Τι κρύβουν οι νέοι κινητήρες της VW;

Τι κρύβουν οι νέοι κινητήρες της VW;

Μεγαλύτερη απόδοση, μειωμένη κατανάλωση και μια σειρά από προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά αποτελούν τα "μυστικά" της νέας γενιάς κινητήρων TSi. 

Τι κρύβουν οι νέοι κινητήρες της VW;

Μεγαλύτερη ισχύς, λιγότεροι ρύποι, χαμηλότερο βάρος, βελτιωμένη ποιότητα λειτουργίας θα είναι τα αποτελέσματα μια πλειάδας τεχνολογικών καινοτομιών που έχει ενσωματώσει η VW στη νέα γενιά των τετρακύλινδρων κινητήρων TSi που σύντομα θα παρουσιάσει.

Όπως είχε ανακοινώσει ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας στις αρχές του 2016, έπεται η αντικατάσταση των κινητήρων βενζίνης TSi στα 1.4 λίτρα και TDi στα 1.6 λίτρα από σύνολα 1.5 λίτρων. Για τον πρώτο κινητήρα, το νέο 1.5 TSi, η εταιρεία έδωσε ήδη στη δημοσιότητα πολλά στοιχεία τεχνολογίας και απόδοσης, που δείχνουν μια εντελώς νέα σχεδίαση σχεδόν από λευκό χαρτί.

Κατ’ αρχάς ο νέος 1.5 TSi θα είναι ο πρώτος στην κατηγορία του κινητήρας βενζίνης που θα διαθέτει turbo μεταβλητών πτερυγίων, τα οποία μάλιστα θα ελέγχονται και ηλεκτρονικά. Δεύτερον, θα λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller, καθώς η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί στον απίστευτα υψηλό για τροφοδοσία με turbo λόγο του 12,5:1. Επίσης, ο νέος κινητήρας θα έχει στάνταρ σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων του (ACT), ειδική επίστρωση κυλίνδρων για πολύ μεγάλη μείωση των τριβών με τα ελατήρια των πιστονιών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού και νέας γενιάς μπεκ που αναπτύσσουν πίεση 350 bar για τη μέγιστη ατμοποίηση του καυσίμου.

Ο νέος κινητήρας 1.5 TSi ανήκει στη γενιά ΕΑ211 πρώτος εκπρόσωπος της οποίας υπήρξε ο τρικύλινδρος κινητήρας turbo του λίτρου που ήδη τοποθετείται σε Polo και Golf. Αρχικά θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 130 και 150 ίππους και το αποτέλεσμα της πολύ υψηλής τεχνολογίας του είναι εντυπωσιακό στον τρόπο που αποδίδεται η ισχύς και η ροπή του, αλλά και στο γεγονός ότι είναι 10% πιο οικονομικός από τον σημερινό 1.4 TSi.

Η απόδοση της μέγιστης ροπής εντυπωσιάζει καθώς ξεκινά σχεδόν από τις στροφές του ραλαντί, δηλαδή από τις 1.300. Στη συνέχεια το διάγραμμα θυμίζει οροπέδιο, καθώς η ροπή διατηρείται σταθερά στη μέγιστη τιμή της έως και τις 4.000 σ.α.λ. από όπου ξεκινά να μειώνεται σταδιακά έως και τις 6.500 σ.α.λ.

Αυτό σημαίνει ένα πολύ μεγάλο εύρος απόδοσης, που διευκολύνει σημαντικά την οδήγηση και μπορεί να συνδυαστεί με μακριές σχέσεις μετάδοσης για πολύ χαμηλή κατανάλωση στο ταξίδι και σε συνθήκες σταθερής ταχύτητας.

Όπως μπορείτε να δείτε και στους σχετικούς πίνακες απόδοσης που δόθηκαν στη δημοσιότητα, τόσο η ροπή, όσο και η απόδοσή της θυμίζουν περισσότερο κινητήρες diesel παρά βενζίνης, χωρίς φυσικά το μικρό εύρος στροφών λειτουργίας των πρώτων, τον αυξημένο θόρυβο και τους κραδασμούς. 

Best of internet