντας τις ομάδες ανάλογα με την κατάταξή τους στη βαθμολογία.

Mercedes

Ξεκινάμε, φυσικά, από την πρωτοπόρο Mercedes. Πέρυσι ο Λιούις Χάμιλτον υπέγραψε νέο τριετές συμβόλαιο και μάλιστα με... χρυσές απολαβές για να είναι ο πρώτος που έχει εξασφαλισμένο το μέλλον του τουλάχιστον μέχρι και το 2018. Ωστόσο, όσος ντόρος έγινε το 2015 για τον Βρετανό, άλλος τόσος γίνεται φέτος για τον Νίκο Ρόσμπεργκ.

Το συμβόλαιο του Γερμανού, ο οποίος έχει κάνει το καλύτερο ξεκίνημα σεζόν στην καριέρα του και είναι πρωτοπόρος στη βαθμολογία, φτάνει στο τέλος του και εξακολουθεί να παραμένει ερωτηματικό αν θα ανανεώσει με τη Mercedes.

Οι δύο πλευρές έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να συνεχιστεί η συνεργασία τους, ωστόσο όσο δεν έρχεται η ανανέωση, τόσο... φουντώνουν οι φήμες. Πάντως, σε περίπτωση που... μία στο εκατομμύριο δεν ανανεώσει ο Ρόσμπεργκ, στα «ασημί βέλη» έχουν ψηλά στη λίστα τον Πασκάλ Βερλάιν, που αποτελεί... παιδί των Γερμανών, ενώ... παίζει και του Μαξ Φερστάπεν.

Ο πρώτος έκανε φέτος ντεμπούτο με τη Manor και το καλύτερο αποτέλεσμά του είναι η 13η θέση, όμως κάνει εκπληκτική δουλειά. Όσο για τον 18χρονο Ολλανδό, έκλεψε τις εντυπώσεις στην πρώτη του σεζόν με την Toro Rosso και με την προώθησή του στη Red Bull πανηγήρισε και την παρθενική νίκη της καριέρας του. Βέβαια, η... άνοδος του Φερστάπεν στους «κόκκινους ταύρους» σημαίνει και πολυετές συμβόλαιο και παραμονή στο Μίλτον Κέινς για πολλά χρόνια.

Ferrari

Ο επόμενος που έχει «κλειδωμένο» το μέλλον για την επόμενη χρονιά είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος έχει συμβόλαιο και για το 2017. Όμως, και εδώ μένει μία θέση... ορφανή. Αυτό διότι αποτελεί μεγάλο ερωτηματικό η ανανέωση ή μη του Κίμι Ραϊκόνεν.

Ο Iceman έχει φέρει κάποια καλά αποτελέσματα στους τελευταίους αγώνες, έχει δείξει σημάδια βελτίωσης σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά δεν οδεύει προς κάποια κατεύθυνση η περίπτωσή του. Μάλιστα, πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι θα αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Αν γίνει αυτό, υπάρχουν τρία ονόματα που... παίζουν και το ένα είναι του Φερστάπεν, αλλά για τον πιτσιρικά τα είπαμε πιο πριν.

Τα άλλα δύο είναι οι Εστεμπάν Γκουτιέρεζ και Ρομάν Γκροζάν. Ο Μεξικανός ξεκίνησε την καριέρα του στην F1 το 2013 με τη Sauber και είχε έναν τερματισμό εντός των βαθμών, ενώ για το 2015 έμεινε εκτός για να επιστρέψει φέτος με τη... νεοφώτιστη Haas, με την οποία έχει φτάσει μέχρι την 11η θέση. Όσο για τον Γάλλο, πήρε το... βάπτισμα του πυρός από τη Renault το 2009, αλλά μία πλήρη σεζόν είχε από το 2012 και μετά, όταν πλέον υπήρχε η Lotus.

Έκτοτε μέτρησε αρκετούς τερματισμούς στους πόντους και οχτώ παρουσίες στο βάθρο, με την τρίτη θέση να παραμένει το καλύτερο αποτέλεσμά του. Στην επιστροφή της με ιδιόκτητη ομάδα, η Renault ήθελε... φρέσκο αίμα και ο Γκροζάν είναι ομόσταυλος του Γκουτιέρεζ στη Haas, που χρησιμοποιεί κινητήρες της Ferrari και θεωρείται από πολλούς ως η δεύτερη ομάδα της Scuderia.

Red Bull

Χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί κάτι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έχει συμβόλαιο για έναν ακόμη χρόνο με τη Red Bull. Ο Αυστραλός έχει κάνει καλούς αγώνες, έχει πανηγυρίσει τρεις νίκες και στο Μονακό έφτασε μια... ανάσα από την τέταρτη.

