Βουτιά στις πωλήσεις αυτοκινήτων το Φεβρουάριο

Εντυπωσιακή μείωση 36,3% στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημειώθηκε το Φεβρουάριο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015.

Βουτιά στις πωλήσεις αυτοκινήτων το Φεβρουάριο

Η παλινωδίες με την απόσυρση, η συνέχιση των capital controls και το γενικά αρνητικό οικονομικό κλίμα, επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό την αγορά αυτοκινήτων, ειδικότερα των καινούριων, που παρουσίασε το Φεβρουάριο μια μεγάλη μείωση της τάξης του 36,3%, σύμφωνα με την ελληνική στατιστική αρχή.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2016, με μείωση 19,2% σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2015. Φέτος η αγορά του αυτοκινήτου υπολόγιζε σε μικρή αύξηση των επιδόσεών της, χωρίς όμως τον «ξενοδόχο», δηλαδή τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις που είναι ιδιαίτερα αρνητικές. Έτσι, σε απόλυτα νούμερα, το Φεβρουάριο του 2016 πωλήθηκαν 3.595 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 5.648 το 2015 και το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2016 συνολικά 9.843, έναντι 12.176 το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα αρνητική όχι μόνο για τον κλάδο αλλά και για τα κρατικά έσοδα, που μειώνονται σημαντικά λόγω της απώλειας φόρων. Αντίθετα ωστόσο από τα αυτοκίνητα, με μεγάλο θετικό πρόσημο της τάξης του 30% κινήθηκε η αγορά καινούριων μοτοσικλετών άνω του 50 κ.εκ., καθώς το Φεβρουάριο ταξινομήθηκαν 2.065 έναντι 1.588 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Ωστόσο η αύξηση στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είναι πολύ μικρότερη, της τάξης του 6,5%, γεγονός που δείχνει ότι πολλές ταξινομήσεις απλά καθυστέρησαν και προστέθηκαν στο Φεβρουάριο, παρουσιάζοντας μια πλασματικά μεγάλη αύξηση.

Σημαντικά μειωμένες το Φεβρουάριο είναι και οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εισαγωγής, δείχνοντας μια γενικότερη τάση ύφεσης στην αγορά που, αν δεν υπάρξουν απρόοπτες εξελίξεις, το πιο πιθανό είναι να συνεχιστεί και το Μάρτιο. Υπενθυμίζουμε ότι σε σχέση με το μέσο όρο πωλήσεων της δεκαετίας 2000 – 2009 η αγορά καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας έχει υποστεί μια καθίζηση της τάξης του 75% περίπου, από το 2010 έως και σήμερα, γεγονός που έχει οδηγήσει σε τεράστια συρρίκνωση του κλάδου, μαζικές απολύσεις στελεχών και φυσικά απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε δασμούς και φόρους για το κράτος.