Αύξηση αλλά και αβεβαιότητα στην αγορά αυτοκινήτου

Αύξηση αλλά και αβεβαιότητα στην αγορά αυτοκινήτου
Σαν καρδιογράφημα, τον ένα μήνα ανοδικό και τον άλλο καθοδικό, είναι το διάγραμμα των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων.

Η βουτιά της αγοράς το Φεβρουάριο έγινε μικρή αύξηση το Μάρτιο και σημαντική τον Απρίλιο, αφού οι πωλήσεις καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα παρουσίασαν αύξηση κατά 24,8%. Ωστόσο, στο διάστημα του τετραμήνου Ιανουάριος – Απρίλιος 2016 δεν υπήρξε καμία ποσοστιαία μεταβολή σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα, με 25.061 οχήματα να έχουν ταξινομηθεί το 2016, έναντι 25.072 το 2015.

Η αύξηση του Απριλίου έχει να κάνει με την επισημοποίηση της παράτασης της απόσυρσης έως το τέλος Μαΐου. Ταυτόχρονα, οι μεγάλες προσφορές των εταιρειών και η δέσμευση των περισσότερων ότι όποιος παραγγείλει καινούριο αυτοκίνητο έως τέλος Μαΐου θα έχει το όφελος απόσυρσης άσχετα με την ημερομηνία παράδοσής του, τόνωσαν τις πωλήσεις.

Η άνοδος αυτή όμως έχει ημερομηνία λήξης και, αν κάτι δεν αλλάξει δραματικά προς την τόνωση της αγοράς, με τη λήξη της απόσυρσης αναμένεται διόρθωση προς τα κάτω, με τις πωλήσεις να βρίσκονται στα περσινό, απογοητευτικό επίπεδο. Που σημαίνει ότι θα συνεχίσουν να κινούνται στο -74,8%, σε σχέση με το μέσο όρο πωλήσεων την προηγούμενη δεκαετία.

Ταυτόχρονα, οι αντιπροσωπείες καινούριων αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν και το βραχνά της εισαγωγής μεταχειρισμένων από το εξωτερικό, τα οποία ωφελούνται από ένα εντελώς στρεβλό πλαίσιο φορολόγησης που «επιδοτεί» αυτά με τα περισσότερα διανυθέντα χιλιόμετρα. Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο να έρχονται στη χώρα αυτοκίνητα με πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, στη συνέχεια αυτά να παραποιούνται προς τα κάτω και να πλασάρονται στην αγορά για μεγάλες «ευκαιρίες».

Εν αναμονή λοιπόν ενός δίκαιου και περιβαλλοντικά ορθού φορολογικού πλαισίου για το αυτοκίνητο, η αγορά θα συνεχίσει να πορεύεται μήνα με το μήνα, με μόνο στόχο την επιβίωση.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!