Χωρίς όρια και πάλι η «Πράσινη Κόλαση»

Μετά τα όρια ταχύτητας που είχαν επιβληθεί τον περασμένο Μάρτιο, η εμβληματική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ επανέρχεται στην κανονικότητα. 

Χωρίς όρια και πάλι η «Πράσινη Κόλαση»

Ένα τραγικό ατύχημα το Μάρτιο του 2015 κατά τη διάρκεια αγώνα του πρωταθλήματος VLN, είχε ως αποτέλεσμα την άμεση εφαρμογή ορίων ταχύτητας τόσο κατά τη διάρκεια των αγώνων, όσο και των δοκιμών των κατασκευαστών στην εμβληματική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Το Nissan GTR Nismo GT3 με οδηγό το νεαρό Γιάν Μαρντέμπορο, «απογειώθηκε» στο τέλος της ευθείας πριν την στροφή «Flugplatz» –που διόλου τυχαία έχει ονομαστεί «αεροδρόμιο»-  σκοτώνοντας ένα θεατή.

Το γεγονός αυτό στέρησε από την πίστα, που σε διάστημα δεκάδων χρόνων έχει κερδίσει επάξια το προσωνύμιο «πράσινη κόλαση», από εντυπωσιακές μάχες μεταξύ αγωνιστικών, αλλά και από δοκιμές στο όριο αυτοκινήτων επιδόσεων παραγωγής, που πραγματοποιούν οι περισσότεροι κατασκευαστές. Αιτία, φυσικά, το όριο ταχύτητας των 200 χλμ./ώρα που είχε επιβληθεί μετά το δραματικό περσινό ατύχημα σε τέσσερα σημεία της πίστας και το γενικό όριο των 250 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και ορισμένα από τα κορυφαία μοντέλα παραγωγής, στις ευθείες της πίστας των 20.8 χιλιομέτρων φτάνουν και ξεπερνούν τα 300 χλμ./ώρα.

Ωστόσο η διοίκηση του Νίρμπουργκρινγκ, κατά τη διάρκεια του χειμώνα όπου η αγωνιστική δραστηριότητα και οι δοκιμές σταματούν, προχώρησε σε σημαντικές βελτιώσεις τόσο του οδοστρώματος, όσο και των προστατευτικών μέσων για την ασφάλεια των θεατών, με αποτέλεσμα πλέον να μην ισχύουν τα όρια. Έτσι οι επικές μάχες των αγώνων αντοχής αλλά και αυτές των αυτοκινήτων παραγωγής για την επίτευξη του ταχύτερου χρόνου γύρου, επανέρχονται στην καθημερινότητα του ιστορικού σιρκουί. 

nissan_gtr.jpg

Το Nissan GTR Nismo GT3 με οδηγό το νεαρό Γιάν Μαρντέμπορο, που «απογειώθηκε» το Μάρτιο του 2015 και έπεσε σε θεατές, με αποτέλεσμα το θάνατο ενός.