Πιλότοι που έχουν τρέξει με δύο ομάδες την ίδια σεζόν στη Formula1

Πιλότοι που έχουν τρέξει με δύο ομάδες την ίδια σεζόν στη Formula1

Η... τράμπα των Μαξ Φερστάπεν, Ντανιίλ Κβιάτ δεν ήταν η πρώτη που έγινε στην ιστορία της Formula1, ενώ επίσης δεν είναι η πρώτη φορά που ένας πιλότος θα τρέξει με δύο ομάδες την ίδια σεζόν. Το gazzetta.gr παρουσιάζει τα πιο διάσημα παραδείγματα.

Πιλότοι που έχουν τρέξει με δύο ομάδες την ίδια σεζόν στη Formula1

Την αντικατάσταση του Ντανιίλ Κβιάτ με τον Μαξ Φερστάπεν αποφάσισε η Red Bull, με τον Ρώσο να παίρνει τη θέση του Ολλανδού στην Toro Rosso. Έτσι, οι δύο πιλότοι θα τρέξουν με δύο ομάδες στην ίδια σεζόν, κάτι που ωστόσο δεν γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula1.

Επίσης, δεν είναι η πρώτη φορά που δύο ομάδες κάνουν... τράμπα τους οδηγούς. Με αφορμή, λοιπόν, την εν λόγω ανταλλαγή, το gazzetta.gr σας παρουσιάζει τα πιο διάσημα παραδείγματα, καθώς υπάρχουν κι άλλα, στην ιστορία, με τη βοήθεια της επίσημης ιστοσελίδας της Formula1. Από τον πρόσφατο Τζιανκάρλο Φισικέλα το 2009 μέχρι και τον Ρομπέρτο Μορένο των τριών ομάδων το 1991.

Τζινακάρλο Φισικέλα, Force India, Ferrari, 2009

Ο τραυματισμός του Φελίπε Μάσα το 2009 άφησε μία κενή θέση στη Ferrari. Αρχικά, είχε επιλεγεί ο Λούκα Μπαντοέρ, όμως δεν έδειχνε ικανός να αντικαταστήσει τον Βραζιλιάνο και έτσι προτιμήθηκε ο Τζιανκάρλο Φισικέλα.

Ο Ιταλός παραδέχτηκε ότι πάντα ήθελε να οδηγήσει για τη Scuderia και από το Γκραν Πρι της Ιταλίας εκείνης της χρονιάς και για το υπόλοιπο της τότε σεζόν μπήκε στο τιμόνι του δεύτερου κόκκινου μονοθεσίου και αγωνίστηκε με δεύτερη ομάδα στην ίδια χρονιά, αφού πρώτα ήταν στη Force India.

Γιάρνο Τρούλι, Renault, Toyota 2004, Minardi, Prost 1997

Ο Γιάρνο Τρούλι είναι ο μοναδικός που έχει αγωνιστεί με δύο ομάδες εντός μίας σεζόν δύο φορές στην καριέρα του. Η πρώτη ήταν το 1997, που ήταν και η παρθενική του στη Formula1. Ο Ιταλός ξεκίνησε με τη Minardi, αλλά το σοβαρό ατύχημα του Ολιβιέ Πανίς στον Καναδά τον άφησε με δύο σπασμένα πόδια και έφερε τον Τρούλι στην Prost. Η δεύτερη ήταν το 2004, όταν από τη Renault πήγε στην Toyota, όμως αυτή τη φορά ο λόγος δεν ήταν κάποιος τραυματισμός.

Μετά τη νίκη του στο Μόντε Κάρλο, που ήταν και η μοναδική της καριέρας του, ο Τρούλι ανακοίνωσε ότι στο τέλος της σεζόν θα πήγαινε σε άλλη ομάδα. Αυτή ήταν η Toyota, κάτι που δεν έμεινε μυστικό και έφερε το... διαζύγιο με τους Γάλλους τρεις αγώνες πριν το φινάλε. Έτσι, «μετακόμισε» πρόωρα στους Ιάπωνες, όπου έμεινε μέχρι και το 2009.

