WRC από το μέλλον

Με τις δραστικές αλλαγές στο WRC από το 2017, τα αυτοκίνητα θα είναι πλέον όχι μόνο εντυπωσιακά, όπως το VW Polo R WRC αλλά και πολύ πιο γρήγορα.

WRC από το μέλλον

Η νέα εποχή του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι θα έχει σίγουρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Οι αλλαγές στον τεχνικό κανονισμό του WRC επιτρέπουν στα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας ράλι να είναι πολύ πιο δυνατά, αεροδυναμικά και ελαφρά, αρχής γενομένης από το 2017, με στόχο την σημαντική αναβάθμιση των επιδόσεων και φυσικά του θεάματος.

Η VW μας δίνει μια πρώτη γεύση του Polo R WRC της νέας αυτής εποχής, που συμπεριλαμβάνει όλες τις νέες δυνατότητες στο σχεδιασμό, την αεροδυναμική και την αύξηση της ισχύος.

Πιο συγκεκριμένα το νέο αυτοκίνητο, που θα κάνει το ντεμπούτο του στο ράλι Μόντε Κάρλο το 2017, ήδη βρίσκεται σε διαδικασία εξέλιξης. Ο κινητήρας του θα συνεχίσει να έχει χωρητικότητα 1.6 λίτρων, αλλά με την αύξηση της διαμέτρου του περιοριστικού στομίου εισαγωγής αέρα από τα 33 στα 36 χιλιοστά, η απόδοση έχει αυξηθεί κατά περίπου 60 ίππους και πλέον φτάνει στους 380. Με 25 κιλά λιγότερα, ενεργό κεντρικό διαφορικό και μεγαλύτερη ελευθερία στην αεροδυναμική, το αυτοκίνητο αναμένεται σημαντικά πιο γρήγορο με αποτέλεσμα την απογείωση του θεάματος στις ειδικές διαδρομές.

Ταυτόχρονα όμως, οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς βελτίωσαν και την αισθητική. Πλέον το Polo R WRC είναι 5 εκατοστά πιο φαρδύ και με τα μεγαλύτερα και πιο έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα, δείχνει πιο επιθετικό παρά ποτέ.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της αγωνιστικής ομάδας της VW, τον Γιόστ Καπίτο, «τα αυτοκίνητα WRC του 2017 θα είναι πιο εντυπωσιακά, πιο γρήγορα και ταυτόχρονα πιο ασφαλή. Όπως συνήθως, εμείς εργαζόμαστε εντατικά για την εξέλιξη του Polo R WRC τρίτης γενιάς και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην πιο κρίσιμη φάσης της. Το στοίχημα που έχουμε θέσει είναι και αυτή η γενιά του αγωνιστικού μας να είναι το ίδιο επιτυχημένη όπως οι δύο προηγούμενες».

Είναι γεγονός ότι από τότε που η VW έχει μπει στο WRC έχει σχεδόν μονοπωλήσει τις νίκες και έχει κατακτήσει και τα τρία πρωταθλήματα που συμμετείχε, το 2013, 14 και 15, τόσο αυτά των κατασκευαστών, όσο και των οδηγών. Οι νέοι κανονισμοί θα δώσουν την ευκαιρία και στις υπόλοιπες ομάδες να ξεκινήσουν μια νέα πορεία επιτυγχάνοντας κάτι καλύτερο απέναντι στη μονοκρατορία της VW, η οποία, ωστόσο, δεν φαίνεται διατεθειμένη να μείνει εκατοστό πίσω καθώς επιζητά και πάλι την κορυφή.