Η πρόταση ασφαλείας της Red Bull

Μετά το Halo που εξέλιξε η Mercedes και δοκιμάστηκε ήδη, η Red Bull καταθέτει τη δική της άποψη για τα συστήματα προστασίας κεφαλής των πιλότων της F1. 

Η πρόταση ασφαλείας της Red Bull

Ο πρώτος αγώνας του πρωταθλήματος της F1 στην Αυστραλία με το τρομακτικό ατύχημα του Αλόνσο επανέφερε στο προσκήνιο τη συζήτηση για τα συστήματα προστασίας των οδηγών. Μέχρι στιγμή, η μόνη λύση που έχει τεθεί σε δοκιμή είναι το halo, που λειτουργεί ως ένα μινιμαλιστικό roll cage και είχε τοποθετηθεί στο περιμετρικά του κόκπιτ της Ferrari του Ραϊκόνεν για αξιολόγηση, λίγο πριν το τέλος των χειμερινών δοκιμών. Το halo έχει το πλεονέκτημα του πολύ μικρού βάρους και της δυνατότητας προστασίας της κεφαλής των οδηγών από αντικείμενα που μπορεί να προέρχονται από άλλα μονοθέσια –κομμάτια από αεροτομές ή έναν τροχό για παράδειγμα- παράλληλα όμως περιορίζει κάπως το οπτικό πεδίο λόγω του κάθετου σημείου στήριξης εμπρός.

Η πρόταση της Red Bull μοιάζει πιο συμβατική, ίσως και πιο βαριά, αλλά έχει το πλεονέκτημα ότι αφήνει ελεύθερο το οπτικό πεδίο και καλύπτει πλήρως το εμπρός μέρος του κόκπιτ, προστατεύοντας τον οδηγό από κάθε αντικείμενο, ακόμα και πολύ μικρού μεγέθους, που μπορεί να βρεθεί στην πορεία του. Από την άλλη πλευρά, αν η απόφαση της τεχνικής ηγεσίας της F1 περιλαμβάνει την υποχρεωτική χρήση συστήματος προστασίας κεφαλής εντός του 2017, τότε η πρόταση της Red Bull πιθανώς να αυτοακυρωθεί, καθώς η Red Bull δηλώνει ότι το σύστημά της χρειάζεται περαιτέρω δοκιμές που δεν θα του επιτρέψουν να είναι λειτουργικό πριν το πρωτάθλημα του 2018.