Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΡΕΥΣΤΟ ΣΕ ΔΟΛΛΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ

Γιατί η αυτοκινητοβιομηχανία τρέμει την Apple;

Οι αναλυτές στρατηγικής των αυτοκινητοβιομηχανιών τρέμουν στην ιδέα πως η Apple θα μπει στα δικά τους «χωράφια». Έχουν δίκιο; Όντως η Apple με την πρώτη, θα κάνει μεγάλη επιτυχία ή υπερεκτιμούν απλώς έναν άγνωστο αντίπαλο;

Γιατί η αυτοκινητοβιομηχανία τρέμει την Apple;

Πολύ συχνά έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε στο εξωτερικό με υψηλά ιστάμενους executives της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Όταν κάθεσαι σε ένα τραπέζι δείπνου και ανοίγει μια συζήτηση περί ανέμων και υδάτων, θες-δεν-θες είσαι υποχρεωμένος να συμμετέχεις σε αυτή τη συζήτηση, αρχικά για λόγους ευγένειας και στη συνέχεια γιατί πραγματικά βρίσκεις τον συνομιλητή σου ενδιαφέροντα. Αρκετές φορές μάλιστα. η συζήτηση είναι τόσο ενδιαφέρουσα που συνεχίζεται για ένα ποτό, στο bar του ξενοδοχείου μαζί με ένα ποτήρι ουίσκυ ή έναν καφέ. Σε 5 παρόμοιες συζητήσεις σε ισάριθμες παρουσιάσεις στο εξωτερικό, τους τελευταίους 7-8 μήνες , η συζήτηση έχει «γυρίσει» στο πόσο υπολογίζουν (για να μην πω, πως φοβούνται...) την Apple. H εταιρεία από το Κουπερτίνο, βλέπετε, τόσο όσο ήταν ο Τζόμπς ζωντανός αλλά και μετά, πετυχαίνει πάντα τους στόχους της με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Μάλιστα ακόμα οι αποτυχίες μετριούνται με το πόσα εκατομμύρια κομμάτια έχουν πουληθεί σε σχέση με το πόσα ήταν ο στόχος. Το Project Apple Car, θα είναι τρομερά προσοδοφόρο, θα φέρει τρίλιονς στα ταμεία της Apple και γι αυτό το λόγο το project έχει μακρά πορεία εξέλιξης και υλοποίησης. Επίσης η Apple δεν βιάζεται. Ο χρόνος λειτουργεί υπέρ της, καθώς με γεωμετρική πρόοδο, αυξάνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι νέες τεχνολογίες στις νέου τύπου μπαταρίες, οι τεχνολογίες παρακολούθησης ίχνους στους νέους αυτοκινητοδρόμους, η τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης (δηλαδή δίχως την ανάγκη να τοποθετήσεις καμμία πρίζα) και επίσης ωριμάζει στο μυαλό των καταναλωτών η χρήση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Μα γιατί θα πείτε, σίγουρα η Apple θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Η απάντηση είναι... Ναι! Σίγουρα!

