Αν δεν συνδέεται, δεν αγοράζεται

Γιώργος Βαρίνος
Αν δεν συνδέεται, δεν αγοράζεται
Μια έρευνα της Nissan αποκαλύπτει ότι το 1/3 περίπου των αγοραστών νέων αυτοκινήτων, ενδιαφέρεται κυρίως για τη δυνατότητα σύνδεσής τους με smartphones.

Ποιος να πίστευε πριν από λίγα χρόνια, ότι το βασικό κριτήριο για την αγορά αυτοκινήτου δεν θα ήταν οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά, η οικονομία ή έστω η αισθητική. Ωστόσο, η έκρηξη της ψηφιακής τεχνολογίας και του internet of things, έχουν οδηγήσει πολλούς νέους αγοραστές αυτοκινήτου να θεωρούν πολύ πιο ουσιαστικό κριτήριο αγοράς τη σωστή και πλήρη σύνδεση του συστήματος infotainment με το κινητό τους τηλέφωνο, παρά οτιδήποτε άλλο!

Μια νέα έρευνα της Nissan απέδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει άρδην της προτεραιότητες των καταναλωτών και τα αγοραστικά κριτήρια στον κλάδο των αυτοκινήτων. Έτσι, το 28% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θεωρεί πιο σημαντικό κριτήριο τη δυνατότητα σύνδεσης του αυτοκινήτου με το smartphone, παρά την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ένα 13% δεν θα αγοράσει αυτοκίνητο που δεν δίνει δυνατότητα σύνδεσης με το internet, ενώ 20% των ερωτηθέντων ευχαρίστως θα επέλεγε ένα άλλο αυτοκίνητο, που θα προσέφερε περισσότερες δυνατότητες διασύνδεσης.

Το τελευταίο αυτό ποσοστό, διπλασιάζεται στους ερωτηθέντες που περνούν περισσότερες από 20 ώρες την εβδομάδα οδηγώντας, δείχνοντας έτσι την τεράστια δυναμική και σημασία που έχει η δυνατότητα επικοινωνίας του αυτοκινήτου με το περιβάλλον του.

Ο μηχανικός Πάτρικ Κίναν, ή «ο άνθρωπος με τα 40 τηλέφωνα», είναι το στέλεχος της Nissan που φροντίζει ώστε όλα τα μοντέλα της να εξασφαλίζουν το ιδανικό περιβάλλον σύνδεσης με όλα τα διαθέσιμα σήμερα φορητά τηλέφωνα. Ο ρόλος του αποκτά μέρα με τη μέρα ολοένα και μεγαλύτερη σημασία, καθώς από τη δική του επιτυχία εξαρτώνται χιλιάδες πωλήσεις στην Ευρώπη.

«Δουλειά μου είναι να διασφαλίσω ότι κανείς που θα μπει σε μια έκθεση Nissan, δεν θα φύγει απογοητευμένος διότι το τηλέφωνό του δεν συνδέθηκε με το αυτοκίνητο», αναφέρει ο Κίναν. Ταυτόχρονα, δεν διστάζει να αναφέρει και τις δυσκολίες του επαγγέλματος, που κατά κύριο λόγο έχουν να κάνουν με τη συχνό ρυθμό παρουσίασης νέων τηλεφώνων από τους κατασκευαστές. «Ο κύκλος ζωής ενός αυτοκινήτου είναι πέντε με έξι έτη. Σε αυτό το διάστημα, ένα φορητό τηλέφωνο έχει αλλάξει τουλάχιστον 3 φορές».

Συνεχής εγρήγορση λοιπόν, παρακολούθηση της τεχνολογίας και αναβαθμίσεις, είναι ότι πρέπει να κάνει ο Κίναν για να κρατάει να Nissan πάντα στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!