SIV-2, η εξέλιξη της SsangYong

Με το πρωτότυπο SUV που παρουσίασε στη Γενεύη η κορεατική εταιρεία, κάνει τα πρώτα της βήματα στην υβριδική τεχνολογία.

SIV-2, η εξέλιξη της SsangYong

Το SsangYong SIV-2 (Smart Interface Vehicle) είναι ένα πρωτότυπο μοντέλο, πολύ κοντά όμως σε αυτό που μας επιφυλάσσει η κορεατική εταιρεία για ένα μεσαίο SUV στο άμεσο μέλλον. Πρόκειται για την επόμενη φάση του concept SIV-1, που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης δύο χρόνια νωρίτερα, με πιο προσγειωμένη και ευρωπαϊκού χαρακτήρα σχεδίαση, αλλά και ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά με στόχο την εξοικονόμηση βάρους που προσθέτει το υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ το μήκος του είναι 4,44 μέτρα και το πλάτος 1,855. Σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο των 2.675  μέτρων, αναμένεται ότι στην έκδοση παραγωγής οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές θα είναι άπλετοι.

Στην παρούσα μορφή του το SIV-2 προσφέρει ένα ευρύχωρο μεν εσωτερικό, διαμορφωμένο όμως  με 4 ανεξάρτητα καθίσματα τύπου μπάκετ, τα οποία μάλιστα για πρώτη φορά ενσωματώνουν και τα μεγάφωνα του συστήματος ήχου. Έτσι δημιουργείται μια πραγματικά μοναδική εμπειρία ακρόασης, καθώς οι επιβάτες όχι μόνο ακούν, αλλά νοιώθουν τις συχνότητες στο σώμα τους.

Από τεχνική άποψη το SIV-2 διαθέτει ένα καινούριο κινητήρα βενζίνης, 1,5 λίτρων με turbo και άμεσο ψεκασμό, το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 10 kW και μία συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου 500Wh. Ο συνδυασμός αυτών των στοιχειών συνθέτει ένα υβριδικό σύστημα 48V που προσφέρει οικονομία, περιορισμένες εκπομπές CO2 και αθόρυβη λειτουργία εν στάσει και σε χαμηλές ταχύτητες. Η ισχύς του συνόλου είναι 160 ίπποι και η ροπή 260 Nm η οποία μεταφέρεται στους τροχούς μέσω κιβωτίων 6 σχέσεων, χειροκίνητου ή αυτόματου.

Στην έκθεση παρουσιάστηκε και μια ακόμα έκδοση του πρωτότυπου με πιο «προσγειωμένη» μηχανολογική συγκρότηση, δηλαδή με τον κινητήρα diesel των 1.6 λίτρων που αποδίδει 135 ίππους ισχύος και 360 Nm ροπή, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι ακόμα χαμηλότερες από αυτές της υβριδικής έκδοσης βενζίνης, 115 αντί 120 γρ./χλμ.