Η Peugeot στη λεωφόρο της επιτυχίας

Γιώργος Βαρίνος
Η Peugeot στη λεωφόρο της επιτυχίας
Επιτυχημένα νέα μοντέλα, αναδιοργάνωση λειτουργιών και δυναμική επικοινωνιακή πολιτική έβαλαν και πάλι την Peugeot στο χάρτη της κερδοφορίας.

Τι συμβαίνει σε έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων όταν παρουσιάζει εξαιρετικά νέα μοντέλα, με υψηλή ποιότητα, ανταγωνιστικό κόστος και δίνει έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη; Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορία είναι η μάλλον εύκολη απάντηση. Το απλό αλλά όχι πάντα εύκολο αυτό σχήμα επιτυχίας, αποδείχτηκε για μια ακόμα φορά από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της PSA. Τα οποία ήταν μια ευχάριστη εξέλιξη τόσο για τον γαλλικό όμιλο, όσο και για την Peugeot που γνωρίζει εντυπωσιακή άνοδο τόσο σε πωλήσεις, όσο και σε κερδοφορία.

Το πιο σημαντικό μάλιστα στοιχείο που οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα, σύμφωνα το διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου PSA Κάρλος Ταβάρες είναι ότι: «Την ίδια στιγμή που η ποιότητα των μοντέλων μας έχει βελτιωθεί, το κόστος κατασκευής έχει μειωθεί δραστικά. Θέλω να συγχαρώ όλες τις ομάδες μας για την ευελιξία και τη δέσμευση που έχουν επιδείξει ώστε τα εργοστάσιά μας στη Γαλλίας να φτάσουν σε ένα παγκόσμιας κλάσης επίπεδο».

Ο Όμιλος PSA, που το 2014 είχε σημειώσει ζημιές της τάξης των 555 εκατομμυρίων ευρώ, το 2015 είχε κέρδη 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ με την Peugeot να καρπώνεται το μεγαλύτερο μερίδιο της επιτυχίας. Η εντυπωσιακή αυτή μεταστροφή δεν είναι φυσικά ανεξήγητη, ούτε θαύμα. Από το 2013 Peugeot και Citroen βρίσκονται σε συμφωνία με τα εργατικά συνδικάτα στη Γαλλία για ένα πρόγραμμα ανάκαμψης, ενώ τα νέα μοντέλα, ειδικά της Peugeot, έχουν γνωρίσει τεράστια επιτυχία στην Ευρώπη με αιχμή του δόρατος τα 308, 208 και 2008.

Αντίστοιχη, αν όχι ακόμα καλύτερη, εμφανίζεται και η πορεία της Peugeot στη χώρα μας. Το 2015 καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 147% σε σχέση με το 2014, με την συνολική αύξηση της αγοράς στο 6,4% μόλις. Τα νέα μοντέλα με τους σύγχρονους και ιδιαίτερα οικονομικούς diesel κινητήρες BlueHDi, τα συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα και η δυναμική εμπορική πολιτική ήταν τα στοιχεία που συνέβαλαν στο εξαιρετικά θετικό αποτέλεσμα, μέσα σε μια χρονιά με τεράστια οικονομικά προβλήματα.

H Peugeot, που στο πλαίσιο των διακριτών χαρακτήρων των τριών πλέον μαρκών του ομίλου PSA έχει αναλάβει έναν πιο premium ρόλο από αυτόν της Citroen, έχει βελτιώσει σε εντυπωσιακό βαθμό την ποιότητα των μοντέλων της. Μάλιστα, πρόσφατα τόλμησε, στο πλαίσιο μια πρωτότυπης παρουσίασης στους Ευρωπαίους δημοσιογράφους, να διαθέσει για οδήγηση σε πίστα ένα στόλο μεταχειρισμένων 308, τα οποία είχαν στο οδόμετρό τους από 40.000 έως και πλέον των 100.000 χιλιομέτρων. Με αυτό τον τρόπο απέδειξε ότι οι νέοι τρόποι παραγωγής του δημοφιλούς μικρού – μεσαίου μοντέλου της έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ποιότητα, που μάλιστα διατηρείται αναλλοίωτη μετά από πολλές δεκάδες χιλιόμετρα εξασφαλίζοντας στους κατόχους του κορυφαίο επίπεδο αξιοπιστίας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!