Κυρίαρχη η Ferrari στην Κίνα

Νίκος Τσιώκος
Κυρίαρχη η Ferrari στην Κίνα
Η Ferrari είναι κυρίαρχη στην Κίνα με τέσσερις νίκες, ενώ τόσες έχει και ο Λιούις Χάμιλτον. Επικράτηση της Mercedes στις pole position με ισάριθμες συνεχόμενες.

Στην Κίνα συνεχίζεται η δράση της Formula1 το προσεχές Σαββατοκύριακο και αυτό θα είναι το 13ο Γκραν Πρι της ασιατικής χώρας στην ιστορία, με το πρώτο να διεξάγεται το 2004. Έκτοτε έχουν προκύψει ενδιαφέροντα στατιστικά, με τη Ferrari να είναι κυρίαρχη με τέσσερις νίκες, όσες έχει και ο Λιούις Χάμιλτον, ενώ τόσες είναι και οι pole position της Mercedes και μάλιστα σερί.

Από εκεί και πέρα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν το ρεκόρ ταχύτητας στην πίστα της Σανγκάης, αλλά και ότι σε ποσοστό 58% ο κάτοχος της pole position παίρνει και τη νίκη, που σημαίνει ότι όλα μπορούν να συμβούν στον αγώνα.

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι οι Φερνάντο Αλόνσο και Τζένσον Μπάτον έχουν δει την καρό σημαία στην Κίνα σε κάθε Γκραν Πρι από το 2005 και μετά και μένει να δούμε αν θα συνεχιστεί το σερί τους, καθώς στους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν η McLaren έχει δει μόνο το ένα από τα δύο μονοθέσιά της να τερματίζει.

Το Γκραν Πρι της Κίνας σε αριθμούς

13: Το φετινό Γκραν Πρι θα είναι το 13ο που θα γίνει στην πίστα της Σανγκάης. Στα προηγούμενα 12 μόνο δύο πιλότοι έχουν πανηγυρίσει πάνω από μία φορά. Οι Φερνάντο Αλόνσο (το 2005 και το 2013) και Λιούις Χάμιλτον (το 2008, το 2011, το 2014 και το 2015).

6: Η έκτη θέση είναι η χαμηλότερη που έχει εκκινήσει πιλότος και έχει κερδίσει τον αγώνα στην Κίνα. Ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2006, όταν κέρδισε τον κάτοχο της pole position Φερνάντο Αλόνσο με διαφορά 3.1 δεύτερα.

0.714: Είναι η μικρότερη διαφορά νίκης στην ιστορία στην Κίνα και έγινε πέρυσι στη νίκη του Λιούις Χάμιλτον σε βάρος του Νίκο Ρόσμπεργκ.

1:32.238: Είναι το ρεκόρ γύρου στη Σανγκάη και το έκανε ο Μίκαελ Σουμάχερ στον πρώτο αγώνα το 2004. Η Ferrari έχει δύο ταχύτερους γύρους στην Κίνα, καθώς και ρεκόρ τεσσάρων νικών εκεί.

58: Σε αυτό το ποσοστό ο κάτοχος της pole position πανηγύρισε και τη νίκη επί κινέζικου εδάφους, απόδειξη του ότι το να ξεκινάς από την πρώτη θέση δεν είναι τα πάντα στη Σανγκάη.

0.042: Είναι η μικρότερη διαφορά pole position στη Σανγκάη. Την είχε κατακτήσει πέρυσι ο Λιούις Χάμιλτον έναντι του Νίκο Ρόσμπεργκ, με τον Βρετανό να έχει και το ρεκόρ pole στην εν λόγω πίστα με πέντε.

344.1: Είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα σε χλμ./ώρα στην Κίνα και επετεύχθη στον περσινό αγώνα από τον Παστόρ Μαλντονάντο.

267: Είναι η απόσταση σε μέτρα μεταξύ της γραμμής εκκίνησης και της πρώτης στροφής, από τις μεγαλύτερες στη σεζόν.

4: Συνεχόμενες pole position έχει κατακτήσει η Mercedes στην Κίνα, που είναι οι περισσότερες για ομάδα στη Σανγκάη. Ακολουθεί η Red Bull με 3 από το 2009 μέχρι και το 2011. Από το 2012 ανέλαβαν τα «ασημί βέλη».

56: Τόσους γύρους πρέπει να συμπληρώσουν οι πιλότοι για να τερματίσουν τον αγώνα. Μόνο μία φορά στην ιστορία έχει διαρκέσει λιγότερους ο αγώνας. Το 2014, όταν η καρό σημαία έπεσε στον 54ο γύρο.

12: Διαφορετικοί πιλότοι έχουν ανέβει στο βάθρο στην Κίνα. Πρώτος στη λίστα είναι ο Λιούις Χάμιλτον με εφτά παρουσίες, ενώ από ένα πόντιουμ μετρούν οι Ρούμπενς Μπαρικέλο, Ραλφ Σουμάχερ, Τζιανκάρλο Φισικέλα και Μίκαελ Σουμάχερ.

1.1: Η απόσταση σε χιλιόμετρα στη μεγάλη ευθεία της Σανγκάης, που είναι και η μεγαλύτερη στο καλεντάρι.

4.3: Οι μεγαλύτερες δυνάμεις G που έχει δεχτεί πιλότος στη Σανγκάη, ήταν στην πολή γρήγορη και αριστερή έβδομη στροφή.

9: χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη νίκη του Κίμι Ραϊκόνεν στην Κίνα. Ο Iceman έχει φτάσει στην... πηγή αρκετές φορές, αλλά δεν έχει πιει νερό μετρώντας πέντε πόντιουμ, αριθμό που έχει ξεπεράσει μόνο ο Λιούις Χάμιλτον.

6: Είναι οι αγώνες που έχει οδηγήσει την κούρσα ο Τζένσον Μπάτον στην Κίνα έστω για έναν γύρο. Το ίδιο έπραξε και ο Χάμιλτον το 2015, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ο επόμενος στη λίστα με 5. Επίσης, οι δύο πιλότοι της McLaren έχουν τερματίσει σε κάθε Γκραν Πρι στην Κίνα από το 2005 με όποια ομάδα κι αν αγωνίζονταν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!