Στο όνομα της οικονομίας

Γιώργος Βαρίνος
Στο όνομα της οικονομίας
Το Ford Mondeo είναι ένα από τα καλύτερα μεσαία οικογενειακά της αγοράς και στην έκδοση 1.5 TDCi ECOnetic με τον βασικό πετρελαιοκινητήρα, μεταμορφώνεται σε ένα «εργαλείο» με ελάχιστα έξοδα κίνησης.
Το Ford Mondeo είναι μια από τις κλασικές προτάσεις την ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων. Η τελευταία του γενιά έφτασε στην Ευρώπη στα τέλη του 2014, έχοντας να επιδείξει την παραδοσιακά ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά του μοντέλου, νέες τεχνολογίες και νέο σύγχρονο ντιζάιν. Εμπρός τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα με τα λεπτά φώτα ημέρας δίνουν ένα εκλεπτυσμένο ύφος, η μάσκα έχει εξαγωνικό επιβλητικό σχεδιασμό και έντονα νεύρα διατρέχουν το καπό, αλλά και τα πλαϊνά του αμαξώματος.
Το εσωτερικό του Mondeo είναι άνετο, με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και σωστή εργονομία. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλή και άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, με την συναρμολόγησή τους να κυμαίνεται σε αντίστοιχα καλά επίπεδα. Η εμφάνιση είναι σύγχρονη, η οποία ενισχύεται από την μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος SYNC II. Μέσω αυτής, ελέγχεται η σύνδεση κινητού μέσω Bluetooth, το σύστημα πλοήγησης, τα συστήματα πολυμέσων και ο κλιματισμός με τα θερμαινόμενα καθίσματα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι πλήρης και ιδιαίτερα ευανάγνωστος. Το ζητούμενο όμως για ένα μοντέλο με τον χαρακτήρα του Mondeo δεν είναι άλλο, από τους προσφερόμενους χώρους. Στην καμπίνα εύκολα θα βολευτούν πέντε ενήλικες, με μόνο παράπονο που ίσως υπάρξει να αφορά τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω. Κατά τα άλλα, ο χώρος για τα πόδια τους είναι περισσότερο από αρκετός, ενώ το μεγάλο πλάτος του εσωτερικού δεν θα «στριμώξει» κι έναν πέμπτο επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών με την χωρητικότητα των 540 λίτρων μπορεί να χωρέσει σχεδόν τα πάντα, με σύμμαχό του το τεράστιο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας διευκολύνοντας την φόρτωση.
Ο νέος βασικός πετρελαιοκινητήρας του Mondeo είναι ο 1.5 TDCi με απόδοση 120 ίππων και 270 Nm ροπής. Χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί γρήγορο, κινείται αξιοπρεπώς χάρη κυρίως στην γενναία ροπή του και δεν θα απογοητεύσει στις περισσότερες περιπτώσεις. Η επιτάχυνση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση διαρκεί 11,7 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Ford και το κοντέρ μπορεί να δείξει μέχρι και 192 χλμ./ώρα, που είναι η τελική του ταχύτητα. Κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. υπάρχει μια λογική υστέρηση στο γκάζι, όμως από εκεί και πάνω τραβάει αποφασιστικά χωρίς να απαιτείται συνεχής εναλλαγή των ταχυτήτων από το εξάρι μηχανικό κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις. Στην καθημερινή χρήση αποδεικνύεται ήσυχος και ραφιναρισμένος, χωρίς να μεταφέρει δονήσεις και ενοχλητικούς ήχους στην καμπίνα. Εκεί όμως που ο νέος πετρελαιοκινητήρας αποκαλύπτει τις αρετές του, είναι όταν η συζήτηση πάει προς την οικονομία καυσίμου. Μπορεί τα 3,6 λίτρα που ανακοινώνει η εταιρεία να είναι εκτός πραγματικότητας, όμως τα 6,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που μετρήσαμε σε μικτό κύκλο κατά την διάρκεια της δοκιμής, επιτυγχάνονται χωρίς καμία προσπάθεια και όταν αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τις υποδείξεις για την αλλαγή σχέσης και να περιορίσουμε τις βαθιές πιέσεις στο δεξί πεντάλ, αντικρίσαμε 5,9 λίτρα, σε πραγματικές συνθήκες!
