Τα ρεκόρ του Φερστάπεν και το... φρένο της Mercedes

Νίκος Τσιώκος
Τα ρεκόρ του Φερστάπεν και το... φρένο της Mercedes
Τα ρεκόρ του Μαξ Φερστάπεν και το... φρένο που έβαλαν στο σερί τους οι Νίκο Ρόσμπεργκ και Mercedes ήταν από τα πιο ενδιαφέροντα στατιστικά του αγώνα της Βαρκελώνης.

Εκπληκτικός αγώνας με απρόσμενη εξέλιξη στην Καταλούνια και δεν είναι λίγα τα στατιστικά που προέκυψαν. Εξ' αυτών πιο ενδιαφέροντα είναι τα ρεκόρ του Μαξ Φερστάπεν και το... φρένο που μπήκε στο σερί των Νίκο Ρόσμπεργκ και Mercedes.

Ο Ολλανδός έγραψε ιστορία, καθώς σημείωσε τέσσερα ρεκόρ, με αποκορύφωμα τον νεότερο σε ηλικία νικητή στην ιστορία της Formula1. Όσον αφορά τον Γερμανό, το σερί του σταμάτησε στις 7 νίκες και έχασε την ευκαιρία να πιάσει τις 9 του Σεμπάστιαν Φέτελ, ενώ τα «ασημί βέλη» να πιάσουν το ρεκόρ των 11 της McLaren από το 1988.

Αναλυτικά τα στατιστικά της Βαρκελώνης

Σε ηλικία 18 ετών και 228 ημερών ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της Formula1. Ο Ολλανδός το έπραξε σε μικρότερη ηλικία κατά δύο χρόνια και 210 ημέρες από τον προηγούμενο κάτοχο του ρεκόρ, Σεμπάστιαν Φέτελ.

Όμως, τα ρεκόρ του νεαρού δε σταματούν εκεί, καθώς έγινε και ο νεότερος σε ηλικία πιλότος που οδηγεί την κούρσα ενός αγώνα και που ανεβαίνει στο βάθρο. Αυτά προστίθενται στα δύο που έχει από πέρυσι ως νεότερος σε ηλικία πιλότος που τερμάτισε στους βαθμούς και εκκίνησε σε Γκραν Πρι.

Ακόμη, έγινε ο πρώτος Ολλανδός που κέρδισε αγώνα της F1 και ο δεύτερος που ανέβηκε στο βάθρο. Προηγούμενος ήταν ο πατέρας του, Γιος, με δύο πόντιουμ το 1994 με την Benetton.

Επίσης, ο Φερστάπεν έγινε ο πρώτος οδηγός που κέριδσε αγώνα στο ντεμπούτο του με ομάδα, μετά τον Φερνάντο Αλόνσο το 2010, όταν είχε επικρατήσει στο δικό του ντεμπούτο τότε με τη Ferrari.

Η νίκη του Ολλανδού είναι η πρώτη της Red Bull από τότε που αποχώρησε ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Η τελευταία των «κόκκινων ταύρων» ήταν στο Βέλγιο το 2014 στην τελευταία χρονιά του Γερμανού με την ομάδα του Μίλτον Κέινς.

Με την παρθενική νίκη του Φερστάπεν, διατηρήθηκε το ξεχωριστό ρεκόρ της Βαρκελώνης, που πλέον έχει δέκα διαφορετικούς νικητές τα τελευταία δέκα χρόνια. Καμία άλλη πίστα δεν έχει τέτοιο ρεκόρ.

Για πρώτη φορά στη σεζόν η Ferrari είχε αμφότερους τους πιλότους της στο βάθρο. Δεύτερο σερί για τον Κίμι Ραϊκόνεν, κάτι που είχε πράξει τελευταία φορά το 2013 με τη Lotus στη Σιγκαπούρη και στην Κορέα.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έμεινε τρίτος με τη στρατηγική των τριών πιτ στοπ και είδε τον Φερστάπεν να του κλέβει το ρεκόρ του νεότερου νικητή στην ιστορία, αλλά διατήρησε αυτό των σερί νικών, αφού ο Νίκο Ρόσμπεργκ σταμάτησε στις 7.

Από τη μεριά της, η Mercedes έχασε την ευκαιρία να πιάσει το σερί νικών της McLaren (11 το 1988), αφού σταμάτησε στις 10.

Αυτή ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του Ρόσμπεργκ μετά τη Ρωσία πέρυσι και πρώτη διπλή εγκατάλειψη των «ασημί βελών» ύστερα από την Αυστραλία το 2011.

Ακόμη, για πρώτη φορά μετά το Γκραν Πρι των ΗΠΑ το 2012, η ομάδα του Μπράκλεϊ δεν είχε ούτε ένα μονοθέσιο στους βαθμούς.

Μετά τη διπλή εγκατάλειψη των Γερμανών, η Williams είναι πλέον η μοναδική ομάδα τη φετινή σεζόν που έχει αμφότερα τα μονοθέσιά της στους βαθμούς σε κάθε αγώνα.

Το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του είχε ο Κάρλος Σάινθ, που τερμάτισε έκτος, και μάλιστα στο... σπίτι του.

Πρώτος ταχύτερος γύρος για τον Ντανιίλ Κβιάτ, ο οποίος επέστρεψε στην Toro Rosso και τερμάτισε έναν γύρο πίσω από τον Φερστάπεν όντας στη δέκατη θέση για να έχουμε και τα τέσσερα μονοθέσια της Red Bull (με δεδομένο ότι η STR είναι ουσιαστικά ίδια ομάδα με την RBR).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!