Όσο για τον Φερστάπεν, ήδη προαναφέραμε ότι η προώθησή του στους Αυστριακούς σημαίνει πολυετές συμβόλαιο. Βέβαια, αν συνεχίσει τα ίδια... κόλπα και στο μέλλον, τότε θα αποτελέσει το... μήλον της έριδος για πολλές ομάδες, όμως για την ώρα φαίνεται ότι θα... στρογγυλοκαθίσει στο μονοθέσιο της RBR.

Williams

Χωρίς συμβόλαιο ο Φελίπε Μάσα για το 2017, τη στιγμή που εδώ και αρκετό καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι θα αντικατασταθεί από τον Τζένσον Μπάτον, που επίσης είναι στον τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του με τη McLaren. Βέβαια, ο Βραζιλιάνος έχει εκφράσει την επιθυμία του να συνεχίσει, αφού εξακολουθεί να έχει κίνητρο, και δεν πτοείται από τις όποιες φήμες., αν και έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο αποχώρησής του.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον Βαλτέρι Μπότας, ούτε αυτός είναι σίγουρος, αλλά δε γίνεται ο... περσινός ντόρος, με δεδομένο ότι είχε... βουήξει ο τόπος για τη... μετακόμισή του στη Ferrari. Μάλιστα, γινόταν λόγος και για προσύμφωνο με την ομάδα του Μαρανέλο ενόψει 2017, όμως φέτος φαίνεται πως στο «αλογάκι» ούτε καν ασχολούνται με την περίπτωσή του, αν και αποτελεί μία αξιόλογη λύση ως... μπακάπ του Φέτελ.

Force India

Επόμενος πιλότος που γνωρίζει ότι θα είναι στην F1 και τη νέα σεζόν είναι ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, με τον Γερμανό να συνεχίζει στη Force India για τέταρτη σερί χρονιά. Από τη μεριά του, ο Σέρχιο Πέρεζ δεν έχει συμβόλαιο και είναι άλλη μία περίπτωση που η ανανέωση... παίζεται.

Ο Μεξικανός δήλωσε ανοιχτός και έτοιμος να κάνει το άλμα στην καριέρα του και να πάει σε μεγάλη ομάδα. Αν δεν τα καταφέρει, τότε πιο πιθανό σενάριο είναι η παραμονή του στη Force India, η οποία αυτή τη στιγμή δεν έχει κάνει κάποιο τσεκάρισμα για οδηγούς.

Toro Rosso

Δεν εξελίσσεται καλά η χρονιά για τον Ντανιίλ Κβιάτ. Ο Ρώσος είδε να έρχεται ο... υποβιβασμός του από τη Red Bull στην Toro Rosso και με την καριέρα του να παίρνει την κατιούσα, είναι αβέβαιο το μέλλον του στη Formula1. Το αν θα είναι ξανά του χρόνου στο γκριντ, ούτε ο ίδιος δεν το γνωρίζει, τη στιγμή που βρίσκεται σε πολύ δύσκολη φάση.

Χωρίς συμβόλαιο είναι και ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στην F1 πέρυσι και έχει αφήσει αρκετά καλές εντυπώσεις. Το μέλον του Ισπανού είναι αβέβαιο, ενώ ακούγεται το όνομα του Πιερ Γκασλί. Ο Γάλλος συμμετέχει από το 2014 στο GP2, όπου έχει μετρήσει έως τώρα 4 πόντιουμ, και ακούγεται έντονα για τη μία από τις δύο θέσεις. Αν η STR τον επιλέξει, το ερώτημα είναι ποιον θα προτιμήσει εκ των Κβιάτ, Σάινθ.

ΜcLaren

Στη λίστα με τους πιλότους που έχουν συμβόλαιο βρίσκεται και ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός είναι πιστός στο νέο πρότζεκτ της McLaren και θεωρεί ότι μια μέρα αυτό θα φέρει αποτελέσματα. Για τον Τζένσον Μπάτον προαναφέραμε ότι μένει χωρίς ομάδα για το 2017, ωστόσο μόνο την απόσυρση δε σκέφτεται.

Ένα σενάριο είναι να ανανεώσει με τη McLaren, κάτι που αποτελεί προτεραιότητα για τον ίδιο, ενώ, όπως επίσης προείπαμε, το όνομά του... παίζει δυνατά για επιστροφή στη Williams, στην ομάδα με την οποία ξεκίνησε το... ταξίδι στον κόσμο της F1.