Στον δρόμο, το μεσαίο Ford τα καταφέρνει καλύτερα από κάθε ανταγωνιστή του. Παρά το μέγεθός του και τον χαρακτήρα του έχει διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, που παραμένει ασφαλής κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το τιμόνι του έχει σωστή αίσθηση και προσφέρει καλή πληροφόρηση, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι σαφής και έχει απόλυτα θετικό κούμπωμα, ενώ τα φρένα με το γραμμικό πεντάλ δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμη και μετά από σκληρή χρήση, διατηρώντας την πολύ καλή τους απόδοση. Τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής πάντως, παρά τα πλεονεκτήματά τους, στην γρήγορη οδήγηση δεν αναδεικνύουν τον καλύτερο εαυτό του Mondeo. Ακόμη κι έτσι όμως, έχει υψηλά αποθέματα πρόσφυσης και δεν γέρνει πολύ στις στροφές, παραμένει προβλέψιμο και δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Στον ανοιχτό δρόμο θα ταξιδέψει ήσυχα και άνετα, με την έκτη σχέση να ρίχνει τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα με προφανή πλεονεκτήματα τόσο στην οικονομία του καυσίμου, όσο και στο επίπεδο θορύβου εντός της καμπίνας. Εντός πόλης, η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος χωρίς να διαταράσσεται η άνεση. Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις ίσως δυσκολέψουν σε μανούβρες ή στην κίνηση πυκνοκατοικημένων περιοχών, όμως οι αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω λύνουν τουλάχιστον το πρόβλημα της στάθμευσης. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν μάλιστα και με ένα σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, που με την ενεργοποίησή του εντόπιζε μια θέση που θα μπορούσε να παρκάρει το Mondeo (τουλάχιστον 20% μεγαλύτερη από το μήκος του) και πραγματοποιούσε τους ελιγμούς, αφήνοντας τον οδηγό να χειρίζεται μόνο φρένο, γκάζι και κιβώτιο ταχυτήτων!
Η έκδοση 1.5 TDCi ECOnetic είναι από τις πιο πλήρεις προτάσεις στην γκάμα του Mondeo. Έχει να προσφέρει τους άπλετους χώρους του μοντέλου μαζί με την σύγχρονή του σχεδίαση, τον πλούσιο εξοπλισμό, τα κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και την τεχνολογία, με την οικονομία καυσίμου που θυμίζει σούπερ μίνι. Ο τιμοκατάλογος της Ford ξεκινάει από τις 23.835€ στην έκδοση Trend, με υπολογισμένο το όφελος της απόσυρσης.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, 1,499 κ.εκ., τούρμπο, μεγίστη ισχύς 120 ίπποι στις 3,600 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 270 Nm από τις 1,750 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση της κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 540 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.871/1.852/1.482 χιλιοστά.
Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7'', τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,6 λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 94 γρ. ανά χιλιόμετρο
Εξοπλισμός
Έκδοση Trend
Εννέα αερόσακοι, σύστημα πρόσφυσης, σύστημα ευστάθειας, σύστημα Hill Start Assist για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία και οθόνη τεσσάρων ιντσών, υποδοχές AUX και USB, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με αισθητήρα ποιότητας αέρα
Έκδοση Titanium (επιπλέον της Trend)
Σπορ καθίσματα εμπρός, ψηφιακή οθόνη υψηλής ανάλυσης οκτώ ιντσών, κρυφός φωτισμός πολλαπλών χρωματισμών, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και αυτόματα φώτα με λειτουργία αυτόματης εναλλαγής σκάλας, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, Cruise Control με σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης, ζάντες αλουμινίου

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!