Χάινζ Χάραλντ Φρέντεζ, Ζαν Αλεζί Jordan, Prost, 2001

Οι Φερστάπεν, Κβιάτ δεν είναι οι μοναδικοί που αντάλλαξαν ομάδες, καθώς υπήρξε και στο παρελθόν τέτοιο... ζευγάρι. Ο λόγος για τους Χάινζ Χάραλντ Φρέντζεν και Ζαν Αλεζί. Λίγο πριν τον... εντός έδρας αγώνα της χώρας του η Jordan αποφάσισε να απομακρύνει τον Γερμανό.

Αρχικά, είχε επιλέξει τον Ρικάρντο Ζόντα, αλλά κατέληξε στον Γάλλο, ο οποίος έλυσε το συμβόλαιό του με την Prost, η οποία δεν είχε άλλη επιλογή και ένταξε στο... ρόστερ της τον Φρέντζεν. Έτσι, φέτος είχαμε το δεύτερο... ζευγάρι οδηγών που έκαναν... τράμπα στις ομάδες!

Μίκα Σάλο, BAR, Ferrari 1999

Άλλος ένας που έτρεξε με δύο ομάδες την ίδια χρονιά ήταν ο Μίκα Σάλο το 1999. Ο Φινλανδός ήταν να μην τρέξει καθόλου εκείνη τη σεζόν. Όμως, ο τραυματισμός του Ρικάρντο Ζόντα στη Βραζιλία τον έφερε στην BAR, με την οποία συμμετείχε σε τρεις αγώνες.

Ωστόσο, το 1999 υπήρξε κι ένας άλλος σοβαρός τραυματισμός, αυτός του Μίκαελ Σουμάχερ, που έσπασε το πόδι του στο ατύχημα του Σίλβερστοουν. Έτσι, έδωσε το παρών σε άλλα έξι Γκραν Πρι με τη Ferrari και μάλιστα ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο (δεύτερος στη Γερμανία, τρίτος στην Ιταλία), που ήταν και τα μοναδικά πόντιουμ της καριέρας του.

Τζέι Τζέι Λέχτο, Benetton, Sauber, Αντρέα ντε Σέζαρις, Jordan, Sauber 1994

Μία περίεργη περίπτωση συναντάμε σε αυτή των Τζέι Τζέι Λέχτο και Αντρέα ντε Σέζαρις το 1994, καθώς οι δύο πιλότοι είχαν και δύο διαφορετικές ομάδες, αλλά και μία κοινή. Ο πρώτος ξεκίνησε με την Benetton Ford, με την οποία είχε 1 τερματισμό στους βαθμούς και 4 εγκαταλείψεις σε 6 αγώνες. Ο δεύτερος γι' αρχή συμμετείχε με την Jordan σε μόλις 2 αγώνες και εν συνεχεία πήγε στη Sauber.

Με την ελβετική ομάδα μέτρησε 8 εγκαταλείψεις σε 9 αγώνες και εδώ είναι που ήρθε το περίεργο φινάλε για τον ντε Σέζαρις. Μετά το Γκραν Πρι Ευρώπης, ήταν να τον αντικαταστήσει ο Αυστριακός Καρλ Βέντλινγκερ, αλλά έμεινε στο... περιθώριο. Έτσι, η Sauber προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τον ντε Σέζαρις, που επέλεξε να πάει διακοπές, από τη στιγμή που δεν περίμενε να τρέξει. Η προσπάθεια... έπεσε στο κενό και η ομάδα του Χίνβιλ... επιστράτευσε τον Λέχτο.

Ρομπέρτο Μορένο, Benetton, Jordan, Minardi, 1991

Ο Ρομπέρτο Μορένο δεν έτρεξε με μία και δύο ομάδες στην ίδια χρονιά, αλλά με τρεις! Ξεκίνησε με την Benetton, με την οποία είχε 11 συμμετοχές, ενώ για δύο αγώνες έτρεξε με την Jordan παίρνοντας τη θέση του Μίκαελ Σουμάχερ.

Γι' άλλους τόσους έμεινε εκτός πριν επιστρέψει για το φινάλε της Αυστραλίας με τη Minardi, όταν μία αλυσίδα γεγονότων άφησε μία θέση κενή στην εν λόγω ομάδα. Όλα αυτά έγιναν το 1991, χρονιά που είχε σκαμπανεβάσματα για τον Βραζιλιάνο.

Best of internet