Μοτοσικλέτα με 470 ίππους και 4 τροχούς

Η Lazareth LM 847 είναι ένα παράξενο υβρίδιο που δεν θα το έλεγες ούτε ακριβώς μοτοσικλέτα, ούτε φυσικά αυτοκίνητο. 

Μοτοσικλέτα με 470 ίππους και 4 τροχούς

Το βασικότερο δομικό στοιχείο του LM847 είναι φυσικά ο κινητήρας, όπως άλλωστε και σε κάθε μοτοσικλέτα, στην προκειμένη όμως περίπτωση αυτός είναι ένας V8 4,7 λίτρων της Maserati, προορισμένος δηλαδή για χρήση σε αυτοκίνητο. Με απόδοση 470 ίππων, θα αποτελούσε μια πραγματική «βόμβα» για κάθε κοινό ελαστικό μοτοσικλέτας και φυσικά κάθε προσπάθεια πρόσφυσης υπό πλήρη ισχύ, όνειρο καλοκαιρινής νύχτας.

Με αυτό το δεδομένα λοιπόν, ο Λάζαρεθ επέλεξε τη λύση της μετάδοσης της ισχύος στο δρόμο μέσω δύο τροχών πίσω. Δημιούργησε λοιπόν δύο ανεξάρτητα ψαλίδια για τη στήριξη των τροχών, τα οποία εδράζονται στο κιβώτιο του κινητήρα, κινούνται αυτόνομα και ως αποσβεστήρα κραδασμών χρησιμοποιούν ένα κοινό, εγκάρσια τοποθετημένο αμορτισέρ και ελατήριο σε ομόκεντρη διάταξη. Το ίδιο έκανε και εμπρός, πάλι χρησιμοποιώντας δύο ψαλίδια και έκκεντρη στήριξη του κάθε τροχού, διαχωρίζοντας την ανάρτηση από τη διεύθυνση περίπου όπως η BMW στα συστήματα Telelever του εμπρός τροχού.

Φυσικά, το βάρος του ογκώδους κινητήρα μαζί με αυτό από τα τέσσερα ψαλίδια και τον ίδιο αριθμό τροχών είναι μεγάλο για μοτοσικλέτα, στα 400 κιλά. Πάλι όμως πολύ μικρό για τους 470 ίππους του κινητήρα. Η LM 847 έχει μεγάλο μήκος 2,6 μέτρων, κάτι που σίγουρα θα δυσκολεύει την οδήγηση, ίσως όμως όχι περισσότερο από την τεράστια ισχύ και μάλιστα σε πολύ χαμηλές στροφές λειτουργίας για μοτοσικλέτα.

Το καλό είναι ότι δεν υπάρχει κιβώτιο, καθώς ο Λάζαρεθ χρησιμοποίησε μόλις μια σχέση μετάδοσης και φυγοκεντρικό σύστημα εμπλοκής του συμπλέκτη για την εκκίνηση. Η ροπή του κινητήρα αυτοκινήτου είναι τόσο μεγάλη άλλωστε, 620 Nm για την ακρίβεια, που ένα κιβώτιο θα προσέθετε ακόμα περισσότερο βάρος και μήκος, παρά θα βοηθούσε τις επιδόσεις. Η τελική μετάδοση της κίνησης γίνεται με αλυσίδες, μια για κάθε τροχό.

Αν ακόμα δεν έχετε αντιληφθεί τη χρησιμότητα αυτού του μοναδικού οχήματος, όπως και εμείς άλλωστε, ίσως η τελευταία αυτή πληροφορία να φανεί άκρως διαφωτιστική: Ο Λάζαρεθ είναι κατά βάση βελτιωτής και μετατροπέας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο για τη δημιουργία πρωτότυπων οχημάτων σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Επομένως, η LM487 δεν κατασκευάστηκε προφανώς για να καλύψει κάποια συγκεκριμένη ανάγκη, κατασκευάστηκε απλώς επειδή… μπορούσε.