Θάνατος... Νο103 του Σάλομ

Νίκος Τσιώκος
Θάνατος... Νο103 του Σάλομ
Ο θάνατος του Λουίς Σάλομ ήταν ο υπ' αριθμόν 103 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλέτας από την ίδρυσή του το 1949, ενώ για πρώτη φορά σκοτώθηκε κάποιος στην πίστα της Βαρκελώνης.

Από το 1949, όταν ιδρύθηκε και ξεκίνησαν οι αγώνες, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλέτας έχει θρηνήσει αρκετούς αναβάτες. Τελευταίος ο Λουίς Σάλομ, ο οποίος είχε σφοδρή πτώση στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Moto 2 την Παρασκευή (3/6).

Το ατύχημα του Ισπανού έλαβε χώρα στην 12η στροφή της Καταλούνια στη Βαρκελώνη και λίγη ώρα αργότερα υπέκυψε στα τραύματά του για να αφήσει την τελευταία του πνοή πριν καν συμπληρώσει τα 25 χρόνια ζωής. Γι' αυτό και οι διοργανωτές, μετά από συμφωνία της Επιτροπής Ασφαλείας και των αναβατών, άλλαξαν τη διάταξη σε αυτή που χρησιμοποιείται για τη Formula1. Έτσι, αυτός ήταν ο υπ' αριθμόν 103 θάνατος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των δύο τροχών σε οποιαδήποτε κατηγορία.

Ο πρώτος ήρθε την πρώτη χρονιά του αθλήματος, δηλαδή το 1949, όταν ο Βρετανός Μπεν Ντρινκγουόυερ έχασε τη ζωή του στον αγώνα της Νήσου Μαν, που βρίσκεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις 13 Ιουνίου 1949. Μετά από ένα μήνα, στις 17 Ιουλίου, στον αγώνα της κατηγορίας Sidecar στο Σπα του Βελγίου είχαμε δύο θανάτους, του Βέλγου Εντουάρ Μπρουϊλάν και του Βρετανού «Χερστ».

Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι και το 1964 είχαμε κάθε χρόνο τουλάχιστον έναν θάνατο και τις περισσότερες φορές παραπάνω από έναν. Έγινε μία... παύση το 1965 και από το 1966 μέχρι και το 1977 ίσχυσε το ίδιο, ενώ όσο περνούσαν τα χρόνια οι θάνατοι σε τέτοιο επίπεδο μηχανοκίνητων σπορ ολοένα και λιγόστευαν. Έπειτα, είχαμε ξανά από το 1980, μέχρι και το 1984, το 1988, το 1989, το 1993 και το 1994.

Ο επόμενος θάνατος ήρθε μετά από 9 χρόνια, όταν ο Ιάπωνας Νταϊζίρο Κάτο έφυγε από τη ζωή στον αγώνα της Ιαπωνίας στη Σουζούκα στις 6 Απριλίου 2003 για το Moto GP. Ακολούθησε ο συμπατριώτης του Σόια Τομιζάβα στο Μισάνο της Ιταλίας στις 5 Σεπτεμβρίου 2010 για τη Moto 2, ενώ στις 23 Οκτωβρίου 2011 είχαμε μόλις τον δεύτερο θάνατο επί εποχής Moto GP, με τον Μάρκο Σιμοντσέλι να έχει το δυστύχημα στη Σεπάνγκ.

Ύστερα από περίπου 5 χρόνια, λοιπόν, είδαμε έναν ακόμα αναβάτη να αφήνει την πνοή του στις πίστες προκαλώντας σοκ και συγκίνηση σε όλον τον κόσμο των μηχανοκίνητων σπορ παγκοσμίως και όχι μόνο. Τέλος, να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά σκοτώθηκε κάποιος στην πίστα της Καταλούνια. Την πρωτοπορία έχει Σνάεφελ της Νήσου Μαν με 36 και ακολουθεί το Σπα του Βελγίου με 10.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!