Οι λόγοι είναι απλοί και προφανείς. Έχει ήδη τις μπαταρίες και τα συστήματα έξυπνης φόρτισης. Για την δημιουργία ενός αυτοκινήτου θέλει ένα σασί, αναρτήσεις, και έναν ή περισσότερους κινητήρες. Με δύο κινητήρες ή με τέσσερεις δεν χρειάζεται καν διαφορικό. Α και ένα χαρακτηριστικό σχήμα που να είναι «πιασάρικο» κάτι σαν το Smart αλλά πιο ευρύχωρο. Η Apple γνωρίζει όλες τις έρευνες, όχι μόνο για τις προτιμήσεις των καταναλωτών αυτοκινήτου αλλά...ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ! Η Apple δεν θα πουλάει αυτοκίνητα. Θα πουλήσει μια εντελώς διαφορετική εμπειρία μετακίνησης, που οι περισσότεροι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να ζήσουν με ακόμα και ένα ακριβό τίμημα. Και βεβαίως, το αυτοκίνητο της Apple θα είναι καλό. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ. Θα έχει τεράστια αυτονομία 600-900 χιλιομέτρων με μια φόρτιση, ηψηλή ισχύ και ταχύτητα, θα έχει χώρους, έξυπνα gadgets όπως ομιλών συνοδηγό και βοηθό (Siri) θα είναι -φυσικά- συνδεδεμένο συνεχώς με το ίντερνετ ακόμα και «σβηστό», θα διαθέτει ένα απίστευτης ηχητικής πιστότητας ηχητικό σύστημα Beat που απο μόνο του θα είναι μια τρομερή εμπειρία (http://www.beatsbydre.com) θα δέχεται έξυπνες εντολές για την θερμοκρασία (το καλοκαίρι το air condition, το χειμώνα την θέρμανση) πριν πλησιάσει ο οδηγός σε αυτό, θα φορτίζει επαγωγικά, θα έχει μεγάλες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και όλα τα νέα συστήματα ασφάλειας που ακόμα και τα δικά μας αυτοκίνητα έχουν όπως... Αdaptive Cruise Control, Lane Departure Alert, Road Sing Assist, Pre-Colision Safety System, Blind Spot System, Rear Cross Traffic Alert και κάμποσα άλλα που ακόμα ετοιμάζονται. Σίγουρο λένε, είναι επίσης η δυνατότητα να παραγγέλνει κανείς από το web το αυτοκίνητό του, σε ένα εκπληκτικής σύλληψης site, όπου θα μπορεί ο καθένας να «διαμορφώσει» το αυτοκίνητο του, να το παραγγείλει και να παρακολουθεί σαν ένα reality, την πορεία κατασκευής του δικού του αυτοκινήτου!

Η αυτοκινητοβιομηχανία τρέμει την ιδέα μάλιστα συμμαχίας της Apple με την Tesla, όπου αυτό δεν είναι καθόλου απίθανο στο μέλλον, ιδιαίτερα αν μάθουμε πως στο Διοικητικό Συμβούλιο της Apple, θα συμμετέχει ο Έλον Μάσκ. Ήδη η Apple τρέχει το πρόγραμμα, Titan, και έχει λάβει πράσινο φως για τον τριπλασιασμό της ομάδας που ασχολείται με αυτό, η οποία μετρά ήδη 600 σοφά επιλεγμένους επαγγελματίες από τον χώρο του αυτοκινήτου.

Οι οιωνοί είναι μαζί με την Apple. Έχει απίστευτο χρήμα (κάπου 218.000.000.000$), έχει ήδη (βασικό) τους καταναλωτές που πίνουν νερό στο όνομά της και έχει επίσης στην ιδιοκτησία της, μερικές ντουζίνες νέες τεχνολογίες στα συρτάρια της και μερικές έτοιμες εταιρείες που μπορούν και θέλουν να κάνουν τρελλά πράγματα σε ένα νέας φιλοσοφίας αυτοκίνητο.

Άλλωστε υπάρχει το παράδειγμα της GoPro. Της εταιρείας -επίσης από την Silicon Valley- που στην εποχή των πολυμηχανημάτων, των τηλεφώνων που μπορούν να κάνουν χιλιάδες διαφορετικές εργασίες, εκείνη έκανε απλώς μια μικρή βιντεοκάμερα που απλώς τραβάει πλάνα με εικόνα και ήχο και... ΜΠΑΜ! Τσάκισε την αγορά. Η Sony, η Canon, η JVC και οι υπόλοιπες γιγάντιες εταιρείες οπτικοακουστικών καταναλωτικών προϊόντων, ακόμα 12 χρόνια μετά, δεν έχουν συνέλθει από την σφαλιάρα που έφαγαν στον συγκεκριμένο τομέα, όπου ο αδιαφιλονίκητος leader είναι η GoPro.

Κάτι τέτοιο φοβάται και η αυτοκινητοβιομηχανία, που όχι μόνο μια... σαχλαμάρα, ένα «αυτοκινητάκι» θα τους κλέψει δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις, αλλά θα χάσουν και σε θέμα prestige, καθώς η Apple θα έρθει με εκατοντάδες νέες ιδέες που θα γοητέψουν το σύνολο σχεδόν των καταναλωτών (όχι μόνο αυτοκινήτου) σε ολόκληρο τον κόσμο. Kαι το πιο ακραίο σενάριο -που φοβούνται όλοι- είναι να αγοράσει μια ιστορική μάρκα αυτοκινήτων ή να αναβιώσει κάποια, οπότε να τοποθετήσει και ένα ιστορικό σήμα στο iCar... Αναμονή λοιπόν. Ο χρόνος πλησιάζει.