Τρεις κινητήρες ανά σεζόν στη Formula1 από το 2018;

Τρεις κινητήρες ανά σεζόν στη Formula1 από το 2018;

Το ενδεχόμενο να μειώσουν τους διαθέσιμους κινητήρες στους τρεις ανά σεζόν από το 2018 εξετάζουν οι κατασκευαστές της Formula1, ενώ δεν αποκλείεται να... πέσει ξανά στο τραπέζι η πρόταση για μοτέρ από ανεξάρτητο κατασκευαστή για τις μικρομεσαίες ομάδες.

Τρεις κινητήρες ανά σεζόν στη Formula1 από το 2018;

Ήδη υπάρχει μεγάλη συζήτηση για τους κανονισμούς της Formula1 ενόψει του 2017, όμως φαίνεται πως στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού δουλεύουν και για το 2018. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων εξετάζουν το ενδεχόμενο να μειώσουν τον αριθμό αυτών στους τρεις ανά σεζόν από τέσσερις που ισχύει μέχρι τώρα (και πέντε για παραπάνω από 21 αγώνες).

Σκοπός αυτής της κίνησης είναι να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα κόστη, με τις επόμενες συναντήσεις της Επιτροπής της F1 και του Strategy Group να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. «Υπάρχουν δύο εβδομάδες μέχρι την τελευταία συνάντηση της Επιτροπής και του Strategy Group για να καταλήξουμε με τους κανονισμούς.

Για τον κινητήρα έχουμε συμφωνία, που πρέπει να επικυρωθεί από τους μετόχους, όμως υπάρχουν πολλά οφέλη για τις περισσότερες από τις ομάδες σε αυτή τη συμφωνία. Είμαι αισιόδοξος ότι αυτό θα γίνει», είπε το αφεντικό της Mercedes, Τότο Βολφ. «Ας πούμε ότι αυτή τη στιγμή έχουμε σταθεροποιηθεί. Τώρα το επόμενο βήμα θα είναι να ξεκινήσουμε να μειώνουμε τα κόστη.

Αν δεν μπορούμε να επινοούμε έναν νέο κινητήρα κάθε σεζόν, θα μπορούσαμε να ρίξουμε το μπάτζετ», ανέφερε με τη σεριά του ο πρόεδρος της Ferrari, Σέρτζιο Μαρκιόνε. Ωστόσο, ο Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε ότι είναι πιθανό να... πέσει ξανά στο τραπέζι η πρόταση για κατασκευή νέων κινητήρων από ανεξάρτητο κατασκευαστή, που θα είναι και πιο φθηνοί, για τις μικρομεσαίες ομάδες.

«Για μένα ο Ζαν Τοντ έθεσε κριτήρια των τεσσάρων (που δίνουν κινητήρες), τα οποία χρεώθηκε ο Τότο Βολφ εκπροσωπώντας τους κατασκευαστές κινητήρων. Τα τέσσερα πράγματα ήταν μείωση στην τιμή στα 12 εκατομμύρια ευρώ για την επόμενη χρονιά, διαθεσιμότητα αυτών των κινητήρων, σύγκλιση της ισχύος κατά συν ή πλην 2% και ο ήχος.

Μέχρι σήμερα και οι τέσσερις δεν έχουν συναντηθεί. Θα είναι ενδιαφέρουσα η συζήτηση στις επόμενες συναντήσεις του Strategy Group και της Επιτροπής της F1. Πρέπει να αποφασίσουν τι θέλουν. Ξεκαθάρισαν ότι ο ανεξάρτητος κινητήρας που έπεσε στο τραπέζι απομακρύνθηκε με βάση των όσων προτείνονται.

Αν τώρα δεν είναι διαθέσιμοι, οι τιμές δε θα πέσουν, η σύγκλιση δε θα συμβεί και η παροχή (κινητήρων) δε θα περιοριστεί. Μετά τα κριτήρια δε θα εκπληρωθούν», είπε, αρχικά, ο επικεφαλής της Red Bull για να ρωτηθεί για την προαναφερθείσα πρόταση και αν υπάρχει περίπτωση να επανέλθει. «Ναι. Επειδή πώς αλλιώς θα αντιμετωπίσεις τις προσιτές τιμές, τη διαθεσιμότητα και τη σύγκλιση;

Υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο θέμα. Οι αγώνες είναι καλοί αυτή τη στιγμή, όμως ακόμη έχουμε αυτό το βασικό πρόβλημα που πρέπει να διορθωθεί. Είναι ενδιαφέρον και όχι κάτι που θα διορθωθεί μέσα σε μία εβδομάδα», πρόσθεσε ο Χόρνερ. Πάντως, φαίνεται ότι ομάδες και κατασκευαστές της F1 θα έχουν πολλά να πουν στις επόμενες συναντήσεις τους και όχι μόνο για τη νέα σεζόν.

Best of internet