ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ

Στο τιμόνι το μυστικό της Ferrari

Οι εντυπωσιακές εκκινήσεις των δύο Ferrari στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος έχουν προβληματίσει την Mercedes. Ας ρίξουμε μια τεχνική ματιά και ας δούμε από που μπορεί μπορεί να προέρχονται αυτές οι σούπερ επιδόσεις.

Στο τιμόνι το μυστικό της Ferrari

Σύμφωνα με το έγκριτο motorsport.com, η Ferrari έχει αναπτύξει φέτος ένα νέο σύστημα απελευθέρωσης του συμπλέκτη κατά την διάρκεια της διαδικασίας εκκίνησης. Να θυμίσουμε σε όλους, πως τα μονοθέσια της F1 ξεκινούν, με απότομο άφημα του ειδικού συμπλέκτη που βρίσκεται τοποθετημένος στο τιμόνι. Μέχρι το 2015, όλα τα αυτοκίνητα διέθεταν δύο λεβιέδες που τους πατούσαν οι οδηγοί με τους αντίχειρές τους. Το motorsport.com ισχυρίζεται παρατηρώντας τις σχεδιάσεις του Τζώρτζιο Πιόλα ( ενός ιταλού δημοσιογράφου γνωστού για τις αναλύσεις και τα εξαιρετικά του σχέδια στο περιοδικό Motorsport) πως το μυστικό των εξαιρετικών εκκινήσεων της Ferrari οφείλεται στη νέα σχεδίαση του λεβιέ απελευθέρωσης του συμπλέκτη στο τιμόνι των φετινών μονοθέσιων που έχουν την ονομασία SF16H.

 

Όπως συγκρίνει ο Πιόλα τα δύο τιμόνια, του 2015 και του 2016, η Ferrari τροποποίησε τον μηχανισμό απελευθέρωσης του συμπλέκτη εκμεταλλεύοντας στο έπακρο τους νέους κανονισμούς. Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν πως οι οδηγοί, μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο το ένα χέρι για την απαλευθέρωση του συμπλέκτη στην εκκίνηση του αγώνα - ακόμα κι αν οι περισσότερεςς ομάδες έχουν επιλέξει να κρατήσουν μια διάταξη με διπλό λεβιέ. Η Ferrari επέλεξε κάτι εντελώς διαφορετικό από τους κύριους ανταγωνιστές της, εγκαταλείποντας την διπλή τοποθέτηση λεβιέδων δεξιά και αριστερά. Πλέον υπάρχει μόνο ένας μηχανισμός σε σχήμα «κουπιού» που εκτείνεται σε όλη την πλάτη του τιμονιού.
Μια τέτοια δραματική αλλαγή στο σχεδιασμό του συμπλέκτη σημαίνει σαφώς πως η Ferrari κάτι έχει ανακαλύψει που τις προσφέρει ένα πρόσθετο πλεονέκτημα απόδοσης.
Οι ακριβείς τεχνικοί λόγοι για τη νέα διαμόρφωση του λεβιέ του συμπλέκτη δεν είναι σαφείς, αλλά μπορεί να επιτρέπει στον οδηγό μια καλύτερη αίσθηση για το ιδανικό χρονικό σημείο άφεσης, με αποτέλεσμα την ελαφρά καλύτερη εκκίνηση. Άλλωστε οι διαφορές είναι της τάξης των χιλιοστών του δευτερολέπτου, αλλά στην φάση της εκκίνησης μπορεί -όπως είδαμε- ακόμα και μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, να παίζουν τεράστιο ρόλο.

Όλοι έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά στον επόμενο αγώνα. Αν η Ferrari ξαναεκκινήσει τόσο καλά, μάλλον οι τεχνικοί της έχουν βρει «κάτι παραπάνω» από τους κύριους ανταγωνιστές της και προφανώς αυτό θα στείλει την Mercedes πίσω στα σχεδιαστήρια...