Interlock, το νέο σύστημα για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ!

Στο πλαίσιο της ημερίδας «Safe and Sober» για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ παρουσιάστηκε το νέο σύστημα Interlock, που δεν επιτρέπει στο όχημα να ξεκινήσει αν κρίνει ότι ο οδηγός έχει καταναλώσει αλκοόλ!

Interlock, το νέο σύστημα για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ!

Προσπάθεια να μειώσει τα ατυχήματα κάνει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», πολλά από τα οποία προέρχονται από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Για να αντιμετωπιστεί το εν λόγω φαινόμενο το ΙΟΑΣ πραγματοποίησε ημερίδα σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τη Δευτέρα (21/3) στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου. Στο πλαίσιο αυτής παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και το σύστημα Interlock.

Ο λόγος για το πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο μέσε εκνεόμενου αέρα ελέγχει τον οδηγό και κρίνει αν έχει καταναλώσει αλκοόλ. Σε περίπτωση που το... δείγμα είναι θετικό, το Interlock δεν επιτρέπει στο όχημα να ξεκινήσει! Κάτι που μόνο στη σκέψη φαντάζει ως ένα καλό... εργαλείο για να μειωθούν τα ατυχήματα (ή και να μηδενιστούν) από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου του ΙΟΑΣ

Πολύτιμα συμπεράσματα από την ημερίδα «Safe and Sober» για την αντιμετώπιση του φαινόμενου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ

Ολοκληρωμένες δράσεις για την Οδική Ασφάλεια δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης, απευθύνοντας χαιρετισμό στην ημερίδα «Safe and Sober», με θέμα «Το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ελλάδα και η αντιμετώπισή του» κατά την οποία παρουσιάστηκε το πρωτοποριακό σύστημα alcohol interlock, μια πρωτοποριακή εφαρμογή ανίχνευσης αλκοόλ σε οδηγό μέσω ανάλυσης εκπνεόμενου αέρα.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016 στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην Αθήνα η ημερίδα «Safe & Sober», που διοργάνωσαν από κοινού το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΤSC), το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς».

Την ημερίδα, τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος στον χαιρετισμό του τόνισε τη βούληση της πολιτείας να δώσει προτεραιότητα τόσο στην αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου (άδειες οδήγησης, πρόστιμα για παραβάσεις κ.λ.π.) όσο και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών μέσω κοινών δράσεων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (επιστημονικά ιδρύματα, Τροχαία, Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» κ.ά)., η Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ κα. Πέτη Πέρκα, καθώς και ο Ευρωβουλευτής κ. Μιλτιάδης Κύρκος, ο οποίος ανέλυσε το πλαίσιο λειτουργίας και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Στις εισηγήσεις τους, οι κεντρικοί ομιλητές κ.κ. Γεώργιος Ουρσουζίδης, Πρόεδρος Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, και Γιάννης Αλεξάκης, Προϊστάμενος Τμήματος Οδικής Ασφάλειας & Κανόνων Κυκλοφορίας Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας & Ασφάλειας – Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων επεσήμαναν την ανάγκη λήψης περαιτέρω μέτρων και πρωτοβουλιών για να συνεχιστεί η μείωση του αριθμού θανατηφόρων ατυχημάτων στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο της ημερίδας, παρουσιάστηκε στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, το πρωτοποριακό σύστημα INTERLOCK, το οποίο ΔΕΝ επιτρέπει στο όχημα να ξεκινήσει εάν ο οδηγός βρεθεί να έχει καταναλώσει αλκοόλ, μετά από σχετικό έλεγχο μέσω εκπνεόμενου αέρα. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της εταιρίας ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ, σε φορτηγό Volvo, τύπου FH στο οποίο προσαρμόζεται η εν λόγω τεχνολογία.

