Γιατί τα ηλεκτρικά θα κατακτήσουν την Ευρώπη;

Γιώργος Βαρίνος
Γιατί τα ηλεκτρικά θα κατακτήσουν την Ευρώπη;
Ξεκινά η επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στη γηραιά ήπειρο, μετά την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να προσφέρει κίνητρα για την αγορά τους.

Η γερμανική αγορά καινούριων αυτοκινήτων είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, καθώς μετρά περίπου το ¼ των πωλήσεων όλης της ηπείρου. Οποιαδήποτε αλλαγή σε αυτή, είναι λογικό ότι επηρεάζει άμεσα τις τάσεις ολόκληρης της Ευρώπης. Μετά λοιπόν την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης, σε συνεργασία με τους εγχώριους κατασκευαστές, να προσφέρουν οικονομικό κίνητρο 4.000€ για την αγορά ηλεκτρικού και 3.000€ για την αγορά υβριδικού αυτοκινήτου, οι σημερινές ισορροπίες στις πωλήσεις συμβατικών και νέας τεχνολογίας οχημάτων αναμένεται να αλλάξουν.

Σήμερα, στη Γερμανία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται μόλις στο 1% της συνολικής αγοράς, είναι δηλαδή περίπου 30.000 σε σύνολο 3.000.000 οχημάτων. Φυσικά, για το φαινόμενο αυτό δεν ευθύνεται μόνο το αυξημένο κόστος και η μικρή αυτονομία των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και –κυρίως- η έλλειψη υποδομών φόρτισης στους δημόσιους δρόμους, που αποθαρρύνουν πολλούς συμπαθούντες από τη χρήση τους.

Με αυτό το δεδομένο, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε από το συνολικό κονδύλι των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει η στήριξη της αγοράς των αυτοκινήτων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, τα 300 εκατομμύρια να διατεθούν για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών φόρτισης.

Συνολικά η απόφαση των κινήτρων για την ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, έχει ως κύριο άξονα την ενίσχυση των πωλήσεων των Γερμανών κατασκευαστών, ώστε αυτοί να συνεχίσουν να επενδύουν στις νέες τεχνολογίες και φυσικά να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικοί έναντι των Αμερικανών, Ιαπώνων και Κινέζων κατασκευαστών. Ο κλάδος της βιομηχανίας αυτοκινήτου στη Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος όσον αφορά τον εξαγωγικό τζίρο και αποτελεί την ατμομηχανή της χώρας, με αποτέλεσμα οποιοσδήποτε μελλοντικός κλυδωνισμός να είναι εθνικά καταστροφικός.

Από την άλλη πλευρά, βάσει της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους κατασκευαστές, οι τελευταίοι θα συνεισφέρουν κατά 50% στη μείωση της τιμής διάθεσης των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.

Έτσι, σε συνδυασμό με αντίστοιχα κίνητρα που δίνονται σε Βρετανία, Γαλλία και άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, υπολογίζεται μέχρι το 2020 η κατηγορία των αυτοκινήτων πολύ χαμηλών και μηδενικών ρύπων να έχει βρει τη θέση στης στην αγορά και να μην αποτελεί πλέον μια περιθωριακή επιλογή λίγων οικολογικά ή τεχνολογικά ευαίσθητων οδηγών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!