Η BMW X1 γίνεται «οικολόγος»

Μια Plug-In Hybrid έκδοση της X1 ετοιμάζει η BMW, με το αυτοκίνητο ήδη να δοκιμάζεται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στην περιοχή της Βόρειας Ευρώπης. 

Η BMW X1 γίνεται «οικολόγος»

Η BMW έχει ξεκινήσει και προσφέρει την υβριδική τεχνολογία σε ολοένα και περισσότερα μοντέλα της, με την σειρά της X1 να έχει πλέον φτάσει. Πιθανότατα θα ονομάζεται X1 xDrive25e ή xDrive30e, ενώ δανείζεται την υβριδική της τεχνολογία από την αντίστοιχη Σειρά 2. Από την απλή X1 ξεχωρίζει μόνο από το επιπλέον πορτάκι που καλύπτει τη θύρα φόρτισης στην πλευρά του οδηγού, με την επιβεβαίωση να έρχεται από τα αυτοκόλλητα που υπάρχουν στις πόρτες τα οποία λένε "Hybrid Test Vehicle" (υβριδικό δοκιμαστικό όχημα). Βέβαια κρίνοντας από το ελαφρύ καμουφλάζ που υπάρχει χαμηλά στον προφυλακτήρα, στο περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων και στη μεγαλύτερη επιφάνεια της πόρτας του πορτμπαγκάζ, μικρές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις ίσως και να υπάρχουν στο μοντέλο παραγωγής. 

Για τον κινητήρα που θα κινεί αυτή την έκδοση της X1 δεν υπάρχουν επίσημες πληροφορίες, όμως μπορεί να θεωρηθεί σχεδόν σίγουρο ότι κάτω από το καπό θα υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.5 κινητήρας βενζίνης της εταιρείας. Αυτός αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm ροπής, νούμερα τα οποία σκαρφαλώνουν στα 224 άλογα και 385 Nm ροπής σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα. Οι επιδόσεις αναμένονται ότι θα είναι πολύ καλές, ενώ θα μπορεί να καλύπτει αμιγώς ηλεκτρικά σχεδόν 50 χιλιόμετρα! Η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται και στους τέσσερις τροχούς, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να κινεί τους εμπρός και τον ηλεκτροκινητήρα τους πίσω. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στο όχημα να είναι πισωκίνητο, προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο, ανάλογα με την επιλογή του οδηγού και τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας. Σε ο,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση, η υβριδική έκδοση της X1 αναμένεται να χρειάζεται περίπου 2 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, με τη φόρτιση να απαιτεί τρεις ώρες σε οικιακό δίκτυο ή δύο ώρες μέσω του BMW iWallBox. Τέλος, οι μόνες υποχωρήσεις που καλείται να κάνει ο ιδιοκτήτης του μοντέλου είναι στο ρεζερβουάρ καυσίμου το οποίο θα είναι μικρότερης χωρητικότητας, ενώ αντίστοιχη συρρίκνωση θα υποστεί κατά πάσα πιθανότητα και ο χώρος αποσκευών που στην απλή X1 έχει όγκο 505 λίτρων, για να «βολευτούν» και οι μπαταρίες. Επίσημα στοιχεία θα έχουμε με την επίσημη παρουσίαση της έκδοσης, η οποία περιμένουμε να γίνει μέσα στο 2016.