Eνα στα δύο Ι.Χ. ντίζελ πάνω από τα όρια ρύπων

Eνα στα δύο Ι.Χ. ντίζελ πάνω από τα όρια ρύπων

Γερμανική έρευνα αποκαλύπτει, ότι ένα στα δύο πετρελαιοκίνητα μοντέλα εκπέμπει πολύ περισσότερα οξείδια του αζώτου από ό,τι δείχνουν οι τυποποιημένες μετρήσεις!

Eνα στα δύο Ι.Χ. ντίζελ πάνω από τα όρια ρύπων

Πολλοί αυτοκινητοκατασκευαστές εξακολουθούν να εφαρμόζουν τρικ στα όρια της νομιμότητας, προκειμένου να πετύχουν χαμηλότερες τιμές εκπομπών ρύπων κατά τις τυποποιημένες μετρήσεις. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, όπου το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Το γερμανικό Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μίας επιτροπής, που συστάθηκε με στόχο να διερευνήσει κατά πόσο ανταποκρίνονται οι εργοστασιακές μετρήσεις ρύπων στην πραγματικότητα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο μπήκαν στο μικροσκόπιο της επιτροπής 53 ντιζελοκίνητα μοντέλα διαφόρων εταρειών, όπως Αlfa Romeo, Chevrolet, Audi, Porsche, VW, Dacia, Fiat, Mercedes, Ford, Opel, Hyundai, Jaguar, Jeep, Toyota, Land Rover, Nissan, Renault, Suzuki, κ.α.

Η έκθεση της επιτροπής αποκάλυψε, ότι στα 27 μοντέλα κυμαίνονταν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου στα όρια των εργοστασιακών μετρήσεων, όμως στα υπόλοιπα 26 μοντέλα παρατηρήθηκαν αποκλίσεις εκτός ορίων. Στα μοντέλα με υπερβολικά υψηλές εκπομπές ρύπων ευθύνεται κατά κύριο λόγο για την απόκλιση ένα σύστημα της Bosch, το οποίο απενεργοποιεί τα αντιρρυπαντικά συστήματα του αυτοκινήτου κάτω από μία συγκεκριμένη θερμοκρασία για καλύτερη προστασία του κινητήρα.

Στα περισσότερα από αυτά, απενεργοποιούνται τα συστήματα καθαρισμού των καυσαερίων σε θερμοκρασίες κάτω των 10 βαθμών Κελσίου, όμως στα Opel γίνεται αυτό ήδη από τους 17 βαθμούς Κελσίου.

Το επιστημονικό συμβούλιο του Γερμανικού κοινοβουλίου, όπως επίσης οι αρμόδιες αμερικανικές Αρχές, θεωρούν παράνομο αυτόν τον μηχανισμό απενεργοποίησης των συστημάτων αντιρρύπανσης. Ωστόσο, οι αυτοκινητοκατασκευαστές διαφωνούν και τον κρίνουν απαραίτητο για την προστασία των κινητήρων τους.

Best of internet