ΚΕΝΤΡΑ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Tα πάντα για τα ΚΤΕΟ

Ποιες προθεσμίες ισχύουν για τα ΚΤΕΟ και τι συμβαίνει, αν παραβιαστούν; Πώς ελέγχονται τα οχήματα και πώς διαβαθμίζονται οι ελλείψεις τους; Πόσο κοστίζει ο έλεγχος; Αυτά -και πολύ περισσότερα- στο συνοπτικό αφιέρωμα του ΙnMotion για τα ΚΤΕΟ!

Tα πάντα για τα ΚΤΕΟ

Οι έλεγχοι ΚΤΕΟ δεν είναι ένα αναγκαίο κακό, αλλά ένας πολύ εύκολος τρόπος να μάθουμε αν το αυτοκίνητο ή η μοτοσυκλέτα μας πληροί τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας για την απροβλημάτιστη κίνηση στον δρόμο. Σε περίπτωση που κάποιο από τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μας (ελαστικά, φρένα, κινητήρας) δεν βρίσκεται στα ασφαλή όρια, οι ευγενικοί υπάλληλοι των ΚΤΕΟ, μας ενημερώνουν για το τι πρέπει να κάνουμε ώστε να επιστρέψει το αυτοκίνητό μας σε μια καλή και ασφαλή κατάσταση. Βεβαίως όμως το κράτος υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες οχημάτων να ελέγχουν τα οχήματά τους σε συγκεκριμένες ημερομηνίες με βάση την παλαιότητά τους, ενώ σε περίπτωση που κάποιος αμελήσει τον έλεγχο προβλέπονται πρόστιμα. Τα πρόστιμα περνούν αυτόματα στην εφορία του ιδιοκτήτη του οχήματος, αφού όλες οι μονάδες των ΚΤΕΟ είναι συνδεδεμένες με το Υπουργείο Μεταφορών.

Διαβάστε με προσοχή όλα αυτά που πρέπει να γνωρίζετε, για να γίνει ο έλεγχος στα ΚΤΕΟ, μια ευχάριστη και αναγκαία ρουτίνα κάθε μερικά χρόνια.

Προθεσμίες και πρόστιμα

Τα καινούρια αυτοκίνητα περνούν για πρώτη φορά από τεχνικό έλεγχο τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους. Το δελτίο τεχνικού ελέγχου ισχύει για δύο χρόνια και από εκεί και έπειτα πρέπει να ελέγχεται το όχημα ανά διετία, κάτι που ισχύει και για τα δίκυκλα.

Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης ενός Ι.Χ. προβλέπονται συγκεκριμένα πρόστιμα, εκτός των προαναφερόμενων στην αρχή 150 ευρώ. Συγκεκριμένα, μέχρι 30 ημέρες από τη λήξη του δελτίου ελέγχου, το πρόστιμο είναι 16 ευρώ. Από 31 ημέρες έως έξι μήνες γίνεται 33 ευρώ και πάνω από τους έξι μήνες ανέρχεται σε 65 ευρώ. Με άλλα λόγια, όποιος έχει καθυστερήσει πάνω από ένα εξάμηνο να περάσει το όχημά του από ΚΤΕΟ και δεν το κάνει μέχρι  τα τέλη της χρονιάς, θα πληρώσει  από του χρόνου 150 ευρώ συν 65 ευρώ, δηλαδή σύνολο 215 ευρώ.

Για τα δίκυκλα και τα φορτηγά προβλέπονται διαφορετικά πρόστιμα. Για τις μοτοσικλέτες ανέρχεται το πρόστιμο σε 10 ευρώ για καθυστέρηση έως 30 ημερών, σε 20 ευρώ για 31 ημερών έως 6 μηνών και 41 ευρώ από εκεί και πάνω. Τα αντίστοιχα πρόστιμα για φορτηγά έως 3,5 τόνων είναι 20, 39 και 78 ευρώ.

Ο έλεγχος

Οι οπτικοί έλεγχοι γίνονται με σκοπό την εκτίμηση της κατάστασης των διαφόρων μερών και συστημάτων του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα ελέγχονται τα στοιχεία του οχήματος, τα καυσαέρια, τα ελαστικά και οι τροχοί, τα φρένα, οι αναρτήσεις, τα φώτα και το σύστημα διεύθυνσης.

Να σημειωθεί, ότι το δελτίο τεχνικού ελέγχου αντικαθιστά την κάρτα καυσαερίων για ένα έτος. Μετά τη λήξη πρέπει να περάσει ξανά το όχημα μόνον για έλεγχο καυσαερίων και να εκδοθεί νέα κάρτα διάρκειας ενός έτους. Αυτό ισχύει μόνον για τα Ι.Χ. και για τα φορτηγά, καθώς οι μοτοσυκλέτες εξαιρούνται, όμως σε αυτές ελέγχεται η στάθμη του θορύβου.

Οι ελλείψεις

Κατά τον έλεγχο μπορεί να διαπιστωθούν ελλείψεις, οι οποίες διαβαθμίζονται σε δευτερεύουσες, σοβαρές και επικίνδυνες και πρέπει να επισκευαστούν από τον κάτοχο του οχήματος. Στις δευτερεύουσες ελλείψεις δεν χρειάζεται να γίνει επανέλεγχος στα ΚΤΕΟ, σημειώνεται όμως στο δελτίο η ανάλογη ένδειξη και πρέπει να γίνει η επιδιόρθωση της βλάβης το αργότερο μέσα στους επόμενους δύο μήνες.

Στις σοβαρές ελλείψεις προβλέπεται επιδιόρθωση και επανέλεγχος στα ΚΤΕΟ μέχρι την ημερομηνία, που έχει καθοριστεί.

Στην περίπτωση των επικίνδυνων ελλείψεων, κρίνεται το όχημα ακατάλληλο και πρέπει να βγει από την κυκλοφορία. Το ΚΤΕΟ ενημερώνει άμεσα την Τροχαία, στην οποία οφείλει να παραδώσει ο ιδιοκτήτης τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος.

Εκτιμάται, ότι περίπου το 30% των ελεγχόμενων οχημάτων κόβεται στους ελέγχους, επειδή δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Η πιο συνηθισμένη αιτία αποτυχίας είναι οι αυξημένοι ρύποι και ακολουθούν ελλείψεις στα ελαστικά, στα φρένα και στις αναρτήσεις.

Τιμές, δικαιολογητικά

Οι τιμές που αναφέρουμε είναι ενδεικτικές και διαφοροποιούνται ανά ΚΤΕΟ. Υπολογίστε ωστόσο περίπου τις εξής για κάθε τεχνικό έλεγχο:

Ι.Χ.Ε. 55 ευρώ

Φορτηγά έως 3,5 τόνους 60 ευρώ

Μοτοσυκλέτες 25 ευρώ

Επανέλεγχος 5 ευρώ

Έκδοση κάρτας καυσαερίων 10 ευρώ

Εκούσιος τεχνικός έλεγχος 35 ευρώ (χωρίς να περάσει ΚΤΕΟ, γίνεται έλεγχος από τα μηχανήματα, συνήθως για την αγορά κάποιου μεταχειρισμένου).

 

Όσοι προσέρχονται στα ΚΤΕΟ πρέπει να έχουν μαζί τους αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και προηγούμενο δελτίο τεχνικού ελέγχου, αν έχουμε ξαναπεράσει στο παρελθόν από τεχνικό έλεγχο.