Στην υιοθέτηση εφαρμογών όπως το «Interlock» αναφέρθηκαν διακεκριμένοι αξιωματούχοι και εμπειρογνώμονες από την Ευρώπη (Ellen Townsend, Policy Director και Illyas Daoud, ETSC), το Βέλγιο (Anneliese Heeren, Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών Βελγίου), την Αυστρία (Armin Kaltenegger, Austrian Road Safety Board) και τη Γαλλία (Stephane Vialettes, Alcolock France) μεταφέροντας στο ελληνικό κοινό την εμπειρία τους και τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τη χρήση νέων τεχνολογιών στον αγώνα ενάντια στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Κατά την ομιλία της, η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» κα. Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, έκανε μια ανασκόπηση των κύριων δράσεων του Ι.Ο.ΑΣ. αναφορικά με την αντιμετώπιση του φαινόμενου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Παράλληλα, αναφέρθηκε σε καλές πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί στην Ευρώπη και στα σύγχρονα μοντέλα αντιμετώπισης του θέματος όπως ο νέος αυστηρότερος νόμος για τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα που υιοθέτησε η Ιταλία και τέλος τόνισε την ανάγκη στήριξης της προσπάθειας από την Πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τη θωράκιση της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας.

Μετά το τέλος των εισηγήσεων, ακολούθησε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με συντονιστή τον καθηγητή ΕΜΠ κ. Γεώργιο Γιαννή, στην οποία έλαβαν μέρος οι: Γεώργιος Ουρσουζίδης, Πρόεδρος Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, Γεώργιος Ελευθεράκης, Αστυνομικός Διευθυντής, Διευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης, Αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ., Δήμητρα Δάγλα, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας & Ασφάλειας – ΥΠΟΜΕΔΙ, Γεώργιος Αλμπούρας, Διδάκτωρ, Εφέτης, Σύμβουλος Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Νικόλαος Καρακούκης, Προϊστάμενος Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθήνας, Ιωάννης Τυρινόπουλος, Γενικός Γραμματέας Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.), Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος Δ.Σ. Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».

Μέσα από την ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων των ομιλητών όσο και των ακροατών, υπογραμμίστηκαν μεταξύ άλλων:

Η πρόθεση όλων των εμπλεκόμενων φορέων να συνδράμουν αποτελεσματικά στην υλοποίηση των εκστρατειών ενημέρωσης και εκπαίδευσης των πολιτών (και ειδικά των νέων ανθρώπων) αλλά και των αρμόδιων ελεγκτικών Οργάνων για τους σοβαρούς κινδύνους και τις ολέθριες συνέπειες της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ,

Η σημασία της διαρκούς συνεργασίας της επιστημονικής κοινότητας με την Τροχαία και το αρμόδιο Υπουργείο όπως και της στήριξης των πρωτοβουλιών πολιτών και φορέων που ασχολούνται με την Οδική Ασφάλεια και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, για μια συστηματικότερη ανάδειξη και αντιμετώπιση αυτού του τόσο σημαντικού προβλήματος,

Η ανάγκη εντατικοποίησης της αστυνόμευσης και τα ενδεχόμενα οφέλη από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών παρακολούθησης και ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς, ώστε να μειωθεί δραστικά το κόστος, πρωτίστως σε ανθρώπινες ζωές.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε από όλους τους παριστάμενους στο σημαντικό έργο που επιτελεί το Ι.Ο.ΑΣ. για την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων και την ενημέρωση των πολιτών για την οδική ασφάλεια.

Από τη μεριά της η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» κα. Βασιλική Δανέλλη- Μυλωνά, κλείνοντας τις εργασίες της ημερίδας τόνισε την ανάγκη να συνεργαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς για να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα και συστηματικά το ζήτημα της προστασίας της ζωής στους δρόμους, καθώς «η διεθνής εμπειρία καταδεικνύει τις ευκαιρίες και τα προβλήματα και η τεχνολογία βοηθάει, οι άνθρωποι όμως είναι εκείνοι που καθορίζουν την αποτελεσματική εφαρμογή στην πράξη».

Η ημερίδα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας που το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.), συνδιοργανώνουν για 9η συνεχή χρονιά.