Πάντως, σε περίπτωση που ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 την... κάνει για την ομάδα του Γκρόουβ, στο Γουόκινγκ έχουν την εναλλακτική λύση, καθώς είναι ψηλά στη λίστα ο Στόφελ Φαντόρν. Ο Βέλγος ήταν πρώτος το 2010 στο F4 Eurocup 1.6 και το 2012 στο Eurocup Formula Renault 2.0, ενώ το 2013 ήρθε δεύτερος στη Formula Renault 3.5 και το 2014 είχε το ίδιο αποτέλεσμα στο GP2.

Πέρυσι κατέκτησε τον τίτλο στην κατηγορία που αποτελεί... αγροτικό για τη Formula1, αλλά δεν κατάφερε να βρει θέση βασικού πιλότου... ελέω Αλόνσο και Μπάτον. Πάντως, έχει κάνει το ντεμπούτο του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού στο Μπαχρέιν αντικατέστησε τον τραυματία Αλόνσο και πήρε τον πρώτο βαθμό της McLaren στη σεζόν.

Haas

Γράψαμε και πιο πριν ότι οι Ρομάν Γκροζάν και Εστεμπάν Γκουτιέρεζ έχουν συνδεθεί με τη Ferrari ως υποψήφιοι αντικαταστάτες του Ραϊκόνεν όντας άλλοι δύο πιλότοι που δεν έχουν συμβόλαιο για τη νέα χρονιά. Βέβαια, σε περίπτωση αποχώρησης κάποιου εκ των δύο η νεοεισερχόμενη Haas έχει στα υπόψιν τον Σαρλς Λεκλέρκ.

Ο 18χρονος κατάγεται από το Μονακό, πέρυσι μέτρησε 15 νίκες και 46 παρουσίες στο βάθρο για να τερματίσει τέταρτος στη Formula 3, ενώ φέτος ξεκίνησε... φορτσάτος στο GP3 και σε δύο αγώνες έχει μία νίκη και μία ένατη θέση και προηγείται στη βαθμολογία με 27 βαθμούς.

Renault

Ο Κέβιν Μάγκνουσεν επέστρεψε φέτος στη Formula1, όμως δεν έχει συμβόλαιο για την επόμενη χρονιά, όπως ούτε και ο Τζόλιον Πάλμερ, που έκανε το ντεμπούτο του με τη Renault. Είναι πιθανό αμφότεροι να συνεχίσουν με τη Renault, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει τσεκάρει κάποιον άλλον πιλότο, ώστε οι δύο προαναφερθέντες να είναι τα φαβορί για τις δύο θέσεις βασικού πιλότου.

Sauber

Πολλά ερωτηματικά υπάρχουν στη Sauber, καθώς υπάρχει αδιέξοδο στο οικονομικό σκέλος και... παίζει ακόμα και το σενάριο αποχώρησης από τη Formula1. Οι Μάρκους Έρικσον και Φελίπε Νασρ δεν ξέρουν πού θα βρίσκονται την επόμενη χρονιά. Σε περίπτωση που οι Ελβετοί συνεχίσουν, υπάρχει πιθανότητα να παραμείνουν αμφότεροι. Ειδάλλως, θα δυσκολέψουν τα πράγματα για τους δύο πιλότους, καθώς θα μειωθεί ο αριθμός των διαθέσιμων θέσεων στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ παγκοσμίως.

Manor

Έχοντας περάσει πολλά στο παρελθόν, η Manor θα γνωστοποιήσει ως συνήθως τελευταία στιγμή το οδηγικό της δίδυμο την τελευταία στιγμή. Όπως προαναφέραμε, το όνομα του Πασκάλ Βερλάιν... παίζει για τη Mercedes, ενώ ούτε ο Ρίο Χαριάντο είναι σίγουρος, καθώς οι χορηγοί του δεν εγγυώνται τα χρήματα, τα οποία έφεραν τον Ινδονήσιο στην F1. Ούτε εδώ υπάρχει κάποιος άλλος πιλότος που να τσεκάρεται ή να φημολογείται για μία θέση.

Υπάρχει και ο Μαλντονάντο!

Ως... μπόνους θα υπολογίσουμε τον Παστόρ Μαλντονάντο. Όχι, δεν τρελαθήκαμε! Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα δήλωσε πως δουλεύει πολύ σκληρά, με σκοπό να επιστρέψει στη Formula1 το 2017. Αν και είχε ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Lotus, η αλλαγή σε Renault και η μη έγκαιρη εγγύηση καταβολής χρημάτων από τους χορηγούς του τον άφησαν εκτός του αθλήματος για φέτος, αλλά φαίνεται πως ετοιμάζεται για το... comeback. Αν τα καταφέρει, το ερώτημα είναι ποιανού τη θέση θα πάρει στο γκριντ.

Best of internet