Οι νόρμες ρύπων «έφαγαν» το Yamaha VMAX

Οι νόρμες ρύπων «έφαγαν» το Yamaha VMAX
Ένας από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της κατηγορίας των muscle bikes φαίνεται ότι έφτασε στο τέλος της καριέρας του, καθώς δεν πληροί τις αυστηρές Euro 4 προδιαγραφές που θα τεθούν σε ισχύ από το 2017.

Με ιστορία άνω των 30 χρόνων, το Yamaha VMAΧ είναι από τις πιο χαρακτηριστικές muscle μοτοσυκλέτες, καθώς διατίθεται από το 1985. Με επιβλητική εμφάνιση και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα, κέρδισε το δικό του κοινό, όμως έπεσε στην «παγίδα» των ρύπων και σύντομα, η παραγωγή του θα σταματήσει. Αυτό συμβαίνει γιατί ο θηριώδης V4 κινητήρας του των 1.679 κυβικών εκατοστών δεν πληροί τις αυστηρές Euro 4 προδιαγραφές, που θα ξεκινήσουν να ισχύουν από το 2017. Η Yamaha από την άλλη κρίνει ότι δεν τη συμφέρει να τροποποιήσει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, καθώς το VMAX είναι ακριβό και πολύ ειδικό, οπότε κατά συνέπεια απευθύνεται σε ένα περιορισμένο κοινό.

Αυτό σημαίνει πως θα είναι διαθέσιμο μέχρι και το τέλος του 2016, ή ότι θα «φορέσει» ένα άλλο μοτέρ της εταιρείας και θα συνεχίσει την εμπορική του καριέρα, με την τελική απόφαση να μην έχει διευκρινιστεί ακόμη. Θυμίζουμε ότι στην τελευταία του έκδοση, το VMAX παρουσιάστηκε με ένα εντελώς νέο πλαίσιο, που το έκανε πιο εύχρηστο στην καθημερινή χρήση και πιο φιλικό στο όριο, κάτι που δεν ίσχυε σε απόλυτο βαθμό για τις προηγούμενες γενιές του που ήταν πιο «απόλυτες». Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι ένας V4 των 1.679 κυβικών εκατοστών (όπως αναφέρεται και παραπάνω), με την απόδοσή του να φτάνει τους 200 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και τη ροπή να ανέρχεται στα 167 Nm, στις 6.500 σ.α.λ., εκτοξεύοντας το VMAX στις από στάση, αλλά και εν κινήσει επιταχύνσεις. Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια της ζωής του παρουσιάστηκαν αρκετές ειδικές εκδόσεις, με μια από αυτές να είναι η Carbon η οποία παρουσιάζεται στο βίντεο που ακολουθεί.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!